Erfaringer med købeloven, FDM og klager
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 18-10-07 20:30

Halløj i hytten.

Et hverken nemt eller hurtigt spørgsmål:

Hvad er jeres erfaringer mht. tvist ang et værksted der nægter at lave
en repration ordenligt, købeloven og FDM's insats/effekt??

Står i dene tralse sitation:

1 styk Primera fra 98 m. defekt aircon.

Trykprøvet, ingen huller sporet.

Fyldt væske og sporingsmiddel på, fået opstillet 2 senarier af ting de
MÅSKE tror er defekte. betalt ved kasse 1.

Aircon defekt efter 1-2 uger.

Ny tid på værkstedet (1mdr's vente tid). De kan nu se hvor de dyre
dråber er kommet ud, giver mig en pris på en repration. aksept og betalt
ved kasse 1.

16 dage efter, aircon defekt igen. selvsamme fredag jeg tager på sommer
ferie, heldigvis var den danske sommer ikke varm.

Aftalt ny tid med værksted, 1 mdr. vente tid igen..

Igår var den så inde på værkstedet. de konstantere med skamme, at de
skiftede tank/filteret, men kondenseren der er tilsluttet til
tank/filter er defekt nu.

Se i min fattige tro, og ret mig endelig hvis jeg tager fejl, så skulle
jeg mene, at når jeg bede om at få aircon lavet, de spore det med det
effektive sporingsmiddel, konstantere hvad der er galt, ja så skal det
holde mere end 16 dage?? og hvis ikke, er det ikke mit (økonomiske)
problem?? Men nej, de ville gå så vidt, at betale arb. løn + ny væske,
men kondenseren skulle jeg selv betale, 2500+mome..

Kan dette virkelig være rigtigt??

Har talt med FDM's juridiske afdeling, de mener, ud fra min (letter
non-objektive..) forklaring, at det kan man ikke.

Værkstedet mener man godt kan, da jeg fik fyldt sporingsmiddel på, fik
opstillet de 2 senarier som muligheder. så mener værkstedet de er dækket
ind og faktisk er venlige...

Kan man virkelig det?? så kunne de jo lave tilbud på hvad det ville
koste at lave alt i hele bilen, og så bare henvise til den stribe tilbud
hvis jeg kom igen om et ½ år?? der står intet på regningen hvor aircon
er lavet, at der tages forbehold for noget eller anbefales at dit og dat
udskiftes snarrest ect. blot hvad der er lavet, og en pris..

FDM råder mig til et anbefalet brev med klage og udbedelse af skriftligt
svar inden 8 dage. Dette fik forhandleren også at vide, det medførte
bare han var mopset og ikke ville snakke med mig da jeg hentede bilen :)
Hvad er jeres erfaring med FDM i disse tilfælde? de er jo ingen dømmende
magt, så der er vel ikke meget de kan gøre?

/Jan - Ikke så glad for en bestemt aut. nissan forhandler.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 19-10-07 10:46

Jan Rasmussen wrote:
> Hvad er jeres erfaring med FDM i disse tilfælde? de
> er jo ingen dømmende magt, så der er vel ikke meget de kan gøre?

Jeg går ud fra at du er medlem af FDM. Hvis du er, ville jeg i dit sted
afvente forhandlerens svar. Er det ikke tilfredsstillende, ville jeg lade
FDMs jurister tage over. De har ganske meget erfaring i at skrive breve af
den slags det kan blive dyrt at ignorere

Ebbe