Tak Poul Nyrup Rasmussen
Fra : Jan

Dato : 03-10-07 18:30

Tak Nyrup fordi du rettede Danmark op da du kom til magten
og tak fordi du gjorde det så godt at det stadig går godt for Danmark
håber ikke de nuværende politikere får ødelagt det danske samfund
så de næste 60 år bliver et helvede for vores børn.

Jan

Fra : Ivannof

Dato : 03-10-07 18:48

"Jan" <bla@bla.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> håber ikke de nuværende politikere får ødelagt det danske samfund
> så de næste 60 år bliver et helvede for vores børn.

Pas på med det der - man kunne komme til at tro at du var socialdemokrat!
Ligesom ham den anden socialdemokrat - ham der med den højeste skatteprocent
og finansloven der aldrig har været så dyr nogenside - 35 milliarder mere
til velfærd siden 2001 - hvad er det nu han hedder? Jo - Fogh!!

--
Hilsen Ivan

Fra : Jan

Dato : 03-10-07 19:11

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> skatteprocent og finansloven der aldrig har været så dyr nogenside - 35
> milliarder mere til velfærd siden 2001 - hvad er det nu han hedder? Jo -

Ha samtidig med der ikke er råd til uddannelse hænger sk ikke rigtigt sammen
doh.

Jan

Fra : Ivannof

Dato : 03-10-07 19:36

> "Ivannof" <ivannof@hotmail.com> wrote in message

> Ha samtidig med der ikke er råd til uddannelse hænger sk ikke rigtigt
> sammen doh.
>
> Jan

Næh og rengøringen på Herlev hospital er for dårlig, og det er nok også
Foghs skyld fordi de inde i folketinget ligeprecis har skåret ned på
rengøring!

Problemet er vel - rengøring eller strålekanoner til kræftbehandling - eller
begge dele, som udløser skattestigninger. Hvor tæt på 100% kan skatten komme
uden det bliver for åndsvagt?

Hilsen Ivan

Fra : Kim2000

Dato : 03-10-07 19:55

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller begge dele, som udløser skattestigninger. Hvor tæt på 100% kan
> skatten komme uden det bliver for åndsvagt?

Man kan vel sige det er for fjollet at en ganske almindelig rengøringskone
skal bruge flere timer om ugen på at udfylde skemaer. Hvis de ikke behøvede
det, så havde de 3-4 timers ekstra tid til at lave deres job i. Man kan også
spørge sig selv om det virkelig er nødvendigt med _så_ mange mellemledere
som i det offentlige.

I mit arbejde som lærer vil jeg tro jeg på et år bruger op mod 100 timer på
at lave dokumentation for jeg laver mit arbejde. Jeg kunne faktisk undervise
3 timer mere, hvis jeg ikke skulle dette. Min skoleleder har 6 timers
undervisning, da jeg var barn havde vi skolelederen som klasselærer og
valgfag, så det har i hvertfald været de første 12-15 lektioner. Jeg mindes
ikke jeg så ham på kontoret mere end 10-12 gange i de 7 år jeg gik på
skolen. Han var i hvert fald ikke "ham på kontoret".

Vi skal have papirvældet væk. Det er den helt enkle løsning på
medarbejderflugten.

mvh
Kim

Fra : Ivannof

Dato : 03-10-07 21:25

> [...]
> på skolen. Han var i hvert fald ikke "ham på kontoret".
>
> Vi skal have papirvældet væk. Det er den helt enkle løsning på

Det vil jeg bare give dig ret i!

Men man skal nok rette skytset mod dem der har indflydelse på´de detaljer og
det er nok ikke regeringen der kan ændre noget på det. Det er i bedste fald
en embedsmand. Den engelske serie "Yes minister" kommer lige ind på
lystavlen.

