MS Windows
briani 27239
undelete
Fra : Lise-Lotte Hofverber~

Dato : 18-10-07 09:12

davs
under oprydning på en win2k home fik jeg sletted c:\windows\installer\ og nu
mangler jeg faktisk en masse programikoner programmerne kører fint, men...

så er på jagt efter et free undelete program som kan prøve at hente det
tilbage. da de er slette med komando så de ikke kommer i papirkurven

gode foreslag modtages

mvh

Lomse.dk

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 18-10-07 09:37

Har den ikke et genetablerings punkt ?

Fra : Henning

Dato : 18-10-07 11:18

On Thu, 18 Oct 2007 10:37:17 +0200, "Anders \(6400\)"
<anders.forst@gmail.com> wrote:

>Har den ikke et genetablerings punkt ?

Det genskaber ikke slettede filer.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-10-07 11:38

"Anders (6400)" <anders.forst@gmail.com> skrev

> Har den ikke et genetablerings punkt ?

W2k har mig bekendt ikke systemgenoprettelse. Det kom vist først i XP.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-10-07 11:40

> [...]

> så er på jagt efter et free undelete program som kan prøve at hente det
> tilbage. da de er slette med komando så de ikke kommer i papirkurven

Hvis der bliver skrevet på disken efterfølgende, så tror jeg godt du kan
glemme det. Ikoner er mega små filer, så de bliver lynhurtigt overskrevet.

Claus

Fra : mogens

Dato : 18-10-07 13:06

>Har den ikke et genetablerings punkt ?

>W2k har mig bekendt ikke systemgenoprettelse. Det kom vist først i XP.

Det spiller ingen rolle med systemgenopretning da dette kun vedrører
systemfiler og ikke almindelige slettede filer. Hertil tror jeg nok
Windows Installer må regnes, da den snarere end at være en del af
styresystemet, må regnes for en utility - et tilbehør - en perifer
funktion.

>Hvis der bliver skrevet på disken efterfølgende, så tror jeg godt du kan
>glemme det. Ikoner er mega små filer, så de bliver lynhurtigt overskrevet.

Det er strengt taget ikke et argument. Små filer har da en lavere
sandsynlighed for at blive ramt af en overskrivning. Tænk på at en fil
blot skal have overskrevet en enkelt bit for at hele filen er
kassabel! Det drejer sig snarere om beliggenhed på harddisken og dette
er uden for normal kontrol. Her må man bare sige at man da har lov til
at være heldig.

>så er på jagt efter et free undelete program som kan prøve at hente det
>tilbage. da de er slette med komando så de ikke kommer i papirkurven

I almindelighed skal et undelete-program være installeret forud for
sletningen af de filer man ønsker undeleted. Det har at gøre med at
undelete-programmet lægger beslag på filplaceringerne så styresystemet
(Windows) ikke overskriver filerne - der altså ikke slettes rigtigt af
en slette-kommando, men kun registreres som slettede af styresystemet
- det er derfor de kan undeletes.
Eneste anbefaling herfra - da jeg ikke kender et freeware program - er
at det skal være et lille program, altså ikke være en del af en
kæmpestor multi-funktions program-pakke, da sandsynligheden for at
dette selv skulle overskrive filerne ved egen installation, derved
bliver større.
På Tucows er der kun et enkelt freeware at se.
http://www.tucows.com/Windows/IS-IT/FileManagement/FileRecovery
Men hvad med et shareware der fungerer i en prøveperiode - det er jo
kun et enkelt job det drejer sig om.

Men hvad med ellers bare at geninstallere Windows Installer? En hurtig
googling gav:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=4b6140f9-2d36-4977-8fa1-6f8a0f5dca8f&displaylang=en
men prøv selv at søge.

Hilsen Mogens

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-10-07 17:11

"mogens" <langballe75@hotmail.com> skrev

[...]

Det er simpelthen noget vrøvl!

Jeg har massevis af forskellige unddelete programmer, som fungerer
fortrinligt.

Når man sletter en fil, så slettes den ikke fysisk, det er kun allokeringen
i FAT som bliver slettet. Selve filen er intakt, indtil den fysiske plads
bliver overskrevet på disken. Undelete programmer fungerer ved at skanne
selve diskens overflade og så efterfølgende sammenholde dette med FAT. Når
filen så kan genskabes 100%, så er det, fordi den sidste kendte placering
stadig optræder i FAT, den er bare markeret som ubrugt.

Claus

Fra : Anders Pedersen

Dato : 18-10-07 13:28

Den Thu, 18 Oct 2007 12:38:20 +0200 skrev Claus Tersgov:

> "Anders (6400)" <anders.forst@gmail.com> skrev

> W2k har mig bekendt ikke systemgenoprettelse. Det kom vist først i XP.

det er vist rigtigt, der er ligeledes ingen msconfig på win2000
Men jeg mener der var system gendannelse i windows ME der lidt ældre en xp

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 18-10-07 14:46

Var det ikke W2k der var så perfekt ?
mvh Ebbe

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-10-07 16:52

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev

> Var det ikke W2k der var så perfekt ?

JO, der er nemlig slet ikke brug for systemgenoprettelse!!

Claus

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 18-10-07 18:15

On Thu, 18 Oct 2007 17:52:24 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev

>JO, der er nemlig slet ikke brug for systemgenoprettelse!!
>
>Claus

Ha ha, den var go

Fra : John

Dato : 18-10-07 14:04

"Lise-Lotte Hofverberg" <Askme@mail.com> skrev i en meddelelse

> er på jagt efter et free undelete program

Tip:
http://www.snapfiles.com/get/restoration.html

Flere:
http://www.snapfiles.com/Freeware/system/fwdatarecovery.html

Meld gerne tilbage, om miraklet sker, og evt med hvilket program.. :)

God jagt!

John

Fra : jama

Dato : 18-10-07 15:54

> [...]
>
> så er på jagt efter et free undelete program som kan prøve at hente det
> tilbage. da de er slette med komando så de ikke kommer i papirkurven

Her er 2 programmer
SUPERFileRecover
GetDataBack for NTFS
Begge er udemærket og skulle klare dit problem. Google efter Dem, det ene er
fra Dem, der også laverSuperAntiSpyware
Mvh.Jama

Fra : AB

Dato : 18-10-07 18:37

> [...]
>
> så er på jagt efter et free undelete program som kan prøve at hente det
> tilbage. da de er slette med komando så de ikke kommer i papirkurven

Kan du ikke køre 'repair' fra org. CD'en ?

mvh
AB

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-10-07 00:11

> [...]
>
> så er på jagt efter et free undelete program som kan prøve at hente det
> tilbage. da de er slette med komando så de ikke kommer i papirkurven

Få en god ven til at hente Ultimate Boot cd fra
http://www.ubcd4win.com/
Det er gratis. Når cd.en er lavet ligger der 10-12 forskellige recovery
programmer på den.
Denne cd bruger du så til at boote på, hvorved der ikke skrives noget til
din disk. Brug derefter et af recovery-undelete programmerne til at scanne
din disk og genskabe dine filer. Husk bare, at for at det kan lade sig gøre,
skal der være en anden partition/disk, som du kan overføre de reddede filer
til. Efterfølgende kan de så kopieres tilbage på rette plads.

Kurt