/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Ungdomshusets sande ansigt!
Fra : Pjensen73


Dato : 03-10-07 22:49

Ja, det er jo ingen nyhed, man faldt lige over dette link:
http://www.youtube.com/watch?v=fbC9V1GKu8U

 
 
Jan Rasmussen (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Jan Rasmussen


Dato : 03-10-07 23:16


"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse news:47040e42$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Ja, det er jo ingen nyhed, man faldt lige over dette link:
> http://www.youtube.com/watch?v=fbC9V1GKu8U

De stjæler, og skider på ens ruder,,,
http://www.youtube.com/watch?v=4t9u23c2_Nw

Jan Rasmussen



Hr. Jensen (04-10-2007)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 04-10-07 08:34

On Thu, 4 Oct 2007 00:16:16 +0200, "Jan Rasmussen" <1@1.1> wrote:

>
>"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse news:47040e42$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>> Ja, det er jo ingen nyhed, man faldt lige over dette link:
>> http://www.youtube.com/watch?v=fbC9V1GKu8U
>
>De stjæler, og skider på ens ruder,,,
>http://www.youtube.com/watch?v=4t9u23c2_Nw

Det siges, at det oprindelig var en hættemåge, der gjorde det, men for
ikke at ophidse de venstresnoede dresserede man en sølvmåge til at
illustrere misgerningen.

Peter Heide (04-10-2007)
Kommentar
Fra : Peter Heide


Dato : 04-10-07 00:48


"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i meddelelsen
news:47040e42$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Ja, det er jo ingen nyhed, man faldt lige over dette link:
> http://www.youtube.com/watch?v=fbC9V1GKu8U

Faldt ? Een af de nazigrupper du sikkert frekventerer har sikkert
hjulpet dig på vej.


Ukendt (04-10-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-10-07 06:27

On Thu, 4 Oct 2007 01:47:49 +0200, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

>> Ja, det er jo ingen nyhed, man faldt lige over dette link:
>> http://www.youtube.com/watch?v=fbC9V1GKu8U
>
>Faldt ? Een af de nazigrupper du sikkert frekventerer har sikkert
>hjulpet dig på vej.

Kan du andet end persontilsvininger...???

Hans Joergensen (04-10-2007)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 04-10-07 07:36

Pjensen73 wrote:
> Ja, det er jo ingen nyhed, man faldt lige over dette link:
> http://www.youtube.com/watch?v=fbC9V1GKu8U

Der er jo faktuelle fejl i den video, den første riot-optagelse
er fra den 16 december.. og den bliver brugt herremeget.

Jeg har efterhånden hørt fra flere sider - blandt andet folk på min
arbejdsplads - at de bilafbrændinger de så ikke blev startet af folk
der lignede typiske ungdomshus-brugere, prøv at spørge VU om det er
nogen af deres medlemmer der har gjort det? ;)

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Pjensen73 (04-10-2007)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 04-10-07 10:34

Den Thu, 04 Oct 2007 00:16:16 +0200 skrev Jan Rasmussen:

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> news:47040e42$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>> Ja, det er jo ingen nyhed, man faldt lige over dette link:
>> http://www.youtube.com/watch?v=fbC9V1GKu8U
>
> De stjæler, og skider på ens ruder,,,
> http://www.youtube.com/watch?v=4t9u23c2_Nw
>
> Jan Rasmussen

Ha ha. Den var god.

Pjensen73 (04-10-2007)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 04-10-07 10:35

Den Thu, 04 Oct 2007 01:47:49 +0200 skrev Peter Heide:

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i meddelelsen
> news:47040e42$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>> Ja, det er jo ingen nyhed, man faldt lige over dette link:
>> http://www.youtube.com/watch?v=fbC9V1GKu8U
>
> Faldt ? Een af de nazigrupper du sikkert frekventerer har sikkert
> hjulpet dig på vej.

Hvilken nazigruppe tænker du på hr. Facist?

Pjensen73 (04-10-2007)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 04-10-07 10:35

Den Thu, 04 Oct 2007 06:36:22 +0000 skrev Hans Joergensen:

> Pjensen73 wrote:
>> Ja, det er jo ingen nyhed, man faldt lige over dette link:
>> http://www.youtube.com/watch?v=fbC9V1GKu8U
>
> Der er jo faktuelle fejl i den video, den første riot-optagelse er fra
> den 16 december.. og den bliver brugt herremeget.
>
> Jeg har efterhånden hørt fra flere sider - blandt andet folk på min
> arbejdsplads - at de bilafbrændinger de så ikke blev startet af folk der
> lignede typiske ungdomshus-brugere, prøv at spørge VU om det er nogen af
> deres medlemmer der har gjort det? ;)
>
> // Hans

Vil du påstå at det var VU'erne der lavede alt den ballade?

