Sporet ved AGL...færdige dæk...
Fra : Peter Frost

Dato : 15-10-07 14:33

Godeftermiddag...

Sidst i Juli fik jeg Volvo'en sporet ved AGL på Frederikssundsvej. Selve
sporing foregik sådan at jeg svor aldrig at sætte mine ben i deres biks
igen.

"Møder op med bilen og en god ven en Lørdag formiddag. Bliver indskrevet ved
formanden, og så den jo i vinkel. Efter ca 4 sporinger bliver det vores tur.
Lige som hos mange andre skal man ligge nøglen, og de køre så selv bilen
ind. Da fyren sætter sig ind indstiller han i en sådan grad på sædet at en
plasik hylde til venstre på førersædet bliver smadret i et ordenligt gonk.
Tænker ikke mere over det... Han starter og køre så bilen ind... Kører meget
frisk i forhold til de små forhold... Jeg falder under sporing i snak med et
ældre ægtepar med en yderst velhold Sierra fra 86, der lignede den lige var
kørt ud af fabrikken... Vi snakkede om bilen, at en magen til havde været
min første bil, og min nuværende bil...

AGL blev færdige, hvilket jeg opdaget ved Volvoen kom flyvende og kastet på
en p-plads havlt inde over båsen og med fronten 1 meter ud over fortrov, med
fuld ret udslag.

Da jeg skulle betale spurgte min kammerat om det er almindelig opførsel hos
AGL, og fortale så at fyren havde bidt af Thomas, og kørt som en indvalid...
Fik i øvrigt en udskrift med de tal, de har sporet efter, den klassikse før,
Spec. og efter... Spec, står til at passe ret godt med efter, som er 0.08*.

Jeg tænkte mit og bandede lidt over det, min kammerat sendte idoten (ikke
formanden) en bemærkning. Da jeg åbner ser jeg så sæde-tingen er ødelagt,
jeg lader det hele være som det er og henter formanden og viser ham det...
Hans kommentar var at han beklager, men han var der ikke selv så han ville
ikke kommentere...

Nåh, tænkte jeg, AGL kommer vi ikke hos igen !

Nu ca 3 måndeder efter skal jeg ha skiftet olie hos Quick-Pot, under dette
påpeger mekanikeren at mine dæk er f.æ.r.d.i.g.e. Jeg fortæller ham at den
da blev sporet for 3 mdr siden, efter jeg havde skiftet stortset alt i
styrertøjet. De siger så at det er Toe-in, 110%. De viser mig også jeg har
fast Camper, at mit styrertøj er perfekt, uden noget form for slør eller
andet, så jeg begynder selvfølgelig at undre mig.

Hjemme åbner jeg mit lille Volvo program og får slået Toe-in op. Correct
Value: 0.33* +/- 0.1*, efterfølgende stikker en kammerat så oplysningerne
0*14'-0*26' (Tak Niels B.). Dvs under alle omstændigheder ikke de tal AGL
har ramt. Når jeg kommer hjem, får jeg lige kikket hvad AGL's spec stod
til...

Mit egentlige spørgsmål er, udover om min opservationer, er korrekte, at det
er AGL der har sporret forkert.

Om jeg kan forlange et sæt nye dæk til 562 kr stk på dækonline.dk, og de 479
kr retur ? For en sporing ved Volvo koster ca 900 kr incl moms.

Håber på et par hjælp somme indput... På forhånd tak...

Peter F.
Volvo 850

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 15-10-07 16:12

"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev :

>Håber på et par hjælp somme indput... På forhånd tak...

AGL

glem dem ......
--
Jan_stevns

Fra : Mogens

Dato : 15-10-07 16:49

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

> AGL - glem dem ......

Ja, det kan egentlig undre, at man handler der, fordi succeshistorierne
herinde vedr. dét firma er en mangelvare. Den første er ikke kommet
endnu IMO.

Jeg og mange andrer anvender altid følgende, som deres kram:
(både teknisk set og "Aftersales")
Ivar Jensen Autogummi A/S
Farum Gydevej 91
3520 Farum
Tlf.: 44 95 85 55

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 15-10-07 16:23

"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
> Sidst i Juli fik jeg Volvo'en sporet ved AGL på Frederikssundsvej. Selve
> sporing foregik sådan at jeg svor aldrig at sætte mine ben i deres biks
> igen.

Jeg var da flippet totalt ud hvis det var min bil.

Først ville jeg prøve at tale med værkføren. Som minimum få de penge tilbage
for sporingen. Dækkene bliver nok en kamp at få dem til at betale.

Er han en total idiot ville jeg prøve at sende en saglig og velargumenteret
mail til den øverste høvding.
Nogen gange kan det godt sætte skred i tingene. Muligheden er også bare AGL
er nogle bonderøve og du bare skal skrive det på tabskontoen (deres opførsel
virker lidt som det - men kan være den øverste høvding har lidt rygrad så
han kan se fornuften i den mail du skriver til ham).
Evt. prøv om du kan få tallene på et stykke officielt volvo brevpapir. Det
virker lidt mere troværdigt :)

/Dennis

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 15-10-07 18:05

Peter Frost formulerede spørgsmålet:
> [...]
> kr retur ? For en sporing ved Volvo koster ca 900 kr incl moms.
>
> Håber på et par hjælp somme indput... På forhånd tak...

Sådan kører tumberne ved AGL i alle kundebiler.
Det er ikke de stiveste pikke der arbejder der.
Jeg får skiftet dæk og udstødning der, men ikke udført noget arbejde,
ellers.
Ham spasseren med alle tusserne der har iført en skjorte og sat bad
disken, til at skræmme klagende kunder, er en total idiot, og fatter
intet.
Kai

Fra : Lars Jensen

Dato : 15-10-07 19:18

Fister Løgsovs skrev:
> Peter Frost formulerede spørgsmålet:

> Ham spasseren med alle tusserne der har iført en skjorte og sat bad
> disken, til at skræmme klagende kunder, er en total idiot, og fatter intet.

Og alligevel bruger du dem?

Jeg fatter det ikke...

> Kai

Lars B

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 15-10-07 19:25

Lars Jensen har bragt dette til os:

> Og alligevel bruger du dem?
>
> Jeg fatter det ikke...

> Lars B

2 minutters kørsel, kan klares lørdag morgen, og de ting jeg får lavet
der kan de ikke ødelægge.
Det minder mig om at sækkevogen skal have nye dæk.
Kai

Fra : Claus Frørup

Dato : 15-10-07 22:14

Isang tao pinangalanan, "Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk>
nagsulat:
klip
>Mit egentlige spørgsmål er, udover om min opservationer, er korrekte, at det
>er AGL der har sporret forkert.

Garanteret. Deres håndværk har været omtalt før her i gruppen.
--
Hvem jeg er?
Se det på http://www.froerup.dk/claus

Fra : Sørensen

Dato : 20-10-07 19:42

Nu glemmer du jo at skrive om dine dæk er slidt skæve eller bare slidt op.
Det er jo en væsentlig forskel om de er slidt jævne og pæne, for så er det
jo ikke indstillingen som er forkert.