Sange hørt for mange år siden
Fra : Lyrik

Dato : 19-10-07 23:35

Den første kan jeg huske en del af teksten af. Jeg mener at musikeren
skulle være "Tømrerklaus" og muligvis én til. Teksten lød omtrent sådan:

"Hos min gamle bedstemor. Står et ulækkert spisebord, som ikke er gjort
rent siden sidst i fjor, kom lad os komme herfra-mor! -Mikkel!"
og noget med:"Gulvet er fyldt af de særeste ting. Mider og maddiker kryber
omkring"...lidt senere:" I fisken er henkogte rester af voddene!"

Kan nogen identificere,-formidle et navn, et link eller en anden adgang
til subjektet?

Det andet også enormt gamle rocknummer havde et omkvæd der lød:
"Vi har ingen bremser, med udsyn er det småt. Men bare hjulet ruller skal
det nok gå godt!--KUL PÅ!! MER' KUL PÅ!!"

Det ville glæde mig at komme til at eje disse fandenivoldske numre!))

--
Hilsen Jens Erik Bech
lyrik@heaven.dk

Fra : kautaq

Dato : 19-10-07 23:51

"Lyrik skrev:

> [...]
> og noget med:"Gulvet er fyldt af de særeste ting. Mider og maddiker kryber
> omkring"...lidt senere:" I fisken er henkogte rester af voddene!"

Det er FEO. Musik og tekst af Flemming Nørgaard og Rudi Albertsen.
Indspilningen er fra 1971. Aalborg.
Jeg har den på skru op-pladen, men den skulle være udgivet på lp'en
"Bedste og andre madrester" CBS 98009

> "Vi har ingen bremser, med udsyn er det småt. Men bare hjulet ruller skal
> det nok gå godt!--KUL PÅ!! MER' KUL PÅ!!"

Kan ikke huske det, men Google siger: Bent Hesselman - Midnight Sun
http://www.dvm.nu/hierarchy/periodical/mm/1973/02/?show=data/periodical/d/0/5/1973_02_03.tkl&type=periodical

/mike

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-07 23:52

On Sat, 20 Oct 2007 00:34:46 +0200, Lyrik <"lyrik<fjern>"@heaven.dk>
wrote:

>Det andet også enormt gamle rocknummer havde et omkvæd der lød:
>"Vi har ingen bremser, med udsyn er det småt. Men bare hjulet ruller skal
>det nok gå godt!--KUL PÅ!! MER' KUL PÅ!!"

Jeg mener ganske bestemt at det er et gammelt nummer med Gasolin

/Alex

Fra : Allan Krautwald

Dato : 20-10-07 00:28

"Lyrik @heaven.dk>" <"lyrik<fjern> skrev i en meddelelse
news.t0gub8j345a82o@lyriks-computer.local...

> [...]
> det nok gå godt!--KUL PÅ!! MER' KUL PÅ!!"
>
> Det ville glæde mig at komme til at eje disse fandenivoldske numre!))

Som ganske rigtigt skrevet af en anden er det Midnight Sun. Jeg har den. Så
hvis du er interesseret kan jeg da arrangere et eller andet

Fra : Lyrik

Dato : 20-10-07 02:40

On Sat, 20 Oct 2007 01:27:40 +0200, Allan Krautwald <krautwald@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
> Så
> hvis du er interesseret kan jeg da arrangere et eller andet
Jeg takker mange gange til jer der har skrevet. Mon man kunne komme til at
høre dem igen?
Men først og fremmest tak!

--
Hilsen Jens Erik Bech
lyrik@heaven.dk

Fra : Allan Krautwald

Dato : 20-10-07 11:22

"Lyrik @heaven.dk>" <"lyrik<fjern> skrev i en meddelelse
news.t0g2w2a945a82o@lyriks-computer.local...

> Jeg takker mange gange til jer der har skrevet. Mon man kunne komme til at
> høre dem igen?
> Men først og fremmest tak!

Det skulle vel ikke være umuligt. Klik på nedenstående link og hent den

http://rapidshare.com/files/63866165/Midnight_Sun-Kul_P_.mp3

Fra : Lyrik

Dato : 20-10-07 12:16

On Sat, 20 Oct 2007 12:22:20 +0200, Allan Krautwald <krautwald@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
> news.t0g2w2a945a82o@lyriks-computer.local...

> Det skulle vel ikke være umuligt. Klik på nedenstående link og hent den

Stor tak!.-))) Hvor er den dog stadig aktuel Toget på vej i et
EU-forløb uden bremser og uden det store udsyn.

--
Hilsen Jens Erik Bech
lyrik@heaven.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-10-07 13:16

> [...]
> det nok gå godt!--KUL PÅ!! MER' KUL PÅ!!"
>
> Det ville glæde mig at komme til at eje disse fandenivoldske numre!))

Jeg vil give Kautaq ret... Feo & Midnight sun

M.V.H....Benny..