Farten dræber :-/
Fra :    ab©

Dato : 22-10-07 09:01

"Tag 10 af farten" => fartgrænser op fra 80 til 90 km/t ...

Kan I se komikken ?

ab©

Fra : Leonard

Dato : 22-10-07 09:09

On Mon, 22 Oct 2007 10:00:38 +0200,    ab© wrote:

> Kan I se komikken ?

Næh.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Mogens

Dato : 22-10-07 16:52

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]

Man har en propaganda omkring -10 km/t og "samtidigt" med
det, taler man om at hæve hastigheden på landeveje til 90 km/t,
som man iøvrigt kender det i Sverige...

Fra : Peter Frost

Dato : 22-10-07 09:24

ab© skrev:
> Kan I se komikken ?

En kollega og jeg lo ihvert fald længe, kort efter vi havde været tæt på, at
trille op i foran kørende, fordi jeg havde travlt med at sidde og klo på
skiltet, og tænke at det er fedt at de følger med udviklingen, og at deres
speedometer på skiltet er Web 2.0 grafik ! :D

Så også komikken i færdelsbetjenten i morges, der fordi han ikke holdt
afstand, og kikkede for længe bagud efter cykelister var ved at køre op i
røven på Skodaen foran :D

-Peter F.

Fra : alexbo

Dato : 22-10-07 10:06

"Peter Frost" skrev

> En kollega og jeg lo ihvert fald længe, kort efter vi havde været tæt på,
> at trille op i foran kørende, fordi jeg havde travlt med at sidde og glo

Ja uopmærksomhed er nok den største ulykkesårsag.
Men minus 10 kan så nedsætte skaderne.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 22-10-07 12:19

alexbo <alexbo@email.dk> skrev:

>Ja uopmærksomhed er nok den største
>ulykkesårsag.
>Men minus 10 kan så nedsætte skaderne.

Uopmærksomhed, ja fanden galeme. Kørte i går bag en varevogn,
der lå i yderbanen på en 3-spors motorvej. Uden grund, for han
kørte langsommere end dem i midterbanen. Langsomt begyndte han
så at trække ind over striben mod midterbanen, dog uden at
blinke. Bedst som jeg troede jeg snart kunne komme forbi, trak
han pludseligt tilbage igen. Det skete 2 gange mere. Så gled han
ind i midterbanen og blev der. Stadig uden at blinke.

Min antagelse: skidefuld eller mobiltelefon. Det viste sig at
være mobilen.

Vh. JIB

Fra : Anders Majland

Dato : 22-10-07 11:37

> "Tag 10 af farten" => fartgrænser op fra 80 til 90 km/t ...
>
> Kan I se komikken ?

Det stemmer da meget godt. Den uofficelle hastighedsgrænse på landevej som
respekteres af de fleste er 103-104km/t - 10 fra den og man vil ende med
næsten at køre lovligt (~93-94km/t)

Der er mange steder hvor man godt kan sætte den til 90 - og så gerne
kombineret med aktive skilte med lavere hastighed hvis der er trafik fra
sidevejene. Jeg har tidligere påpeget strækningen hobro <> skive hvor der
mange steder er strækning med 60 ved kryds med god oversigt. De er svære at
få folk til at respektere ...

Men ellers et oplagt sted at øge den generelle grænse til 90 - sammen med
elektronik der kan tænde en lavere grænse når der er krydsende trafik.

Fra : Brian Larsen

Dato : 22-10-07 14:36

On 22 Okt., 10:00, " ab©" <huskFJ...@DETTEc.dk> wrote:
> "Tag 10 af farten" => fartgrænser op fra 80 til 90 km/t ...
>
> Kan I se komikken ?
>
> ab©

Du skal jo tænke på at hvor fartdjævlen og den asociale volds psykopat
der kører 100km/t rammer den lille pige med XX km/t, så når den
ansvarsbevidste og respektable chauffør der blot kører 90km/t at
bremse op lige inden.

--

// brian - SV1000S K6

Fra : Thomas H.

Dato : 22-10-07 16:55

"Brian Larsen" <brian.lund.larsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Men mindre ham der kørte 90 gjorde det:
I en gammel bil.
I en bil med slidte støddæmpere.
I en kinserbil, der bare bremser dårligere
På våd eller fugtig vej.
På nedslidte men stadig lovlige dæk.
I et sving med dårligere oversigt, end ham der kørte 100 på lige vej.
Hvis han pga. alder havde dårligere reaktionsevne.
Hvis han kørte i en bil uden ABS og panikbremsede med låste hjul.

og sikkert 20 andre forhold der kan være gældende, men vi skal igen og igen
bildes ind, at farten er det eneste der betyder noget! Ja, man sætter
grænsen 10 km op på enkelte strækninger i det mørk jylland, mens man sænker
den 10 km alle andre steder.
Jeg kan snart ikke komme i tanke om veje i hovedestadsområdet hvor grænsen
ikke er sat ned fra 60 til 50, 70 til 60 eller fra 80 til 70. Og så bagefter
kommer man for forklarer folk, at det er FULDSTÆNDIG sindssygt farligt at
køre de 10 km/t hurtigere på den pågældende vej, det er den slet slet ikke
egnet til.

Jo jo, lobbyisterne har sgu gjort et godt stykke arbejde med at hjernevakse
folk og politikere.

--
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : alexbo

Dato : 22-10-07 17:29

"Thomas H." skrev

Det du sammenligner er altså farligheden af en ansvarsbevidst bilist i en
bil i topform, der kører 100km/t
Og en idiot i en skrammelkasse, der kører 90km/t.

Og så påstår du at det er de andre der er hjernevaskede.

mvh
Alex Christensen

Fra : Thomas H.

Dato : 22-10-07 18:57

> Det du sammenligner er altså farligheden af en ansvarsbevidst bilist i en
> bil i topform, der kører 100km/t
> Og en idiot i en skrammelkasse, der kører 90km/t.

Nej, bare én af de andre eksempler jeg gav, kan være udslagsgivende for hvor
alvorligt uheldet bliver, ikke alle scenarierne på en gang!

> Og så påstår du at det er de andre der er hjernevaskede.

Ja

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-10-07 15:36

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i meddelelsen
> "Tag 10 af farten" => fartgrænser op fra 80 til 90 km/t ...
>
> Kan I se komikken ?

Mellem Billund og Grindsted flyder trafikken med 80 km/t - for det meste. En
sjælden gang i mellem forekommer der en overhaling af en ung bilist, der
tror at afstanden til modkørende er lige meget.

Mellem Grindsted og Varde holder fotovognen så - der kommer ikke nært så
mange biler, og dem der kommer kører nok lidt hurtigere.

Dér ligger pengene begravet!

Sikkerhed - hvem går op i det? Når myndighederne ikke gør, hvorfor skulle
bilisterne så?

--
Per

Fra : alexbo

Dato : 22-10-07 15:43

"Per Henneberg Kristensen" skrev i

> Sikkerhed - hvem går op i det? Når myndighederne ikke gør, hvorfor skulle
> bilisterne så?

For de andre trafikanters skyld, der kunne være nogen der holdt af dem.

Men jeg kan godt se problemet, det er svært at lære ungerne at vente på
grønt, når de kan se voksne gå over for rødt.
Men man bliver nødt til at prøve.

mvh
Alex Christensen