Det er nok ikke Nyrop der kommer ind som ridderen på sin røde hest og ordner
det! Jeg ved simpelt hen ikke hvem der kan få det lortepapirvælde til at gå
i sig selv igen. Du har jo så ganske ret i at der ikke er nogen der bliver
undervist mens du fylder papir ud. Og at der er meget ved jeg fra en
tidligere kæreste!

Hilsen Ivan

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-07 20:34

> [...]
> på skolen. Han var i hvert fald ikke "ham på kontoret".
>
> Vi skal have papirvældet væk. Det er den helt enkle løsning på

Hvad vil du så stille op med alle de arbejdsløse djøf´ere?

Egon

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-10-07 18:41

Egon Stich skrev den 03-10-2007 21:33:

> Hvad vil du så stille op med alle de arbejdsløse djøf´ere?

De kunne så hjælpe med at få fjernet de papirbunker som under alle
omstændigheder dukker op.

Derudover, så kræver "fjernelse af alt det papirarbejde", at
dokumentationskravet sænkes til offentligt ansatte.

Man kan ikke have et højt dokumentationskrav uden at lave dokumentation.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Sten Schou

Dato : 03-10-07 22:47

"Jan" <bla@bla.dk> skrev i meddelelsen

> Ha samtidig med der ikke er råd til uddannelse hænger sk ikke rigtigt
> sammen doh.

Og hvor er der ikke råd til uddannelse...du?

Hilsen Sten

Fra : Jan

Dato : 04-10-07 15:27

"Sten Schou" <dot@dotdot.com> wrote in message

> "Jan" <bla@bla.dk> skrev i meddelelsen

> Og hvor er der ikke råd til uddannelse...du?
>
> Hilsen Sten
Spørg enhver folkeskolelære hvor meget der er blevet skåret i folkeskolen
du!

Jan

Fra : Sten Schou

Dato : 04-10-07 15:57

"Jan" <bla@bla.dk> skrev i meddelelsen

> Spørg enhver folkeskolelære hvor meget der er blevet skåret i folkeskolen
> du!

Det er vel blevet afstemt med antallet af børn?...børnetallet falder
kraftigt, siges der. Endvidere spiller jeg fodbold med en skolelærer, han
har ikke lagt så meget mærke til forringelser, som du åbenbart har.

Hilsen Sten

Fra : Jan

Dato : 04-10-07 15:24

> [...]
> skatteprocent og finansloven der aldrig har været så dyr nogenside - 35
> milliarder mere til velfærd siden 2001 - hvad er det nu han hedder? Jo -

31 milliarder til de bedre stillede i samfundet ja ikke til ældre, skoler,
plejehjem, børnehaver o. lign.

Jan

Fra : Hr. Jensen

Dato : 03-10-07 21:18

On Wed, 3 Oct 2007 19:30:15 +0200, "Jan" <bla@bla.dk> wrote:

> [...]
>håber ikke de nuværende politikere får ødelagt det danske samfund
>så de næste 60 år bliver et helvede for vores børn.

Ja, jeg siger også tak....for en skattepct. på 49. Under Fogh er den
39.

Fra : Ivannof

Dato : 03-10-07 21:33

"Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, jeg siger også tak....for en skattepct. på 49. Under Fogh er den
> 39.

Ja, undskyld men var det før eller efter at de forlods trak 8-9% til
"arbejdsmarkedsbidrag" før de beregnede den almindelig trækprocent? Så kan
kan man jo nemt få "trækprocenten" ned. Men det er jo snyd!

Hilsen Ivan

Fra : Kim2000

Dato : 03-10-07 21:36

> [...]
> "arbejdsmarkedsbidrag" før de beregnede den almindelig trækprocent? Så kan
> kan man jo nemt få "trækprocenten" ned. Men det er jo snyd!

ØV!! Nu sad jeg lige og skrev det samme

Fra : Jan

Dato : 04-10-07 15:30

> [...]
> "arbejdsmarkedsbidrag" før de beregnede den almindelig trækprocent? Så kan
> kan man jo nemt få "trækprocenten" ned. Men det er jo snyd!

