TDC Mobils blodige opgør med sekundtakseri~
Fra : --

Dato : 17-10-07 21:35

I dag kom så TDC Mobils nye abonnementstyper, og hvor er det dog en
stor skuffelse. Nu er der kun tale om minutafregnede abonnementer. Vil
man have sekundafregning, kan man kun få det med et minimumsforbrug på
200 kroner om måneden. Og som for at sige at "Vi hos TDC lader os ikke
presse", har man valgt at ændre på opkaldsafgiften. Ikke som man
skulle tro ved at fjerne den, men derimod ved at hæve den til 35 øre.

Hvor er det gamle TDC Mobil blevet af, hvor man kunne få et godt og
stabilt regningsabonnement. Hører TDC slet ikke efter hvad rigtig
mange kunder efterspørger. Godt at jeg nåede at få oprettet et af de
gamle regningsabonnementer, som nu ikke sælges længere. Men nye kunder
får et svært valg mellem de nye abonnementstyper.

Jeg er ikke så meget for abonnementer med optankning. Jeg kan godt
lide et abonnement, hvor man betaler sin regning på et fast tidspunkt,
uanset om man har ringet for en tier eller for en million. Men
efterhånden kan jeg godt se, at vil man have sekundtaksering og
gennemskuelige priser, så er der snart ikke nogen vej uden om
netabonnementerne.

Fra : snuden

Dato : 17-10-07 22:40

"--" <-@-.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> efterhånden kan jeg godt se, at vil man have sekundtaksering og
> gennemskuelige priser, så er der snart ikke nogen vej uden om

Hmm, ja det går den gale vej. Såvidt jeg kan se, takseres mobilextra200 og
clicksekund pr sek. De har da heldigvis stadig max tale..som er mere til mit
forbrug.

Snuden

Fra : --

Dato : 19-10-07 17:53

On Wed, 17 Oct 2007 23:40:00 +0200, "snuden" <snudens@gmail.com>
wrote:

> [...]

>clicksekund pr sek. De har da heldigvis stadig max tale..som er mere til mit

Ja, det er rigtigt. Vil man have noget, der ligner de abonnementer, de
havde før, så er der MobilExtra200. Men et minimumsforbrug på 200 kr.
om måneden er temmelig voldsomt, selv om det så også kun er i de
første 6 måneder. Havde de så blot bevaret det lille MobilExtra
abonnement, hvor man blot betalte abonnementet på 30 kr. om måneden,
ja så havde det jo været fair nok. Men som det er nu, kan man sige, at
TDc Mobil har fået en masse nye abonnementer, men der er blevet mindre
at vælge imellem hos dem.

Dog har jeg fået den opløftende meddelelse fra Kundeservice, at vi,
som har de gamle abonnementer (som jo altså blev solgt frem til og med
i tirsdags så helt så gamle er de heller ikke), bare kører videre som
om intet er hændt. Der sker ikke ændringer for os, men skifter vi
senere til et andet abonnement, kan vi aldrig vende tilbage til det
gamle.

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-10-07 13:50

"--" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> [...]
> efterhånden kan jeg godt se, at vil man have sekundtaksering og
> gennemskuelige priser, så er der snart ikke nogen vej uden om

Det spændende er hvornår de begynder at pille godt og grundigt ved
Telmore

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Lars Klintholm

Dato : 18-10-07 16:50

Den 18 okt 2007 skrev Kim Larsen i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Det spændende er hvornår de begynder at pille godt og grundigt ved
> Telmore

Skulle det ske, så er der snart andre muligheder på TDCs net:
http://www.happiimobil.dk/

Lars Klintholm

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-10-07 17:55

Lars Klintholm skrev:

> Skulle det ske, så er der snart andre muligheder på TDCs net:
> http://www.happiimobil.dk/

ROTFL

Fra : --

Dato : 19-10-07 17:59

On Thu, 18 Oct 2007 14:49:40 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
wrote:

>"--" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

>Det spændende er hvornår de begynder at pille godt og grundigt ved
>Telmore

Ja, ikke mindst fordi TDC Mobil nu selv har lavet to netabonnementer,
Click Sekund og Click Minut, som ligner Telmore til forveksling. Hvad
er nu meningen med det?

Alle har spået, at lanceringen af BiBoB ville påvirke de store
selskaber, og det er også rigtigt. men ingen havde vist forventet, at
rystelsen ville munde ud i, at de store selskaber i stedet for at
sætte priserne ned har valgt at sætte dem op nærmest som efter en
fælles aftale.

Fra : Jørgen E.

Dato : 18-10-07 21:26

> [...]
> efterhånden kan jeg godt se, at vil man have sekundtaksering og
> gennemskuelige priser, så er der snart ikke nogen vej uden om

Både Telia og Sonofon har da det du efterspørger så der er da ingen
grund til at gå og være træt af TDC. Jeg kender ikke deres priser, men
det skulle undre om de er dyrere. Mht. dækning eller andet har jeg aldrig
oplevet problemer med Telia. Det er selvfølgelig ikke det samme som det
ikke kan ske, men det kan det for alle selskaber.