Hans Joergensen (04-10-2007)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 04-10-07 10:40

Pjensen73 wrote:
> Vil du påstå at det var VU'erne der lavede alt den ballade?

Næh, jeg vil påstå at dem der brændte biler af for en stor dels
vedkommende ikke havde en skid med Ungdomshus-bevægelsen at gøre..
De har vel haft nogle andre fustrationer de skulle af med - ikke at
det overhoved retfærdigører bilafbrændinger.

Bemærk at der slet ikke blev brændt nogle biler eller cykler af 1.
september fx.

(politibilen tæller ikke, de satte selv ild i den til at starte med,
og i øvrigt er det ikke en privat bil)

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Frank (04-10-2007)
Kommentar
Fra : Frank


Dato : 04-10-07 13:20

Hej

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnfg9d7e.qjo.haj@pluto.bananas.dk...

> Bemærk at der slet ikke blev brændt nogle biler eller cykler af 1.
> september fx.

Der var der hvor nørrebro's beboere selv gik på gaden og slukkede de
brændende barrikader, inden ilden ødelagde deres biler, ikke?

> (politibilen tæller ikke, de satte selv ild i den til at starte med,
> og i øvrigt er det ikke en privat bil)

Jo, den tæller også. Den ville have holdt parkeret på en politistation hvis
ikke der havde være optøjer.

Og som du selv har beskrevet: Så kom der nogle aktivister der smed en
brændende palle ind i den.

Mvh
Frank


--
Så gør vi sådan når vi rydder et hus, rydder et hus, rydder et hus.
Så gør vi sådan når vi rydder et hus, tidligt torsdag morgen.



Hans Joergensen (04-10-2007)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 04-10-07 13:25

Frank wrote:
> Der var der hvor nørrebro's beboere selv gik på gaden og slukkede de
> brændende barrikader, inden ilden ødelagde deres biler, ikke?

Nej, det var den 2. september de begyndte at snakke om at det ville
de gøre næste gang.

>> (politibilen tæller ikke, de satte selv ild i den til at starte med,
>> og i øvrigt er det ikke en privat bil)
> Jo, den tæller også. Den ville have holdt parkeret på en politistation hvis
> ikke der havde være optøjer.
> Og som du selv har beskrevet: Så kom der nogle aktivister der smed en
> brændende palle ind i den.

Det ændrer da ikke på at de selv startede med at sætte ild til den ;)

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Frank (04-10-2007)
Kommentar
Fra : Frank


Dato : 04-10-07 13:59

Hej

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnfg9msg.qjo.haj@pluto.bananas.dk...
> Frank wrote:
>> Der var der hvor nørrebro's beboere selv gik på gaden og slukkede de
>> brændende barrikader, inden ilden ødelagde deres biler, ikke?
>
> Nej, det var den 2. september de begyndte at snakke om at det ville
> de gøre næste gang.

Nope - jeg har altid ret(tm):

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/09/02/011018_1_1.htm

02. sep. 2007 01.26 Indland Opdat.: 02. sep. 2007 12.43

Hvor der blandt andet står:

"På Nørrebro minder bydelen mest om en krigszone, og mange beboere er
rasende over, at deres kvarter endnu engang er blevet raseret."

og

"De voldsomme bål fik beboere på Nørrebro til selv at gå på gaden for at
slukke de brændende barrikader, inden ilden ødelagde deres biler."

Om beboerne kom på gaden før eller efter midnat er i den forbindelse ikke så
vigtigt.

> Det ændrer da ikke på at de selv startede med at sætte ild til den ;)

Der siger jeg heller ikke, men selv om bilen er et offer for 'friendly fire'
(og udtrykker får flere betydninger i denne forbindelse , så blev den
ødelagt ifm og pga. urolighederne igangsat af 'the usual suspects', de
såkaldte aktivister fra ungdomshusmiljøet.

Mvh
Frank

--
Så gør vi sådan når vi rydder et hus, rydder et hus, rydder et hus.
Så gør vi sådan når vi rydder et hus, tidligt torsdag morgen.



Ludvig Nielsen (04-10-2007)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen


Dato : 04-10-07 13:28

On 04 Oct 2007 09:40:07 GMT, Hans Joergensen wrote:


> (politibilen tæller ikke, de satte selv ild i den til at starte med,
> og i øvrigt er det ikke en privat bil)

Du er sgu ikke rask.

--
Det var Jagvej 69, vi mangler stadig Christiania og 1000fryd.
Skal vi lukke samtlige rottereder i det danske samfundt? Jeg siger JA!

Rent-A-Troll.

Pjensen73 (04-10-2007)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 04-10-07 11:13

Den Thu, 04 Oct 2007 09:40:07 +0000 skrev Hans Joergensen:

> Pjensen73 wrote:
>> Vil du påstå at det var VU'erne der lavede alt den ballade?
>
> Næh, jeg vil påstå at dem der brændte biler af for en stor dels
> vedkommende ikke havde en skid med Ungdomshus-bevægelsen at gøre.. De
> har vel haft nogle andre fustrationer de skulle af med - ikke at det
> overhoved retfærdigører bilafbrændinger.
>
> Bemærk at der slet ikke blev brændt nogle biler eller cykler af 1.
> september fx.
>
> (politibilen tæller ikke, de satte selv ild i den til at starte med, og
> i øvrigt er det ikke en privat bil)
>
> // Hans

Hvorfor tæller politibilen ikke med?
Og så påstår du at politiet selv satte ild til politibilen. Hold kæft
Hansemand. Hvad er det dog for en verden du lever i?

Hans Joergensen (04-10-2007)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 04-10-07 11:49

Pjensen73 wrote:
> Og så påstår du at politiet selv satte ild til politibilen. Hold kæft
> Hansemand. Hvad er det dog for en verden du lever i?

Først fyrede de en tåregasgranat af inde i bilen, og sådan en er
altså temmeligt varm, så der var faktisk ild i et af forsæderne.

De parkerede den med døren ud over en brændende barrikade, så der
gik ild i døren.

Efterfølgende kom der nogle aktivister der smed en brændende palle
ind i den, men der var ild i den i forvejen.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Bo Warming (04-10-2007)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 04-10-07 16:59

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnfg9h8b.qjo.haj@pluto.bananas.dk...
> Pjensen73 wrote:
>> Og så påstår du at politiet selv satte ild til politibilen. Hold kæft
>> Hansemand. Hvad er det dog for en verden du lever i?
>
> Først fyrede de en tåregasgranat af inde i bilen, og sådan en er
> altså temmeligt varm, så der var faktisk ild i et af forsæderne.
>
> De parkerede den med døren ud over en brændende barrikade, så der
> gik ild i døren.
>
> Efterfølgende kom der nogle aktivister der smed en brændende palle
> ind i den, men der var ild i den i forvejen.

Kan nogen bekræfte at gasgranat har varmeudvikling nok til at antænde noget
som helst?

Hvorffor skulle man åbne bildør ud over et bål, hvis man selv skal ud af
døren?

En palle smidt ind på være ALTAFGØRENDE



Hans Joergensen (04-10-2007)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 04-10-07 18:38

Bo Warming wrote:
> Kan nogen bekræfte at gasgranat har varmeudvikling nok til at antænde noget
> som helst?

De brænder, selvfølgelig kan de antænde andet end dem selv.

> Hvorffor skulle man åbne bildør ud over et bål, hvis man selv skal ud af
> døren?

Jeg tror ikke de tænkte så meget over hvad de åbnede døren ud over..
Ville du det i en bil fyldt med tåregas?

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Bo Warming (07-10-2007)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 07-10-07 23:19

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnfga98b.qjo.haj@pluto.bananas.dk...
> Bo Warming wrote:
>> Kan nogen bekræfte at gasgranat har varmeudvikling nok til at antænde
>> noget
>> som helst?
>
> De brænder, selvfølgelig kan de antænde andet end dem selv.

Tåregasgranater er ikke selvantændende.
Den synlige tåregas på TV-billeder fra igår, kunne ikke antændes der skal
være så stor en koncentration af gas, at kun i en bil er det muligt. Men
politiet ryger ikke i bilen, så hvordan?