De er ikke dumme :)

Og når det kuldsejler det hele er det socialdemokraterne der får skylden.

Jan

Fra : @

Dato : 04-10-07 15:24

On Wed, 03 Oct 2007 22:17:56 +0200, Hr. Jensen <pomanden@hotmail.com>
wrote:

>Ja, jeg siger også tak....for en skattepct. på 49. Under Fogh er den
>39.

hvem har bildt dig det ind?

man sætter ølse for og ølse bag,pølsen beholder dog sin smag

men det er selvfølgelig dit valg ikke at kalde AM-bidraget en skat på
lønindkomst

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : Jan

Dato : 04-10-07 15:29

"Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> wrote in message

> Ja, jeg siger også tak....for en skattepct. på 49. Under Fogh er den
> 39.

Det er nok der de 31mia er brugt som dine og mine børn kommet til at betale
for og ja det koster jo at rette op på de borgerliges fadæse fra tidligere
tider ikke.

Jan

Fra : Sten Schou

Dato : 04-10-07 17:10

"Jan" <bla@bla.dk> skrev i meddelelsen

> Det er nok der de 31mia er brugt som dine og mine børn kommet til at
> betale for og ja det koster jo at rette op på de borgerliges fadæse fra
> tidligere tider ikke.

Vi betaler 40.000.000.000 om året for socialdemokraternes
muhammeddanerimport op gennem 90'erne, hvad siger du til det?

Hilsen Sten

Fra : Kim2000

Dato : 04-10-07 17:55

"Sten Schou" <dot@dotdot.com> skrev i en meddelelse

> "Jan" <bla@bla.dk> skrev i meddelelsen

> Vi betaler 40.000.000.000 om året for socialdemokraternes
> muhammeddanerimport op gennem 90'erne, hvad siger du til det?

Gad vide hvorfor Schluters 11 år ved magten ikke giver anledning til samme
bemærkning, også der var grænserne vidt åbne.

Iøvrigt forsøgte Nyrup rent faktisk i både 98 og 2000 at "lukke" grænserne,
men det blev kaldt uanstændigt og blev nedstemt af hans egne partifæller,
bl.a. en vis hr. Mogens Lykketoft, der i 2002 ønskede en strammere kurs,
sikkert ganske meget motiveret af DFs fremgang.
mvh
Kim

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-10-07 18:43

Sten Schou skrev den 04-10-2007 18:10:

> "Jan" <bla@bla.dk> skrev i meddelelsen

> Vi betaler 40.000.000.000 om året for socialdemokraternes
> muhammeddanerimport op gennem 90'erne, hvad siger du til det?

Dokumentation

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-07 12:32

> [...]
>
> Vi betaler 40.000.000.000 om året for socialdemokraternes
> muhammeddanerimport op gennem 90'erne, hvad siger du til det?

At man såmænd ikke hørte så meget til borgerlig protest.
De var jo helt med på vogneen.
Før du fremturer med mere tåbeligt af samme skuffe, bør du måske undersøge,
hvorledes stemmefordelingen har været på området gennem tiderne?

Men sådanne tiltag vil jo ødelægge jeres verdensbillede.

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-07 20:32

> [...]
> håber ikke de nuværende politikere får ødelagt det danske samfund
> så de næste 60 år bliver et helvede for vores børn.

Jamen det gør de.
Og når det går op for borgerne, får vi en ny regering.
Og tingene bliver rettet op.
Derefter vil højrefløjen som vanligt skrige op om, at det er på tide, de
kommer til, så de kan "rette op" på alle elendighederne.
Hvorefter det hele begynder forfra.
Danmark er som en sinuskurve,Dalene betegner borgerlige regeringer, højene
såkaldt socialistisk.

