Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Efterlysning
Fra : Helle

Dato : 11-07-01 22:40

Er der nogen som har et godt foto af delfin i vandet, gerne nærbillede.
eller et foto af flipper.

hilsen Helle.

Fra : A.H.

Dato : 11-07-01 22:55

Prøv at søge på www.google.com med info som disse, delfin.jpg , delfin2.jpg
, delfin02.jpg

http://www.e-travelware.com/dvdelfines.htm
http://www.cometome.de/aeg%20som%2099/Page2.htm

Hilsen
Anders

HomePage.: http://hjem.get2net.dk/soulprince/

Fra : Allan Olesen

Dato : 12-07-01 00:11

"A.H." <no@mail.com> wrote:

>Prøv at søge på www.google.com med info som disse, delfin.jpg , delfin2.jpg
>, delfin02.jpg

Min favorit til den slags er
http://www.altavista.com/sites/search/simage

Her får man thumbnails af alle de fundne billeder at se med det samme,
sammen med lidt oplysninger om opløsning og filstørrelse.

"dolphin" er forresten et noget bedre søgeord end "delfin". Det giver
3000 billeder, hvoraf de fleste faktisk ser ud til at forestille
delfiner.

--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Fra : A.H.

Dato : 12-07-01 09:57

http://www.altavista.com/sites/search/simage er ikke lige efter min smag, da
man ikke kan søge på et billede med et bestemt navn feks. 06080006.JPG men
det kan man på www.google.com

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-07-01 10:34

"A.H." wrote:

> http://www.altavista.com/sites/search/simage er ikke lige efter min smag, da
> man ikke kan søge på et billede med et bestemt navn feks. 06080006.JPG men
> det kan man på www.google.com

Ahmm.......

Google's billedsøgning ( http://images.google.com ) giver 1.820 hit på
ordet dolphin.jpg, men man skal manuelt afprøve søgeresultaterne et for
et, for at se om der er noget man kan bruge.

http://www.google.com/search?q=dolphin.jpg&hl=da&safe=off&sa=G

AltaVista's billedsøgefunktion (
http://www.altavista.com/sites/search/simage ) giver 3.472 hit på ordet
dolphin, og man får et preview med thumbnails foto, så man hurtig kan se
om der er noget interessant.

http://dk.altavista.com/q?pg=q&imgset=1&stype=simage&q=dolphin&ipht=1&iclr=1&ibw=1&mmW=1&micat=0&search.x=26&search.y=7

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : A.H.

Dato : 12-07-01 10:39

det er fedt nok thumbnails, men nu var det et bestemt billede JEG ville
finde(ikke et emne) ved navn 06080006.JPG og et billede med serienavn er
næsten umuligt at finde på altavista.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-07-01 11:25

"A.H." wrote:

> det er fedt nok thumbnails, men nu var det et bestemt billede JEG ville
> finde(ikke et emne) ved navn 06080006.JPG og et billede med serienavn er
> næsten umuligt at finde på altavista.

Tja.... det er vel temmelig irrellevant i forhold til det behov som
spørgeren i denne tråd har, og hvor tit kender man det eksakte
fill-navn, på et billede man søger efter på www.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-07-01 00:14

Helle wrote:

> Er der nogen som har et godt foto af delfin i vandet, gerne nærbillede.
> eller et foto af flipper.

Jeg plejer at bruge AltaVista's billedsøgefunktion, og jeg forsøgte med
det engelske ord for delfin "dolphin", og der var gevinst - se selv.