Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Æv, er det her lukkeren der er røget?
Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-10-07 13:07

hej

kan man antage at dette er lukkeren der er strøget ?
http://www.photopassion.dk/lukkerfejl.jpg

Det er eksponering nr. 27982 på mit 1DsmkII.

mvh torben ager

Fra : ;o\)-max-

Dato : 21-10-07 13:17

"Torben og Marie-louise Ager"
> hej
>
> kan man antage at dette er lukkeren der er strøget ?
> http://www.photopassion.dk/lukkerfejl.jpg
>
> Det er eksponering nr. 27982 på mit 1DsmkII.
>
> mvh torben ager

Yeps - den ser ud til at være smuttet. Pas på med at skyde
flere billeder før den er repareret, da en smadret lukker kan
gå ind og ridse low pass filtret, og så blir det sku dyrt )-max-

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-10-07 13:39

"-max-" <max@bamarzone.dk> skrev i en meddelelse
> Yeps - den ser ud til at være smuttet. Pas på med at skyde
> flere billeder før den er repareret, da en smadret lukker kan
> gå ind og ridse low pass filtret, og så blir det sku dyrt )-max-

Ok tak for svar Max... kender du prisen på en nu lukker ?

jeps fik taget 5-10 skud før jeg tjekkede billederne, så nu er det pakket i
kassen og klar til post mand Per...
Så får man se om et CPS medlemskab er noget værd,jeg på tænker her tiden på
rep.

mvh torben

Fra : Mogens Hansen

Dato : 21-10-07 14:02

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:471b40ed$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

[8<8<8<]
> Det er eksponering nr. 27982 på mit 1DsmkII.

Det er da ringe.
Så vidt jeg husker har Max oplevet det 2 gange, langt tidligere end efter
150.000 eksponeringer.
Det burde være en gratis reperation - men det skal man nok ikke regne med.

Du må da gerne lige fortælle tilbage om pris, tid etc.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-10-07 14:21

> Det er da ringe.

Ening

> Så vidt jeg husker har Max oplevet det 2 gange, langt tidligere end efter
> 150.000 eksponeringer.
Ok, mener også at have hørt om det..

> Det burde være en gratis reperation - men det skal man nok ikke regne med.
Nej det skal man nok ikke regne med, men ja det burde de når det LANGT fra
holder hvad de lover.. Desværre er garantien udløbet

> Du må da gerne lige fortælle tilbage om pris, tid etc.
det skal jeg gøre

vh ta

Fra : Thomas Kjær

Dato : 21-10-07 14:34

On 2007-10-21, Mogens Hansen <mogens_h@dk-online.dk> wrote:

> Det er da ringe.

1Ds MkII er vist også kendt for at have en lukker der
ikke holder nær så godt som Canon reklamerer med.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-10-07 14:46

"Thomas Kjær" <tk@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse
> 1Ds MkII er vist også kendt for at have en lukker der
> ikke holder nær så godt som Canon reklamerer med.

Hmm... kedeligt at læse:0((

vh TA

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 22-10-07 09:15

> Du må da gerne lige fortælle tilbage om pris, tid etc.

hej har netop talt med CAV

de laver det inden for 24 timer grundet mit CPS medlemskab, pris ca. 3500,-
+ mormor..

nu vil jeg ile ned til posthuset med kamera..

mvh torben

Fra : Mogens Hansen

Dato : 22-10-07 11:37

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:471c5c12$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

[8<8<8<]
> de laver det inden for 24 timer grundet mit CPS medlemskab,

Det er jo OK.

> pris ca. 3500,- + mormor..

Prisen er vel nogenlunde OK, men det er lidt groft at man skal betale fuld
pris, når der er så stor forskel på hvad de lover og hvad den faktisk
holder.
Lidt hurtig hovedregning siger godt 10 øre pr. click for lukkeren....

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 22-10-07 12:01

> Prisen er vel nogenlunde OK,
ja det er der ikke noget at sige til

>men det er lidt groft at man skal betale fuld pris, når der er så stor
>forskel på hvad de lover og hvad den faktisk holder.

Helt ening Mogens!..

Og jeg har også skrevet til canon og beklaget mig og udtrykt min
utilfredshed med den store foreskel der er på lovet holdbarhed og den
faktiske..
Nu må man bare vente på et svar fra dem....

mvh torben

Fra : Mogens Hansen

Dato : 25-10-07 19:03

> [...]