>> Hvorffor skulle man åbne bildør ud over et bål, hvis man selv skal ud af
>> døren?
>
> Jeg tror ikke de tænkte så meget over hvad de åbnede døren ud over..
> Ville du det i en bil fyldt med tåregas?

For at parkere en bil opad et almindeligt gadebål, så der går ild i
inventaret hurtigt, skal du virkelig have tjæk på mange ting, fra
vindretning til materialer



Hans Joergensen (08-10-2007)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 08-10-07 09:27

Bo Warming wrote:
>> De brænder, selvfølgelig kan de antænde andet end dem selv.
> Tåregasgranater er ikke selvantændende.
> Den synlige tåregas på TV-billeder fra igår, kunne ikke antændes der skal
> være så stor en koncentration af gas, at kun i en bil er det muligt. Men
> politiet ryger ikke i bilen, så hvordan?

Tåregasgranater brænder, hvor tror du røgen kommer fra? hvorfor tror
du der er sortkrudt i granaterne?

>> Jeg tror ikke de tænkte så meget over hvad de åbnede døren ud over..
>> Ville du det i en bil fyldt med tåregas?
> For at parkere en bil opad et almindeligt gadebål, så der går ild i
> inventaret hurtigt, skal du virkelig have tjæk på mange ting, fra
> vindretning til materialer

Jeg tvivler på det var meningen at parkere den dér, men eftersom der
stod en lysregulering i vejen så kom de ikke længere bagud.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Bo Warming (08-10-2007)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 08-10-07 11:31

----- Original Message -----
From: "Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk>
Newsgroups: dk.politik
Sent: Monday, October 08, 2007 10:26 AM
Subject: Re: Ungdomshusets sande ansigt!


> Bo Warming wrote:
>>> De brænder, selvfølgelig kan de antænde andet end dem selv.
>> Tåregasgranater er ikke selvantændende.
>> Den synlige tåregas på TV-billeder fra igår, kunne ikke antændes der
>> skal
>> være så stor en koncentration af gas, at kun i en bil er det muligt. Men
>> politiet ryger ikke i bilen, så hvordan?
>
> Tåregasgranater brænder, hvor tror du røgen kommer fra? hvorfor tror
> du der er sortkrudt i granaterne?

Det er der vist ikke altid

Synlig røg er fortættede gasser fra en forbrænding, især vanddamp og
sodpartikler

Når der var zigsag linier af tåregas i lørdags, var der vel gas eller
drivmiddel der fortættede - som når vanddamp over kogende vand bliver til
synlig em

ZyklonB, hvis det brugtes til aflusning idag, ville være væske, der pr tryk
kom ud af trykbeholder og så fortættedes kortvarigt, indtil det igen
fordampede, men dengang i tysk kz var det opsuget i pulver og dampede
usynligt fra det(kogepunkt 25 grader, så i kulde var det langsomt virkende
men der brugtes meget pr lus)
Tåregas behøver ikke eksplosion eller forbrænding.
Køb lidt bromvæske og hæld på acetone og du har tåregas - en farveløs væske
der kan kastes i dråbeform
Skal de langt af sted kan lidt eksplosion være smart, men betjente har vist
en ampul med let overtryk, der åbnes og kastes og så fordamper det i alle
retniner og er kun synligt i luften i kort tid, hvis overhovedet.
I den smarte moderne løsning der brugtes i lørdags var der næppe rigtig røg
og næppe forbrænding - kunfordampning og mekanisk afskydning

HVIS bromacetonen brændtes - hvad er muligt - ville den miste sin virkning
som øjenirritations-agent og blive til kuldioxid og vand især

Sprayflasker der trykkes på og ikke skaber synlig maling, kan ofte have
synlige mikrodråber lige udenfor dysen - det var vist hvad vi så i luften
hvor politiet skød gas ud. Gassen skød ikke sig selv - måske krudt drev det
ud af beholderen, måske en patron med lidt krudt bar gas frem



Hans Joergensen (08-10-2007)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 08-10-07 11:37

Bo Warming wrote:
> Når der var zigsag linier af tåregas i lørdags, var der vel gas eller
> drivmiddel der fortættede - som når vanddamp over kogende vand bliver til
> synlig em

Nu er der jo bare det ved det, at CS-gas i kold tilstand ikke er gas.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Bo Warming (08-10-2007)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 08-10-07 13:33

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnfgk220.3bu.haj@pluto.bananas.dk...
> Bo Warming wrote:
>> Når der var zigsag linier af tåregas i lørdags, var der vel gas eller
>> drivmiddel der fortættede - som når vanddamp over kogende vand bliver til
>> synlig em
>
> Nu er der jo bare det ved det, at CS-gas i kold tilstand ikke er gas.

