Turbospørgsmål
Fra : Finn

Dato : 20-10-07 00:00

Jeg har bemærket at turboen i min 320d (E46 med 150kkm) i ny og næ
synger lidt med så jeg kan høre den inde i kabinen (Meget, meget svagt i
begyndelsen).
Nu har jeg så fået monteret en AC Schnitzer box til at pifte den lidt op
med. Det har jeg måske fortrudt for nu er turboen efterhånden rigtigt
blevet en medspiller i fløjtekoret. Jeg kan bare ikke se hvad turbo og
boks har med hinanden at gøre for boksen styrer så vidt jeg er
orienteret kun indsprøjtningen.

Har boksen direkte indflydelse på turboen og om den presses for hårdt?

Bør jeg under alle omstændigheder få sat en ombytterturbo i inden den
står helt af eller skal den bare synge med?

Mvh
Finn

Fra : Tommy Fer

Dato : 20-10-07 06:53

Finn skrev:
> [...]
> blevet en medspiller i fløjtekoret. Jeg kan bare ikke se hvad turbo og
> boks har med hinanden at gøre for boksen styrer så vidt jeg er

Når du sprøjter mere brændstof ind, vil du lave flere udstødningegasser,
så vil din turbo også snurrer hurtigere.

> Har boksen direkte indflydelse på turboen og om den presses for hårdt?
>
> Bør jeg under alle omstændigheder få sat en ombytterturbo i inden den
> står helt af eller skal den bare synge med?

Jeg tror jeg ville lade den synge med... Hvis du kan holde lyden ud. Der
plejer at gå lang tid før de står af. Dog ville jeg være meget mere
opmærksom på olieforbrug. Da det i værste tilfælde kan resultere i at du
tømmer din motorolie ud igennem turboen.

mvh Tommy Fer

Fra : OZ3BTO

Dato : 21-10-07 05:48

"Finn" <post@min.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Bør jeg under alle omstændigheder få sat en ombytterturbo i inden den
> står helt af eller skal den bare synge med?

Fra turboen begynder at fløjte i en passat til den står af er der ca 50Kkm
(3 taxaer so far)

Erik