Tragikkultur
Fra : Ukendt

Dato : 19-10-07 21:37

Sad i morges og spekulerede over, hvordan vi kan få tæt trafik til at
fungere bedre - til min store undren kørte flokken pænt og vi myldrede
allesammen derindad i ganske pænt tempo (110+!!!!). Og selv om det
ikke vil løse alle problemer tror jeg, det kan kortes ned til
følgende:
"BLIV EN DEL AF TRAFIKKEN OG IKKE IMOD DEN!"
Altså lad nu være med at møve frem koste hvad det vil og især følgende
manøvrer koster hver morgen masser tid:
- at give fuld gas ned ad tilkørselsrampen, selv om der er et pænt hul
efter sidste bil i rækken...det er meget sjovere at klemme en...
- at skifte bane i tide og utide for at tjene 5 sekunder.....det giver
opbremsninger flere kilometer bagud....og formodentlig kø....
- at vente med at køre ned ad afkørslen til den næsten er slut...når
du nu ligger i yderbanen og skal af mod M4 bliver de andre temmelig
pissed, når du synes du skal overhale et par biler mere før du skal
skifte 2-3 vognbaner i allersidste sekund helst 5 cm fra en forskærm..
- at overhale hvor du ikke kan se, hvor du kan komme ind, der er nok
en grund til, at de allesammen kører 30....denne gælder
hovedvej/landevej
- og så klassikeren......hvorfor ligge 5 cm bag ham foran, der kører
130 i en 110-zone fordi han har måske 100 m tom asfalt foran
sig......giver det noget???
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 19-10-07 22:04

Ivan Madsen <> skrev :

( sjovt emnelinie )

>Sad i morges og spekulerede over, hvordan vi kan få tæt trafik til at
>fungere bedre - til min store undren kørte flokken pænt og vi myldrede
>allesammen derindad i ganske pænt tempo (110+!!!!).

Mjoehhhh .. jeg holdt da vist også et pænt snit ;) gennem bugten

>"BLIV EN DEL AF TRAFIKKEN OG IKKE IMOD DEN!"

Se - hvorfor tog den løsning så længe ?

>Altså lad nu være med at møve frem koste hvad det vil........

Her forsvandt lige halvdelen af medløberne på ide'en

>- at skifte bane i tide og utide for at tjene 5 sekunder.....

Her røg der lige 15% af i svinget

>- at vente med at køre ned ad afkørslen til den næsten er slut...

Er det bare mig, eller kiksede formuleringen lidt ?

>- og så klassikeren......hvorfor ligge 5 cm bag ham foran, der kører
>130 i en 110-zone fordi han har måske 100 m tom asfalt foran
>sig......giver det noget???
`
Og endnu 25% røg ud i marken

tælle tælle .... 50 + 15 + 25 ~ 90% - ergo - ud af 100, er der 10
der kan det trick med at gøre sig usynlig ?

Det er da meget tæt på - er det ikke ?

Jeg så eller's en herlig karakter i trafikken i morgen - en
midaldrende torsk på omkring de 55-60 i en Verso, der selv mente han
var blevet trafikkontrollør - han lå og dryssede i midtersporet med
100, og satte da farten ned, da vi nåede vejarbejdet i nordgående (på
bugten) - jeg er da ligeglad om han kører i midtersporet, hvis jeg
uden besvær kan overhale, eller underhale - men jeg trak da ud, og
kørte forbi ham med et par og 80 - hold da kæft han fik en blødning -
sad og legede med blinkeren og hornkontakten - ville han monstro
fortælle mig der er vejarbejde og man skal sætte farten efter skiltene
?? Jeg ved det søreme ikke... men han hyggede sig da åbenbart -
nuvel ... jeg gled forbi ham og ind i midten igen, da højrespor var
fyldt med lastbiler - og hvad sker der så ?

Fjolset drøner op på siden af mig, i magnetsporet - og holder sig så
på siden af mig ? Til hvilken nytte ? Jeg aner det virkeligt ikke.

Mit spor bevæger sig da fint, med 80 på GPS'en - og pæn afstand mellem
bilerne - vores ven derimod samler en veritabel kø bag sig

Nu var det jo lige ved min drillesyge dukker op, for jeg har set ham
tit, og ved han skal dreje mod Ishøj/Tåstrup efter hundige frakørslen,
så han bliver vel ikke liggende derude hele tiden, så hvis jeg nu
sniger mig lidt frem........

(At sende ham til Amager, var ganske nærliggende)

Narjjjjj det er herlig fredag, tanken er fuld og der er et berømt
citat fra en skidesjov film i mine tanker :

"It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack
of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses ..."

Så jeg gider ikke - og ganske rigtigt vor ven - kravler 4 baner på
tværs, og kører mod Tåstrup

Så gider jeg ham ikke - han mener magnetbanen er hans, højre bane er
fri - Kapowwwwww....

Tænkt - jeg tror han kom i slinger - så tosset blev han ;)

og igen - med filmcitatet :

"It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack
of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses ..."

triller jeg i hyggefart til min destination - med Rugsted/Kreutzfeldt
- "Går gennem tiden" på fuld rulle i stereo'en

Ja - tænk hvis man kunne blive enige om at få tingene til at glide -
fremfor at have så skidetravlt med andres gøren og laden

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-07 22:10

<jan@bygteknik.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>

> Ja - tænk hvis man kunne blive enige om at få tingene til at glide -
> fremfor at have så skidetravlt med andres gøren og laden

Som du kan fortæl det

--
/HB

Fra : Mogens

Dato : 20-10-07 06:49

"HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Jep - kanon. Endnu bedre ude ved Kastrup Lufthavn, hvor next stop
er Sverige. Så kan taxa'erne sgu lære det

Tøsedreng :)

> Som du kan fortæl det

Som at være der selv

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 20-10-07 06:57

"Mogens" <no@reply.nu> skrev :

>Jep - kanon. Endnu bedre ude ved Kastrup Lufthavn, hvor next stop
>er Sverige. Så kan taxa'erne sgu lære det

Du ved jo godt taxa'erne derude er blevet ret dygtige til at undgå at
skulle vende på Båtnakken - undskyld Lernackan

>Tøsedreng :)

Haha !

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-07 22:15

On Fri, 19 Oct 2007 23:04:16 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

<...>

>Er det bare mig, eller kiksede formuleringen lidt ?

den kiksede........skulle nok stå "i sidste sekund"...

> [...]
>Og endnu 25% røg ud i marken
>

>tælle tælle .... 50 + 15 + 25 ~ 90% - ergo - ud af 100, er der 10
>der kan det trick med at gøre sig usynlig ?

du nærmer dig

<.en Yoda>

> [...]
>

>Ja - tænk hvis man kunne blive enige om at få tingene til at glide -
>fremfor at have så skidetravlt med andres gøren og laden

Hmmm.....du skulle med op og se, hvad der sker, når M3 og dem fra Kbh
skal "samles" og igen ved Hørsholm S afkørslen....sådan en Cayenne kan
blive noget så pissesur, når han er nødt til at køre til Hørsholm C
for at komme af ))....nåh, ja.....han kom fra yderbanen og jeg
havde sq ikke set ham før han var ved at torpedere mig......om jeg fik
høreskade??....jow, jow......men jeg kunne squ'tte skabe plads med de
vilkår jeg havde.....om jeg grinede som en flækket træsko...jow,
jow!!....men.........hvorfor fanden er det sådan derude.....for selv
om jeg har en lille djævel boende kan jeg jo dagligt se, når jeg lader
djævelen sove og bare observerer, at jeg er en ren engel.......selv
når jeg er styg

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 19-10-07 22:31

Ivan Madsen <> skrev :

> [...]
>om jeg har en lille djævel boende kan jeg jo dagligt se, når jeg lader
>djævelen sove og bare observerer, at jeg er en ren engel.......selv

jeg set tit begge steder - og råhygger mig, over det jeg ser

Folk *er* sjove

Jeg måtte da stige ud ovre ved Brugsen i dag, og fortælle en krampe at
hun skulle søge læge.

?????

Nogen har byttet om på højre og venstre oppe i roen på dig, du !

( højrevigepligten igen )

Hun tillod sig at dytte af mig, fordi jeg da som det naturligste af
verden regnede med hun overholdt sin vigepligt.

Arwwwww... osse ... hun skulle nok hjem og samle indholdet fra 5
indkøbsposer op fra gulvet foran passagersædet - hehe....

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-07 22:40

On Fri, 19 Oct 2007 23:30:35 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

> [...]
>
>Arwwwww... osse ... hun skulle nok hjem og samle indholdet fra 5
>indkøbsposer op fra gulvet foran passagersædet - hehe....

Måtte sq selv samle indholdet af arbejdstasken op fra foran højre
forsæde i går......en krampe mente at det der med at stoppe før en
rundkørsel var noget overvurderet fis, men ABS'en virker på den lille
italiener.......*g*...så ingen skrammer denne gang, der var mindst 10
cm at give af.....
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Tommy Fer

Dato : 20-10-07 06:48

Ivan Madsen skrev:
SNIP en masse

Jeg pendler selv fra Fensmark til Avedøre Holme, vi er 3 der pendler
sammen. (Pudse glorien) Vi arbejder i skifte hold, dette giver os
anledning til en sjov observation.

Når man kører uden for normal arbejdstid/dage. F.eks. den 26 december.
Selvom der er markant færrer folk på vejene bliver trafikken afviklet
dårligere. Min overbevisning er det fordi at 85% af de normale pendlere
har en god rutine i den type kørsel det nu er. PLus de ved at tager man
den med ro kommer man frem ca. ½ minut senere og man har blodtrykket i
god behold.

just my 50 cents.

mvh Tommy Fer