Måske varm CS2 eller hvad det nu er kan komprimeres og når det slippes ud af
fx patron eller ampul, så vil noget fordampe og køle resten så der fortættes
som synlige dråber(røgslør evt zigzak, der snart fordamper



Hans Joergensen (08-10-2007)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 08-10-07 13:39

Bo Warming wrote:
> Måske varm CS2 eller hvad det nu er kan komprimeres og når det slippes ud af
> fx patron eller ampul, så vil noget fordampe og køle resten så der fortættes
> som synlige dråber(røgslør evt zigzak, der snart fordamper

Det er ikke CS2, det er normal CS der bliver brændt af i
granaterne.

Jeg tror nok jeg har været lidt tættere på de granater end du har,
så mon ikke jeg er mere kvalificeret til at udtale mig om det?

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Bo Warming (08-10-2007)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 08-10-07 14:43

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnfgk95v.3bu.haj@pluto.bananas.dk...
> Bo Warming wrote:
>> Måske varm CS2 eller hvad det nu er kan komprimeres og når det slippes ud
>> af
>> fx patron eller ampul, så vil noget fordampe og køle resten så der
>> fortættes
>> som synlige dråber(røgslør evt zigzak, der snart fordamper
>
> Det er ikke CS2, det er normal CS der bliver brændt af i
> granaterne.
>
> Jeg tror nok jeg har været lidt tættere på de granater end du har,
> så mon ikke jeg er mere kvalificeret til at udtale mig om det?

Måske du er 3 promille kompetent og jeg er 2 promille (eller omvendt) og vi
kan supplere hinanden. Ordet "måske" indebærer at jeg selv er nysgerrig.
Hvis du har været en meter fra granat ved du så dobbelt så meget som en
person der har været to meter væk

Jeg xposter til dk.videnskab for jeg tror ikke at nogen tåregas sættes ild i
og brænder af.

Hvis du brænder slimhindeorienterende styren er det ikke længere
slimhindeorienterende (men er kuldioxid og vand og sodpartikler), og det
gælder også peberekstrakt og bromacetone

Skal du skyde gas ind i 20-salsvindue i højhus så er granat med
raketfremdrift nok bedst, men når politi står nær optog så tror jeg kast
klarer fremdriften eller hydraulik i tåregaspistol eller gevær eller noget
småknald fx krudt - men CSgas brænder ikke af.



Hans Joergensen (08-10-2007)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 08-10-07 14:55

Bo Warming wrote:
> Måske du er 3 promille kompetent og jeg er 2 promille (eller omvendt) og vi
> kan supplere hinanden. Ordet "måske" indebærer at jeg selv er nysgerrig.
> Hvis du har været en meter fra granat ved du så dobbelt så meget som en
> person der har været to meter væk

Granaterne bliver så varme at de ikke er til at holde på, der kommer
gnister og ild ud af dem.. jeg tror der er ild i dem når der kommer
ild ud af dem? hvad tror du?

> Jeg xposter til dk.videnskab for jeg tror ikke at nogen tåregas sættes ild i
> og brænder af.

Fx.
http://www.fas.org/man/dod-101/sys/land/m7a.htm

http://www.tacticalresponsegear.com/catalog/product_info.php?products_id=233
Bemærk især "Fire hazard present, This munition should only be used outdoors."
Og "Warning !!!: Canisters are very hot"

http://www.alstechnologies.com/SpecsHtm/ps6727.htm
Bemærk:
"pyrotechnic"
og måske især "IMPORTANT NOTE: Never aim at an individual or at a
group of individuals. Launchable or hand thrown ammunition can cause
contusions, abrasions, broken ribs, concussions, loss of eyes,
superficial organ damage, serious skin lacerations massive skull
fractures, rupture of the heart or kidney, fragmentation of the
liver, hemorrhages and/or death. Medical assistance should be
available immediately after an actual deployment of a less lethal
munition even if no physical injuries appear on subject or subjects.
Pyrotechnic chemical munitions should not be launched or thrown onto
roofs, into rooms, dry foliage or similar environments without fire
suppression equipment being readily available."

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408596
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste