Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kan Photoshop Elements 6.0 håndtere RAW-fi~
Fra : Ukendt

Dato : 19-10-07 17:55

Kan Elements 6.0 håndtere RAW-filer ?
Og i givet fald, vil den være bedre til det end Olympus Olympus Master 2.0 ?

Mvh

Thomas

Fra : Kurt Lund

Dato : 19-10-07 18:28

"T.R." <thr AT mail-online DOT dk> skrev i meddelelsen
> Kan Elements 6.0 håndtere RAW-filer ?
> Og i givet fald, vil den være bedre til det end Olympus Olympus Master 2.0
> [...]
Ja da det kan den da, og ja det er næsten den samme raw converter som til
CS3.
Adobe har vist en fil der kan bruges til Win så den kan vise raw filer og
den er gratis.
Prøv at søge på Adobe.

Mvh
Kurt

Fra : Michael

Dato : 19-10-07 18:41

Kurt Lund skrev:

> [...]
> til CS3.
> Adobe har vist en fil der kan bruges til Win så den kan vise raw filer

Jeg bruger dette program til at gennemse raw-filer:

http://www.microsoft.com/windowsxp/using/digitalphotography/prophoto/raw.mspx

Elements 6 er ikke på nedestående link. Men det burde vel også virke på
PSE6?

http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=3730

Mvh.

Michael

Fra : Hans Kruse

Dato : 20-10-07 11:30

"Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> wrote in message

> "T.R." <thr AT mail-online DOT dk> skrev i meddelelsen

> Ja da det kan den da, og ja det er næsten den samme raw converter som til
> CS3.

Det er den samme converter, men der er ikke adgang til at stille på alle
parametre, som er tilgængelige under CS3.
Mvh,
Hans

Fra : Kurt Lund

Dato : 19-10-07 18:32

> [...]
> Kan Elements 6.0 håndtere RAW-filer ?
> Og i givet fald, vil den være bedre til det end Olympus Olympus Master 2.0

PS du kan hente Microsoft RAW Image Thumbnailer and Viewer for Windows XP
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=D48E808E-B10D-4CE4-A141-5866FD4A3286&displaylang=en

Kurt

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 19-10-07 18:47

"Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> skrev :

>PS du kan hente Microsoft RAW Image Thumbnailer and Viewer for Windows XP

Hjælper jo ikke meget til Olympus Rawfiler.

Supported camera models and RAW image types: Most current models
of Canon and Nikon cameras are supported.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-07 19:01

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Hjælper jo ikke meget til Olympus Rawfiler.
>
> Supported camera models and RAW image types: Most current models
> of Canon and Nikon cameras are supported.

Nej, det fandt jeg også ud af :(

Fra : Jens G

Dato : 19-10-07 19:09

On Fri, 19 Oct 2007 20:00:42 +0200, "T.R." <thr AT mail-online DOT dk>
wrote:

>Nej, det fandt jeg også ud af :(

I Elements 4 er RAW filerne fra mit KM Dynax 5D understøttet, så mon
ikke Elements 6 understøtter endnu flere modeller?

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Jens G

Dato : 19-10-07 19:26

On Fri, 19 Oct 2007 20:09:08 +0200, Jens G <nospam061106@kabelmail.dk>
wrote:

>I Elements 4 er RAW filerne fra mit KM Dynax 5D understøttet, så mon
>ikke Elements 6 understøtter endnu flere modeller?

Understøttelse for RAW filer kommer for øvrigt med en plug-in der
hedder Camera Raw, så vidt jeg husker.
Prøv en søgning på det hos Adobe.