MS Windows
briani 27239
Netværk mellem XP og Vista Ultimate (delin~
Fra : Petersen

Dato : 20-10-07 21:18

Hej Gruppe

Jeg er kørt lidt fast så jeg håber i kan hjælpe. Jeg er ved at oprette
netværk mellem ovenstående systemer, og har ingen problemer med at tilgå alt
det jeg deler på xp maskinen, men jeg kan ikke få adgang til de drev eller
mapper som jeg deler på vista maskinen, jeg kan sagtens se dem på pc'en men
når jeg vil tilgå dem kommer der en fejlmeddelse hvor der står.\\Puter1\N er
ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne
netværksressource. osv.

Når jeg åbner Computer i vista og stiller mig på det drev som jeg vil dele
kommer der et faneblad, hvor den øverste halvdel er et nedtonet felt, hvor
der står del. Da det er nedtonet kan jeg ikke aktivere denne. I den nederste
halvdel er der avanceret deling som jeg godt kan aktivere men det giver mig
bare ikke adgang.. Hvad er det jeg har overset.

Jeg kan godt tilgå mappen delte filer, det virker helt fint men jeg vil
gerne have jeg kan dele hele drev mellem mine pc'er..

Håber på hjælp til denne opgave på forhånd tak

Vh Petersen

Fra : Petersen

Dato : 22-10-07 17:27

Er der slet ingen som kan hjælpe med denne her snøft snøft

Fra : dann@invalidd.dk

Dato : 22-10-07 18:57

du skal oprette en bruger med password på din vista maskine
og bruge det når du logger på fra xp maskinen , der spørger den om bruger og
password
så skulle det spille

Fra : Petersen

Dato : 22-10-07 22:25

"dann@invalidd.dk" <dan@microinvalid.com> skrev i meddelelsen
> du skal oprette en bruger med password på din vista maskine
> og bruge det når du logger på fra xp maskinen , der spørger den om bruger
> og password
> så skulle det spille

Hej Dann

Den sad da lige i skabet. Tusinde tak for hjælpen..

Vh Petersen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 22-10-07 21:00

Petersen wrote:
> [...]
> I den nederste halvdel er der avanceret deling som jeg godt kan aktivere
> men det giver mig bare ikke adgang.. Hvad er det jeg har overset.

Tag et kig på Netværks- og delingscenter i kontrolpanelet. Der kan du
selv vælge om du vil dele med eller uden adgangskode, og om fildeling
overhovedet skal aktiveres. Hvis du vil dele med høj sikkerhed, så skal
du over den metode en anden har beskrevet med at have samme
brugernavn/password på begge maskiner. Du kan også bruge den lidt mere
usikre metode (i XP kaldet simpel fildeling), men så skal du deaktivere
adgangskodebeskyttet fildeling i den menu.

/Jacob

Fra : Petersen

Dato : 22-10-07 22:30

"Jacob Larsen" <jacob@not.for.you.to.know> skrev

> [...]
> usikre metode (i XP kaldet simpel fildeling), men så skal du deaktivere
> adgangskodebeskyttet fildeling i den menu.

Hej Jacob

Selvom jeg slår adgangskodebeskyttet fildeling fra får jeg ikke adgang til
de drev jeg deler. Jeg oprettede adgangskode på min Vista pc og slog
adgangskodebeskyttet fildeling til så kunne jeg godt tilgå mine delinger..
Hvis du har en ide om hvorfor jeg kun kan dele med adgangskoder hører jeg
gerne mere da det ville passe mig bedre uden adgangskode kontrol. Mange tak
for input.

Vh Petersen