Egon

Fra : Martin Larsen

Dato : 03-10-07 22:04

"Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Derefter vil højrefløjen som vanligt skrige op om, at det er på tide, de
> kommer til, så de kan "rette op" på alle elendighederne.

Hvad skyldes nu din store elskov og tillid til cand.scient.poler,
cand.oeconer og cand.scient.soc fra soc-demokraterne. Er det mon samme
sinuskurve

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-07 16:37

> [...]
>
> Hvad skyldes nu din store elskov og tillid til cand.scient.poler,
> cand.oeconer og cand.scient.soc fra soc-demokraterne. Er det mon samme

Den er jo, indrømmet, blevet noget fladere med årene, med det tiltagende
antal af nævnte personager.
Ligesom på de hjerteovervågningsmaskiner, vi ser på film.
Nu venter vi blot på den uafværgelige rette streg på skærmen.
Og så kan vi lukke og slukke

Egon

Fra : Jan

Dato : 04-10-07 15:28

"Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> wrote in message

> [...]
> Hvorefter det hele begynder forfra.
> Danmark er som en sinuskurve,Dalene betegner borgerlige regeringer, højene

Præcis sådan har det været de sidste 100år bare synd folk stadig hopper på
den.

:)

Jan

Fra : Sten Schou

Dato : 04-10-07 16:00

"Jan" <bla@bla.dk> skrev i meddelelsen

> Præcis sådan har det været de sidste 100år bare synd folk stadig hopper på
> den.

Du er nødt til at have nogle borgerlige til at holde styr på
socialdemokraternes overforbrug.
"Velfærd" for lånte penge kan alle levere...indtil man ikke kan låne mere,
derfor sættes Socialdemokraterne på porten af og til.

Hilsen Sten

Fra : Jesper

Dato : 04-10-07 21:12

> [...]

> Hvorefter det hele begynder forfra.
> Danmark er som en sinuskurve,Dalene betegner borgerlige regeringer, højene

Hvis der er høje under socialistiske/socialdemokratiske regeringer, så
må det være højden af statsgæld, arbejdsløshed og indvandring af
ubeskæftelige muhamedanere.
--
Jesper
- Man skal ikke sparke til et flyselskab hvis fly ligger ned

Fra : Jesper

Dato : 04-10-07 21:09

Jan <bla@bla.dk> wrote:

> [...]
> håber ikke de nuværende politikere får ødelagt det danske samfund
> så de næste 60 år bliver et helvede for vores børn.

Det er intet problem at se godt ud og skyde en god fart hvis man har
vinden i ryggen ned af bakke som Nyrup havde. Udover inflationen var det
minimalt hvad han afdrog på statsgælden. Til gengæld fyldte han med de
radikales velsignelse landet op med arbejdssky muhamedanske
bistandsnassere.

Fra : Kim2000

Dato : 04-10-07 21:42

> [...]
> minimalt hvad han afdrog på statsgælden. Til gengæld fyldte han med de
> radikales velsignelse landet op med arbejdssky muhamedanske

Faktum er at landet fortsat er ledet af en socialdemokratisk regering, der
er fortsat nedskæringer, som det har været tilfældet siden firserne,
skatterne vokser fortsat som de har gjort siden tresserne, nu kaldes det
bare ikke skatter, men afgifter og så hæves kommuneskatterne konstant mens
regeringen sidder og siger nej og lader som om de er i mod det.

Når en såkaldt borgerlig regering stiller sig op og praler med at der er
ansat flere i den offentlige sektor - desværre bare papirnussere, at der er
kommet flere udvalg, flere love end nogensinde før (1830 sidste år) og at
man bruger 31 milliarder mere på velfærd end under Nyrup, så er det ærlig
talt at det nærmer sig det latterlige at snakke om borgerlige og
socialdemokratiske partier og fløje. Når det mest "liberale" parti end ikke
kan blive enige om man ikke bør betale mere i skat end halvdelen (altså max
50%), så står det noget sløjt til.

