MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Sende fejlrapporter
Fra : Filip

Dato : 18-10-07 22:43

Hvordan slår man det fra i XP så man ikke hele tiden skal vælge at man ikke
vil sende en fejlrapport når der er opstået en fejl i et program?

Filip

Fra : -= JF =-

Dato : 18-10-07 23:02

Filip skrev:
> Hvordan slår man det fra i XP så man ikke hele tiden skal vælge at man ikke
> vil sende en fejlrapport når der er opstået en fejl i et program?

Hvorfor ikke bare sende den?

--
Mvh. John

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-10-07 23:44

Den 19-10-07 00.01 skrev -= JF =- følgende:

> Hvorfor ikke bare sende den?

Ja, det sker faktisk indimellem, at der findes en løsning til problemet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.

Fra : -= JF =-

Dato : 19-10-07 00:10

Kim Ludvigsen skrev:

> Ja, det sker faktisk indimellem, at der findes en løsning til problemet.
Ja, netop.
Jeg var til et seminar med Microsoft, og der fik vi at vide at de
fejlmeldinger var af stor betydning ifm. at lokalisere fejl og under
hvilke omstændigheder fejlene opstod.

--
Mvh. John

Fra : jama

Dato : 19-10-07 10:28

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> [...]

Jeg var til et seminar med Microsoft, og der fik vi at vide at de
> fejlmeldinger var af stor betydning ifm. at lokalisere fejl og under

Ja den er god, men Microsoft holder jo snart med update til XP, så hvad
skulle det så hjælpe, at sende fejlmeldinger tilbage??
Mvh.Jama

Fra : MN

Dato : 19-10-07 15:36

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i meddelelsen

KLIP

> Jeg var til et seminar med Microsoft, og der fik vi at vide at de
>>
> Ja den er god, men Microsoft holder jo snart med update til XP, så hvad
> skulle det så hjælpe, at sende fejlmeldinger tilbage??

Og hvor har du så det fra?

MN

Fra : jama

Dato : 20-10-07 09:37

"MN" <willemoesgade@fjerngmail.com> skrev i en meddelelse

> "jama" <nonspam@mail.com> skrev i meddelelsen
>
> KLIP

> Og hvor har du så det fra?
>
> MN

Såmænd fra denne gr. er godt klar over det ikke sker i morgen, men flere her
har ytret, at om ganske føje tid(år) er det slut. Ihvertfald når Microsoft
kommer med sit nye OS. Microsoft har selv ytret, at man ikke skal forvente
support til OSet længe endnu. Men mit indlæg var mere ment som, hvor meget
gider Microsoft afhjælpe et OS De selv vil ha nedlagt supporten for.
Mvh.Jama

Fra : -= JF =-

Dato : 20-10-07 13:04

jama skrev:

> Såmænd fra denne gr. er godt klar over det ikke sker i morgen, men flere her
> har ytret, at om ganske føje tid(år) er det slut. Ihvertfald når Microsoft

Ja, selvfølgelig er det slut om nogle år! Men sådan er det jo med alting
- selv med dig og mig. Det betyder da ikke at vi skal lade være med at
udvikle os, blot fordi vi skal dø en dag.

> kommer med sit nye OS. Microsoft har selv ytret, at man ikke skal forvente
> support til OSet længe endnu. Men mit indlæg var mere ment som, hvor meget
> gider Microsoft afhjælpe et OS De selv vil ha nedlagt supporten for.

Hvis de skulle leve efter din filosofi ville de de heller ikke yde
support på Vista. Der er allerede lagt planer for næste styresystem, og
dermed et anslået årstal for hvornår man ikke længere supporterer Vista.

--
Mvh. John

Fra : jama

Dato : 21-10-07 06:16

> [...]
> Mvh. John
>
> The only reason I would take up exercising is
> so that I could hear heavy breathing again.

Nu er det altså ikke min filosofi Microsoft lytter til, snarre omvendt. jeg
fremlægger blot hvad der kan forventes.
Mvh.Jama

Fra : Finn

Dato : 21-10-07 12:08

On Sun, 21 Oct 2007 07:15:42 +0200, "jama" <nonspam@mail.com> wrote:

>Nu er det altså ikke min filosofi Microsoft lytter til, snarre omvendt. jeg
>fremlægger blot hvad der kan forventes.
>Mvh.Jama

Du "fremlægger" en gang sludder. Det vare med garanti nogle år endnu
før supporten til XP stopper. Hvis du vil føre den slags oplysninger
til torvs, bør du nok underbygge dem bare en lille smule mere,
eventuel med kildeangivelse.