[8<8<8<]
> de laver det inden for 24 timer grundet mit CPS medlemskab, pris ca.

Har du fået det tilbage og er klar til bryllup ?

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 25-10-07 19:09

> Har du fået det tilbage
hej, nu er vejen til bornholm den mest besværlige post danmark har valgt for
os, alt skal via sverige og en lille båd som ikke sejler i bøljer over 3
meter osv... før benyttede postdanmakr flyveren og vi havde post dagen efter
den var sendt, nu koster det en ekstra dag :0)

Nå, men CAV skulle erfter deres egne ord ha´ sendt det igår(onsdag), så jeg
krydsr alt hvad krydses kan for at posten har det med imorgen..please:0)

Sendte det mandag, cav modtog det tirsdag og sender onsdag!!. det kan man
ikke klage over..
3750,- inkl. momsmed en sensor rens, fair nok!

og er klar til bryllup ?

jeps hvis det ankommer :0) ellers har jeg en kollega som velvilligt har sat
sit 5D tilrådighed ..

mvh torben

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 21-10-07 14:10

On Sun, 21 Oct 2007 14:07:20 +0200, Torben og Marie-louise Ager wrote:

> hej
>
> kan man antage at dette er lukkeren der er strøget ?
> http://www.photopassion.dk/lukkerfejl.jpg
>
> Det er eksponering nr. 27982 på mit 1DsmkII.
>
> mvh torben ager

Jeg gav på et 20d 2.000 kr. Men det var incl. en fejlfinding, for jeg
havde ingen ide om hvad der var galt. Det holdt bare op med at virke -
dvs. at spejlet bare kørte op og ned hele tiden. Troede egentlig at det
var vand der havde ødelagt noget elektronik i det.

Det tog ca. 14 dage lige før sommerferien hos CAV.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon 70 - 200 f/2.8L IS USM

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-10-07 14:23

"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse
> havde ingen ide om hvad der var galt.

Ok, jeg regner med at det koster ca 3K men ved det ikke.

> Det tog ca. 14 dage lige før sommerferien hos CAV.
Ok, havde/har du CPS medlemskab? jeg har et bryllup på lørdag :0((
mener at CPS giver ret til et låner, håber det sku så jeg ikke skal ud og
leje for at holde mine aftaler..

M.v.h. Torben

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 21-10-07 18:48

On Sun, 21 Oct 2007 15:22:58 +0200, Torben og Marie-louise Ager wrote:

> [...]
> Ok, havde/har du CPS medlemskab? jeg har et bryllup på lørdag :0((
> mener at CPS giver ret til et låner, håber det sku så jeg ikke skal ud og

Hej Torben

Nej jeg har ikke et CPS medlemsskab, men de plejer nu at være til at
snakke med. For 1½ år siden havde jeg mit kamera inde til focusjustering.
Da jeg fik tilbudt et canon 300mm f2.8 og skulle bruge mit kamera kunne
jeg bare hente det og indlevere det bagefter igen uden jeg kom bag i køen,
hvis de ikke nåede at reparere det. Hvilket de så gjorde og jeg kunne
hente det om fredagen og så køre en tur til Købenbavn om lørdagen. Så ring
til dem og forklar dem situationen, så kan det godt være at de tager den
med det samme.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-10-07 18:59

> [...]
> til dem og forklar dem situationen, så kan det godt være at de tager den

Hej Jens og mange tak for den flotte tilbage melding!...

Helt klart opmuntrende at læse, og jeg vil selvfølgelig ringe til dem
imorgen ligeså snart de åbner...
mvh torben

Fra : Lars Troels.

Dato : 26-10-07 09:30

On 25 Okt., 20:09, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOS...@vip.cybercity.dk> wrote:
> [...]
>
> og er klar til bryllup ?
>
> jeps hvis det ankommer :0) ellers har jeg en kollega som velvilligt har sat

Hej Torben

Kom du til at betale for det.????????

Det synes jeg er ringe. Det svarer til en bil hvor motoren går efter
27.000 km. Det er da uacceptabelt..!!!

Hilsen

Lars T.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-10-07 13:51

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:471b40ed$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

Så er kameraet landet på bornholm igen med ny lukker og en chip rens, samlet
pris 3746,-kr

så nu er jeg kørende igen :0)..
så vil jeg se om man kan over bevise canon om at det er for dårligt den ikke
kan klare flere eksponeringer..

Mvh Torben