Både Nyrup og Fogh har administreret det eksisterende og ikke ændret en
tøddel af betydning.

mvh
Kim

Fra : Ivannof

Dato : 04-10-07 22:52

> [...]
> (altså max 50%), så står det noget sløjt til.
>
> Både Nyrup og Fogh har administreret det eksisterende og ikke ændret en

Ganske enig! Mere er der egentlig ikke at sige om den sag!

Jo, alligevel - hvordan ville en borgerlig regering se ud, hvis man kunne
forestille sig en sådan. Nu når vi er enige om at Fogh i sine handlinger er
socialdemokrat?

Hilsen Ivan

Fra : Per Rønne

Dato : 05-10-07 17:22

Jan <bla@bla.dk> wrote:

> [...]
> håber ikke de nuværende politikere får ødelagt det danske samfund
> så de næste 60 år bliver et helvede for vores børn.

Nyrup fulgte i det store og hele Schlüters økonomiske politik, på samme
måde som Fogh fylder Nyrups ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jan

Dato : 05-10-07 23:44

> Nyrup fulgte i det store og hele Schlüters økonomiske politik, på samme
> måde som Fogh fylder Nyrups ...
>
> --
Ja ja læs du Peter Pedal færdig...

Fra : Per Rønne

Dato : 06-10-07 09:17

Jan <bla@bla.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Ja ja læs du Peter Pedal færdig...

Hvorfor fatter så mange 'stærke i troen' ikke, at alle MFere er enige om
det meste? I hvert fald hvis man tager et ekstrem som Enhedslisten ud af
billedet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 06-10-07 11:51

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> Hvorfor fatter så mange 'stærke i troen' ikke, at alle
MFere er enige om
> det meste? I hvert fald hvis man tager et ekstrem som
> Enhedslisten ud af
> billedet.

Hvorfor fatter så mange "stærke i troen" ikke at alle MF'er er
enige om det meste? I hvert fald hvis man tage et ekstrem som
Dansk Folkeparti ud af billedet?

Fra : Kim2000

Dato : 06-10-07 12:01

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvorfor fatter så mange "stærke i troen" ikke at alle MF'er er enige om
> det meste? I hvert fald hvis man tage et ekstrem som Dansk Folkeparti ud

Dyrevelfærd, gratis narko til narkomaner, lavere skatter til de
lavstlønnede, begrænset antal flygtninge, bedre sygehuse.

Ja, det var så bare nogle af de ting jeg lige kunne komme i tanke om DF og
SF er på linie i.
mvh
Kim

Fra : Wilstrup

Dato : 06-10-07 12:21

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> Dyrevelfærd, gratis narko til narkomaner, lavere skatter til
> de lavstlønnede, begrænset antal flygtninge, bedre sygehuse.

Enhl. har altid været for dyrevelfærd og gratis narko til
narkomaner, så det er ikke noget nyhed -lavere skatter til de
lavestlønnede er heller ikke noget som DF har fundet på, da
det har været på Enhl. ønsker altid - blot er det blevet kaldt
noget andet - fx bedre velfærd, omsorg for de svageste etc.
Bedre sygehuse er heller ikke noget som DF har eneret på.

Hvad angår begrænset antal flygtninge, så er det ikke i sig
selv noget godt - ønsket om at vi skal begrænse antallet af
flygtninge i verden ved at arbejde netop for en bedre sådan,
er noget Enhl. altid har haft på programmet, men ikke via DFs
nationalistiske og protektionistiske politiske manifest.

Derimod har DF altid stået i spidsen for fremmedhad,
defamering af fremmede i alle mulige sammenhænge samt en både
ekstrem nationalistisk politik og protektionisme i særdeles
høj grad. Desuden er det rundet af Fremskridtspartiet med sin
skattenægterbevægelse og summariske straffe.
Højre straffe for forbrydelser, der beviseligt intet ændrer,
har også været DFs program, medens det bestemt har været
fraværende hos Enhl.

Alt i alt: man kan ikke sammenligne partiernes programpunkter
og konstatere enighed her, med mindre man også forklarer hvad
de mener med de ting de siger.

Lavere skatter er ikke et ønske socialistpartierne har, men at
de bredeste skuldre skal bære de tungeste byrder. Og det er
jeg enig i.

> Ja, det var så bare nogle af de ting jeg lige kunne komme i
> tanke om DF og SF er på linie i.

SF er heller ikke på linje med de ting, du nævner. SF har ikke
som mål at få skatterne sænket uden videre, men har ønsket om
"bedre skatter", hvor de rigeste betaler det meste.

Fra : John Jensen

Dato : 06-10-07 12:21

Wilstrup skrev:

> [...]
> som mål at få skatterne sænket uden videre, men har ønsket om
> "bedre skatter", hvor de rigeste betaler det meste.

Protektionisme er ellers vores eneste forsvar mod globaliseringens
følger i fremtiden. Jeg håber at der kommer en gigantisk toldmur mod
varer fra Asien fremover ellers er vores velfærd en død sild! Jeg vil
godt opgive al form for handel med den verdensdel da den kun er til
asiaternes (specielt kinesernes ) fordel totalt set!

Fra : Jan

Dato : 07-10-07 08:01

"John Jensen" <afdeling28@gmail.com> wrote in message

> [...]
> form for handel med den verdensdel da den kun er til asiaternes (specielt

Ja hvis skatterne tilsvarende bliver sat ned for den ekstra handel med vare
produceret i Danmark.

Men kan jeg få samme vare produceret i Danmark køber jeg da også det danske
ved f.eks. tøj.

Jan

Fra : Ivannof

Dato : 06-10-07 16:08

> [...]
> få skatterne sænket uden videre, men har ønsket om "bedre skatter", hvor

Enhedslisten er nok det eneste parti som støtter vold og hærværk. Det ved vi
fra sagen om ungdomshuset - og nu fra sagen fra slotspladsen hvor
enhedslistens ungdomsorganisation ligefrem praler med at være ophav til en
truende adfærd som angiveligt havde til hensigt at knægte et
folketingsmedlems ytringsfrihed!

Hilsen Ivan

Fra : Kim2000

Dato : 06-10-07 17:19

> [...]
> blot er det blevet kaldt noget andet - fx bedre velfærd, omsorg for de
> svageste etc. Bedre sygehuse er heller ikke noget som DF har eneret på.

Nu beskæftiger jeg mig slet ikke med hvad terrorcellen EL mener og da de
alligevel er et parti der forsvinder ved næste folketingsvalg, så er der
heller ingen grund til det. Derfor sammenlignede jeg med SF, hvor der
trodsalt eksisterer et par fornuftige hoveder, selvom der kan være lidt
langt imellem dem.

Men ganske rigtigt som du siger, så er både DF og socialistiske partier for
de ovennævnte ting, alligevel er det vanvittigt svært for dem at blive enig
om at lave den politik sammen, selvom de altså - i hvert fald principelt -
er enige.

> [...]
> Højre straffe for forbrydelser, der beviseligt intet ændrer, har også
> været DFs program, medens det bestemt har været fraværende hos Enhl.

Igen beskæftiger jeg mig ikke med hvad terrorcellen siger (hvad de mener er
jo en helt anden dagsorden har vi fundet ud af de sidste 4 måneder) og da de
ikke kan stemme efter næste valg er det også helt ligegyldigt. SF har valgt
at sige at maksimalt 3000 flygtninge kan komme til landet om året, det er
både fornuftigt og klogt at sætte en øvre grænse (denne grænse burde så i
min bog være nul, men det er en anden snak).