Finn

Fra : -= JF =-

Dato : 21-10-07 13:56

jama skrev:

> Nu er det altså ikke min filosofi Microsoft lytter til, snarre omvendt. jeg
> fremlægger blot hvad der kan forventes.

Find du hellere noget reelt at bekymre dig om.

--
Mvh. John

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 19-10-07 00:03

Filip skrev:

>Hvordan slår man det fra i XP

Kontrolpanel -> System -> Avanceret -> Fejlrapportering -> vælg Deaktiver
fejlrapportering

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Pindsvinet

Dato : 19-10-07 10:11

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Kontrolpanel -> System -> Avanceret -> Fejlrapportering -> vælg Deaktiver
> [...]

Tak for svaret Ivan

Fra : Rado

Dato : 19-10-07 10:15

On Thu, 18 Oct 2007 22:43:18 +0100, "Filip" <filipravn@gmail.com>
wrote:

Jeg oplever iøvrigt noget mærkeligt med de her fejlrapporter:

I Windows 2000 som jeg hidtil har brugt, der kommer der en en boks op
til sidst hvor der står noget i retning af "Tak fordi du brugte tid på
at rapportere fejlen". Den har altid irriteret mig da man så skulle
klikke endnu engang blot for at lukke den.

Da jeg så opgraderede til XP for nylig bemærkede jeg at denne boks
ikke længere dukkede op. Man sendte blot fejlrapporten og så var der
ikke mere. Indtil fornylig hvor den pludselig er begyndt at optræde på
den ene XP maskine. Men kun på den, ikke på den anden.

Så hvad oplever I andre - ser I den her "farvel og tak" boks eller gør
I ikke?

--
Rado

"The greatest obstacle to discovery is not ignorance
but the illusion of knowledge."

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-10-07 12:03

Rado skrev:

> Så hvad oplever I andre - ser I den her "farvel og tak" boks

Nopes
Hans

Fra : Rado

Dato : 19-10-07 19:23

On Fri, 19 Oct 2007 13:03:02 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Nopes

OK - det må vel så være et levn fra Win2000 som MS har deaktiveret da
de byggede den om til XP, men som af uransagelige grunde er blevet
genaktiveret...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-10-07 22:28

"Filip" <filipravn@gmail.com> skrev

> Hvordan slår man det fra i XP så man ikke hele tiden skal vælge at man
> ikke vil sende en fejlrapport når der er opstået en fejl i et program?

Hvorfor dog slå det fra?

Det er det mest geniale MS har lavet i mange år, fordi det direkte hjælper
med at gøre operativsystemet bedre. Jo bedre overblik, MS får over
fejlsituationer, jo bedre kan de afhjælpe fejlene i fremtiden.

Hvis du sender fejlrapporter er der også større mulighed for, at antallet af
fremtidige fejl bliver reduceret. Navnlig hvis du har et system, der er så
dårligt, og hvor der åbenart er mange fejlrapporteringer.

Claus

Fra : Filip

Dato : 20-10-07 08:12

> Hvorfor dog slå det fra?

Fordi det er trælst at skulle sende de samme rapporter på det samme problem
i tide og utide. Ofte er det en fejl i Explorer, og det skyldes ofte en
dårlig internetforbindelse, og det kan Microsoft jo ikke gøre noget ved
alligevel. DERFOR!

Filip

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-10-07 21:29

> [...]

> problem i tide og utide. Ofte er det en fejl i Explorer, og det skyldes
> ofte en dårlig internetforbindelse, og det kan Microsoft jo ikke gøre

Det er noget sludder!

En dårlig internetforbindelse kan IKKE føre til fejl i koden...

Claus

Fra : jama

Dato : 21-10-07 06:20

> "Filip" <filipravn@gmail.com> skrev

> Det er noget sludder!
>
> En dårlig internetforbindelse kan IKKE føre til fejl i koden...
>
> Claus
Noget er der om snakken om (fejl i Explorer) ved jeg ikke, men det er sgu
træls, at sende de samme meddelelser igen og igen.
Mvh.Jama