MS Windows
briani 27239
Vista system restore
Fra : Jacob Larsen

Dato : 22-10-07 20:44

Hej

Jeg er vist kommet ud i noget skidt. Jeg har en bærbar med Vista
Ultimate, hvor jeg har installeret Alcohol 120% på. Det gik ikke så
godt, driveren til CD-emuleringen laver BSOD konsekvent. Nu vil jeg
gerne af med det program igen, men det er mere problematisk end som så.
Problemet er at maskinen altid laver BSOD selvom den er i fejlsikret
tilstand (hvorfor i alverden skal den driver loades der?). Nu har jeg så
et par spørgsmål:

1. Er der mulighed for at jeg kan komme ind og slå den bestemte driver
fra under boot, og på den måde få systemet op i lang nok tid til at
afinstallere programmet? Jeg mener der er sådan en mulighed i XP, så der
burde også være det i Vista.

2. Findes der en bootdisk eller noget på nettet jeg kan bruge til at
boote maskinen til system restore? Jeg ved at den normale Vista disk kan
sådan noget, men jeg har kun den recovery DVD, der fulgte med min
bærbare, og jeg gider ikke til at rode rundt med diverse warez bare for det.

3. Jeg har en Ubuntu Linux på maskinen med skriveadgang til
systemdrevet. Hvor slemt vil det være hvis jeg gik ind og slettede de
driver filer fra windows/system32/drivers? Kan det evt. hjælpe hvis jeg
går ind og retter i noget systemopsætning?

/Jacob

Fra : Jacob Larsen

Dato : 22-10-07 21:30

Jacob Larsen wrote:
> [...]
> driver filer fra windows/system32/drivers? Kan det evt. hjælpe hvis jeg
> går ind og retter i noget systemopsætning?

Det viser sig at løsning 3 var den nemmeste. Det er da godtnok skønt at
der er kommet NTFS write support med i den nye Ubuntu, så er der en ting
mere der kan prøves når Windows går i stykker

/Jacob