Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon glas: 200/2.0L IS og 800/5.6L IS
Fra : Mogens Hansen

Dato : 15-10-07 18:59

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 15-10-07 19:17

news:4713aa7f$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> http://www.robgalbraith.com/bins/content_page.asp?cid=7-8744-9119

Spændende! Især EF 200/2,0 L IS - Den har Nikon og jeg jo haft længe og den
er go'
Det blir spændende, om Canon kan få samme skarphed, bokeh og velfungerende
samarbejde med TC'ere ud af den, som Nikon.

Mht. til superteler i den helt lange ende som EF 600/4,0 IS L og 800/5,6, så
kommer jeg til at spekulere på værdien af IS/VR. De er så tunge, at det, at
håndholde, er en illusion. Så når de alligevel skal på at stativ, så ....
Jeg har iøvrigt Max's ord på at en 800/5,6 er meget svær at bruge. I hvert
fald på et cropkamera. Simpelthen fordi målet er svært at finde ved den
forstørrelsesgrad. altså svært at orientere sig....
Visse mennesker siger, at der er Sigma's EX 300-800/5,6 er et hit, fordi man
finder motivet ved lav brændvidde og zoomer ud til de 800 mm.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Thomas Sass Pedersen

Dato : 15-10-07 20:14

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det blir spændende, om Canon kan få samme skarphed, bokeh og velfungerende
> samarbejde med TC'ere ud af den, som Nikon.

Mon ikke den performer OK med hensyn til bokeh og så videre, den gamle
200/1,8 var da berygtet hvad angår skarphed også sådan, så længe man ikke
satte TC'ere på. Jeg snakker dog ikke af egen erfaring, for har aldrig haft
en og får det heller aldrig.

> [...]
> Visse mennesker siger, at der er Sigma's EX 300-800/5,6 er et hit, fordi
> man finder motivet ved lav brændvidde og zoomer ud til de 800 mm.

Jeg vil dog ikke give dig ret her, Jesper. Stabilisering på stativ med de
lange teler er dælens brugbart. Der skal ikke meget til at ryste et billede
med optikker der bliver tunge og lange, du har selv set effekten af en 600/4
på et ganske normalt stativ, det ryster ret nemt. Meget af dette kan fjernes
med den rette teknik, men du får endnu større succes med stabilisering, da
den tager nogle af dine vibrationer.Selvfølgelig vokser træerne ikke ind i
himlen med stabilizer, og det kræver selvfølgelig, at det
stabiliseringssystem kan bruges på stativ, det er der jo ikke alle der kan.

MVH
Thomas

Fra : Anders

Dato : 16-10-07 08:27

> http://www.robgalbraith.com/bins/content_page.asp?cid=7-8744-9119

Gad vide hvad prisen bliver... :)
Håber 200eren er lige så god som Nikons.. for Nikons er fandme fantastisk!

Fra : Mogens Hansen

Dato : 16-10-07 09:34

http://www.usa.canon.com/templatedata/pressrelease/20071015_eflens.html
http://www.usa.canon.com/templatedata/pressrelease/genhtml_photo/20071015_pkit_eflens.html

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : rosenauer.dk

Dato : 16-10-07 11:54

Mogens Hansen wrote:
> http://www.robgalbraith.com/bins/content_page.asp?cid=7-8744-9119

http://www.dpreview.com/news/0710/07101601canonteles.asp har ligeledes
omtale.. spændende spændende..

... og så skal der vist spares sammen til en 800mm 5.6.. :')

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-10-07 12:17

rosenauer.dk <martinFJERN@rosenauer.dk> wrote:

> http://www.dpreview.com/news/0710/07101601canonteles.asp har ligeledes
> omtale.. spændende spændende..
>
> .. og så skal der vist spares sammen til en 800mm 5.6.. :')

Hvis du har så mange penge må du gerne være min ven ;)

/thomas

Fra : MW

Dato : 16-10-07 16:10

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du har så mange penge må du gerne være min ven ;)

I den situation hedder det vist noget andet

MW

Fra : rosenauer.dk

Dato : 16-10-07 17:22

MW wrote:
> "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse

> I den situation hedder det vist noget andet

Haha.. no comments.. ;).. ellers kunne man jo håbe at nogen købte
800eren og derefter solgte mig deres 400mm 2.8 billigere :)

Men.. på den anden side.. bruger min 300mm 2.8 så uendeligt sjældent..

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-10-07 14:14

rosenauer.dk wrote:
> Men.. på den anden side.. bruger min 300mm 2.8 så uendeligt sjældent..

En 400 f/2.8 virker vel udemærket som sådan en slags barbar-kølle :)

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69