> Alt i alt: man kan ikke sammenligne partiernes programpunkter og
> konstatere enighed her, med mindre man også forklarer hvad de mener med de
> ting de siger.

I et principprogram kan man hurtigt danne sig et overblik, fx at hvis man
siger lavere skatter, så er man altså allerede som udgangspunkt enig om at
skatten skal sænkes, derefter er det blot at blive enig om hvordan.

> [...]
> få skatterne sænket uden videre, men har ønsket om "bedre skatter", hvor

De har et princip der hedder lavere skatter til de lavstlønnede, det skulle
man vel formode betyder præcis det, så er spørgsmålet hvordan, og det må
være den del der er til debat.

mvh
Kim, der sikkert nu kaldes alverdens ting.

Fra : Per Rønne

Dato : 06-10-07 18:02

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> SF har valgt at sige at maksimalt 3000 flygtninge kan komme til landet om
> året, det er både fornuftigt og klogt at sætte en øvre grænse (denne
> grænse burde så i min bog være nul, men det er en anden snak).

Jeg mener nu at kristne fra den islamiske verden har et helt klart behov
for asyl. Der er jo næppe så meget som et islamisk land, hvor der ikke
finder kristenforfølgelser sted.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 07-10-07 09:37

> [...]
> Derfor sammenlignede jeg med SF, hvor der trodsalt
> eksisterer et par fornuftige hoveder, selvom der kan være

Nu beskæftiger jeg mig med terroristen Kim2000, hvis
lærergerning ophører til sommer, så jeg kan altså godt skelne
mellem hvad han siger og hvad han mener.

> [...]
> det vanvittigt svært for dem at blive enig om at lave den
> politik sammen, selvom de altså - i hvert fald principelt -

EL vil garanteret acceptere at selv Fanden stemmer for deres
forslag, blot det bliver vedtaget - men det betyder ikke at de
er enige om præmisserne -kun om konklusionerne.

Hvis en person kaldet A mener at de gamle skal have det bedre,
men at det skal ske på bekostning af de unge og B mener at de
gamle skal have det bedre, men at det skal ske på bekostning
af de rige, så har de begge samme konklusion, men forskellige
præmisser. A er derfor forskellig fra B på trods af samme
resultat.

> [...]
> fornuftigt og klogt at sætte en øvre grænse (denne grænse
> burde så i min bog være nul, men det er en anden snak).

Du er så heldig at jeg beskæftiger mig med terroristen
Kim2000, ellers ville du jo kede dig ihjel.

> I et principprogram kan man hurtigt danne sig et overblik,
> fx at hvis man siger lavere skatter, så er man altså
> allerede som udgangspunkt enig om at skatten skal sænkes,
> derefter er det blot at blive enig om hvordan.

Og hverken Enhl. eller SF går ind for lavere skatter, men blot
for en omfordeling, der giver lavere skatter til nogen og
højere skatter til andre.

> De har et princip der hedder lavere skatter til de
> lavstlønnede, det skulle man vel formode betyder præcis det,
> så er spørgsmålet hvordan, og det må være den del der er til
> debat.

Jf. mit eksempel: lavere skatter betyder ikke lavere skatter
for alle, men at de bredeste skuldre skal bære de bredeste
byrder.

> mvh
> Kim, der sikkert nu kaldes alverdens ting.

I så fald er du selv ude om det - når du fuldkommen meningsløs
provokerer med at kalde Enhedslisten for en terrorcelle, uden
at du har det mindste belæg for det, men blot vil genere
partiet mest muligt, så har det intet med en seriøs debat at
gøre.

Nu kalder jeg dig så for terrorist, hvilket du så kan hulke
over og sige "ja, se, jeg fik ret -nu bliver jeg kaldt
alverdens ting" - prøv at flæbe lidt mindre og se, hvem der er
årsag til at du "kaldes for "alverdens ting" - ja, du gættede
rigtigt: dig selv. Så tør øjnene og tag en tudekiks eller
besøg

www.kinagrill.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 06-10-07 18:02

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> Desuden er det rundet af Fremskridtspartiet med sin
> skattenægterbevægelse

Nu er det vist ikke lige skattenægterbevægelse, der præger dagens DF.
Her må du snarere kigge i retning af K og [især] Ny Alliance.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim2000

Dato : 06-10-07 18:09

> Nu er det vist ikke lige skattenægterbevægelse, der præger dagens DF.
> Her må du snarere kigge i retning af K og [især] Ny Alliance.

Jeg ved slet ikke hvorfor landsbytossepartiet Fremskridtspartiet skal
trækkes ind i det, derfor gad jeg ikke kommentere det.
mvh
Kim

Fra : Wilstrup

Dato : 07-10-07 09:39

> [...]
> dagens DF.
> Her må du snarere kigge i retning af K og [især] Ny

Jeg skrev udtrykkeligt: "rundet af Fremskridtspartiet" - og
ingen af de nævnte partier (K og DF) er i dag
skattenægterpartier - de ønsker blot at skatten skal ned for
de "rigeste" - at de også taler lidt om de allerfattigste er
blot for at simulere en social ansvarlig profil - men pengene
skal komme et sted fra og det er ikke McDonalds, Burger King,
Forsikringsselskaberne, A.P.Møller-koncernen og andre rigmænd
og selskaber, der skal holde for ifølge DF og K, for så
"flytter de jo bare deres virksomheder til udlandet" frygter
man.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-10-07 09:56

> [...]

> og selskaber, der skal holde for ifølge DF og K, for så
> "flytter de jo bare deres virksomheder til udlandet" frygter

Jeg ser ikke at det er DF der kæmper for topskattens afskaffelse. Her må
du se mod K og især Ny Alliance.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-07 10:19

On Sun, 7 Oct 2007 10:56:06 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Jeg ser ikke at det er DF der kæmper for topskattens afskaffelse. Her må
>du se mod K og især Ny Alliance.

Mon ikke DF er "røget med" pr. automatik...???

Fra : Per Rønne

Dato : 07-10-07 13:06

S.A.Thomsen <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> wrote:

> Mon ikke DF er "røget med" pr. automatik...???

Jeg ser det snarere som et udslag af det velkendte, politiske fænomen,
at had lige som kærlighed gør blind ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-07 15:42

On Sun, 7 Oct 2007 14:06:17 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Jeg ser det snarere som et udslag af det velkendte, politiske fænomen,
>at had lige som kærlighed gør blind ...

Var det ikke det jeg skrev...???

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-10-07 21:48

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i meddelelsen

> Derimod har DF altid stået i spidsen for fremmedhad,

Det har ikke noget med fremmedhad at gøre at kræve muslimimporten stoppet,
og påfølgende hjemsendelse af rødfjolsernes stemmekvægs-klienter.

Og disse enkle og særdeles rimelige krav er IKKE engang på DF's dagsorden.

Du udspreder Løgn & Latrin som sædvanlig, dit ærkerøde skarn!

Mvh
Martin

Fra : Wilstrup

Dato : 07-10-07 09:40

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> DF's dagsorden.
>
> Du udspreder Løgn & Latrin som sædvanlig, dit ærkerøde

Det jeg skriver er sandheden, og den bekræfter du jo også med
ovenstående.

Fra : Martin Larsen

Dato : 08-10-07 13:31

> Det jeg skriver er sandheden, og den bekræfter du jo også med ovenstående.
Så kan du ikke læse.

Fra : @

Dato : 06-10-07 13:23

On Sat, 6 Oct 2007 12:50:56 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote:

> [...]
>
>Hvorfor fatter så mange "stærke i troen" ikke at alle MF'er er
>enige om det meste? I hvert fald hvis man tage et ekstrem som

hvilken del af DF's politik er socialister ikke enige i?