Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
1Ds mkiii - first impressions
Fra : Hans Kruse

Dato : 22-10-07 10:30

http://www.luminous-landscape.com/essays/MKIIIs.shtml

Ja, Canons nyeste full frame tiltrækker nok ikke helt så mange kommentarer
som Nikon D3, men stadig et meget interessant kamera. Dog til en høj pris.

--
Med venlig hilsen/Kind regards,
Hans Kruse

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 22-10-07 11:17

> http://www.luminous-landscape.com/essays/MKIIIs.shtml
>
> Ja, Canons nyeste full frame tiltrækker nok ikke helt så mange kommentarer
> som Nikon D3, men stadig et meget interessant kamera. Dog til en høj pris.

så må vi bare håbe at lukkeren holder til mere en de 27982 som mit 1DsmkII
kunne levere, min lukker stod af igår :0((

vh torben

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-10-07 11:56

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> så må vi bare håbe at lukkeren holder til mere en de 27982 som mit
> 1DsmkII kunne levere, min lukker stod af igår :0((

Det er jo ærgerligt. Mit første dslr var en Canon 10D og da stod lukkeren af
efter få tusinde click. Det blev dog lavet på garantien. De andre jeg haft
har der heldigvis ikke været problemer med. Som Mogens siger, så burde det
laves uden beregning med så få click...
Mvh,
Hans

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 22-10-07 12:25

> [...]
> haft har der heldigvis ikke været problemer med. Som Mogens siger, så
> burde det laves uden beregning med så få click...

Torbens er heller ikke det eneste. Det er en ret udbredt fejl på 1Ds Mk II
åbenbart.
Google afslører ihvert fald pænt meget snak om det.
Og tilsyneladende også en del om lukkeren på 1D Mk II

Det er da at håbe, at de er kommet over det.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 22-10-07 12:04

[8<8<8<]
> Ja, Canons nyeste full frame tiltrækker nok ikke helt så mange kommentarer
> som Nikon D3, men stadig et meget interessant kamera. Dog til en høj pris.

Der burde være en chance for at prøve den i City 2, Høje Taastrup, om knap 2
uger
http://www.digitalfotoonline.dk/show.asp?mode=news&ID=1357
(de findes i Danmark)

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 22-10-07 12:29

> http://www.luminous-landscape.com/essays/MKIIIs.shtml
>
> Ja, Canons nyeste full frame tiltrækker nok ikke helt så mange kommentarer
> som Nikon D3, men stadig et meget interessant kamera. Dog til en høj pris.

Jeps, det skal nok blive spændende.

Jeg, som Nikonfotograf, lurer så på, om Nikon vil komme efter dem med en
pedant i det segment.
Det burde jo være en overkommelig opgave, da D3-huset i forvejen er bygget
til FX-sensoren og databehandlingen også er "up to speed". Så den ligger
vist lige til højrebenet.

Men foreløbigt er det Canon, der kan prale af den højeste opløsning.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Thomas Kjær

Dato : 22-10-07 12:36

On 2007-10-22, Frodo Nifinger <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:
> Jeg, som Nikonfotograf, lurer så på, om Nikon vil komme efter dem med en
> pedant i det segment.

Det gør de forhåbentligt, og gerne inden alt for længe, så Canon bliver
tvunget til at sænke prisen lidt på deres 1Ds3. :)

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Mogens Hansen

Dato : 22-10-07 12:53

"Thomas Kjær" <tk@daarligstil.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Det gør de forhåbentligt, og gerne inden alt for længe, så Canon bliver
> tvunget til at sænke prisen lidt på deres 1Ds3. :)

Nogle rygter (17. september)
http://www.northlight-images.co.uk/Canon_1DS_MkIII.html
hævder at 1Ds III skal falde til ca. 1000$ over 1D III - hvilket er mere
rimeligt end det vi ser i dag

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Thomas Kjær

Dato : 22-10-07 13:06

On 2007-10-22, Mogens Hansen <mogens_h@dk-online.dk> wrote:

> Nogle rygter (17. september)
> http://www.northlight-images.co.uk/Canon_1DS_MkIII.html
> hævder at 1Ds III skal falde til ca. 1000$ over 1D III - hvilket er mere
> rimeligt end det vi ser i dag

Ohh, se det lyder jo bestemt interessant!

Tak for rygtet. :)

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Mogens Hansen

Dato : 22-10-07 12:52

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Det burde jo være en overkommelig opgave, da D3-huset i forvejen er bygget
> til FX-sensoren og databehandlingen også er "up to speed". Så den ligger
> vist lige til højrebenet.

Der er ikke meget tvivl om at der kommer både en 1Ds og 5D pendant fra Nikon
inden for overskuelig tid
http://www.news.com/8301-13580_3-9795957-39.html

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 22-10-07 23:50

Mogens Hansen wrote:
> [...]
>
> [8<8<8<]
>
> Der er ikke meget tvivl om at der kommer både en 1Ds og 5D pendant

Det lyder jo pænt spændende!
Gu ve, hvornår Nikon kameraer i de to segmenter popper op.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk