Astrid Lindgren siger i Ronja Røverdatte~
Fra : Bo Warming

Dato : 05-10-07 09:31

Astrid Lindgren siger i Ronja Røverdatter "Der findes ting man må gøre,
selvom det er farligt, for ellers er man ikke et menneske, men bare en
lille lort"

Jeg beundrer Glistrups kamp og tagen risiko

og min far arbejdede for tilladelse til medlidenhedsdrab til til
smertepatienter

I dag er vist ingen sag vigtigere end at få stoppet musliminvasionen

Det hele handler om selvbestemmelse

'

"Den, der er stærk, må også være god", siger Pippi - den der har indsigt i
muslim-farerne har et særligt kald til at råbe op. De der er hjernevasket
til at bagatelisere faren, kan ikke gøre for det.

Moralister har fået folk til at tage indvandringen afslappet, for ellers er
de umoralske racister

Men kan man moralisere folk til at træde i karakter og stemme DF af hensyn
til kommende generationer?

Fra : frede_e_mann@hotmail~

Dato : 09-10-07 12:10

On 5 Okt., 10:31, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:
> [...]
> de umoralske racister
>
> Men kan man moralisere folk til at træde i karakter og stemme DF af hensyn

Hej Bo Warming
Dine udtalelser er så langt fra Astrid LIndgrens univers, at det er
ren propaganda at omskrive dem i din kamp mod ´det fremmede´. Desuden
understøttes din uvidenhed om verdens sammenhæng, samspil og samvirke
af din reference til ronja røverdatter. citat

Astrid Lindgren siger i Ronja Røverdatter "Der findes ting man må
gøre,
selvom det er farligt, for ellers er man ikke et menneske, men bare en
lille lort"

Dette citat er Jonatan Løvehjertes replik i "Brødrene Løvehjerte".
Lidt bedre research kunne måske åbne dit sind mod andet end
fremmedhad. Mod er ikke at lukke af for det man er bange for, men at
konfrontere det selvom man er bange. Den lette løsning er at låse
døren for indvandrere, men den svære, som kræver mod, er at modtage
dem med åbent sind som man vil gøre enhver anden i sit hjem.

MVH
Fredrik

Fra : Bo Warming

Dato : 09-10-07 12:20

<frede_e_mann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

døren for indvandrere, men den svære, som kræver mod, er at modtage
dem med åbent sind som man vil gøre enhver anden i sit hjem.

BW: Kun en tåbe frygter ikke Islam

Better safe than sorry

Fra : Bo Warming

Dato : 09-10-07 13:20

> [...]
> døren for indvandrere, men den svære, som kræver mod, er at modtage
> dem med åbent sind som man vil gøre enhver anden i sit hjem.

BW:
LINDGREN 1909-2000-

At jeg skriver om tjenestepiger er ikke fordi jeg er blevet
samfundsorienteret, men fordi jeg er fortrolig med dem. Astrid Lindgren
"Klogebog"

Når jeg skrev var jeg uimodtagelig for alle sorger. Astrid Lindgren
"Klogebog"

Det er bedst at skrive så enkelt at ethvert barn kan forstå det. Skriv det,
fjern det halve og omskriv det. Astrid Lindgren "Klogebog"

Teenageårene er en tilstand, en tonløs og livløs tid.

Jeg var melankolsk, og som andre piger troede jeg at jeg var grim. Jeg var
aldrig forelsket, som de andre var det hele tiden.Astrid Lindgren
"Klogebog"

De, der altid lader børn gøre, hvad de vil, har fuldstændig misforstået
frihedsbegrebet. Det er simpelthen fejt at sige til sine børn: I kan gøre,
hvad I vil. Astrid Lindgren

Frihed og ligeværd er kernen i hendes børnebøger, og hun havde selv verdens
lykkeligste barndom, for når hun kom sent til maden efter legen, så tog hun
selv noget i køkkenskabet osv.

"Jeg har aldrig været forelsket i almindelig forstand. Jeg har altid elsket
børn højere end mænd" er fra den fine biografi af M Strömstedt,

Vigtigst for en pige er ikke at være populær hos drengene, men at ens eget
køn kan lide en. Astrid Lindgren "Klogebog"