MS Windows
briani 27239
Defragmenterag af harddisk
Fra : Claus Nielsen

Dato : 17-10-07 14:36

Hej NG,

Jeg spurgte også om det tidligere, men snakken skiftede enme..

Jeg har en harddisk som jeg prøver at defragmentere hvilket også går godt
nok med de fleste filer... I en mappe ligger min exchange database som den
ikke defragmentere (og det var her det gik lidt galt sidst).

Hvorfor defrag. Windows ikke disse filer når mine Exchange services er
stoppet? Så er det vel i princippet bare en "dum" fil eller hvad?

Jeg er klar over at Exchange kan defrag. både offline og online (hver nat)..

--
Hilsen
Claus

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 17-10-07 15:26

On Wed, 17 Oct 2007 15:35:47 +0200, "Claus Nielsen"
<clausn@mail.danmark> wrote:

> [...]
>stoppet? SÃ¥ er det vel i princippet bare en "dum" fil eller hvad?
>
>Jeg er klar over at Exchange kan defrag. både offline og online (hver nat)..

Hvis vi starter med at "Exchange defragmentering" er en ting og
"defragmentering af harddisk" er en anden ting.

Og antager at du har kørt en "Exchange online" og derefter en
"Exchange offline", og at du har plads nok på disken (min. fri plads
15% og min. 2*exchanges samlede databaseforbrug), og du ikke har ramt
loftet for max størrelse for din Exchangedatabase.

Så bør du kunne defragmenterer din harddisk efter alle exchange
services er lagt ned, det lykkedes for mig.
Hvad siger defrag rapporten ?

/Hans

Fra : Claus Nielsen

Dato : 18-10-07 09:11

Hej Hans,

Jamen det er måske den vej jeg skal gøre - jeg startee bare med at (efter at
alle EX services var stoppet) harddisken og kunne derefter konstantere at
den ikke have gjort noget ved Exchange filerne.

Det vil jeg prøve i weekenden.

Hilsen
Claus

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 18-10-07 11:45

Kontroller mængden af ledig diskplads.

/Hans

Fra : Claus Nielsen

Dato : 18-10-07 13:21

Samlet fylder database + log ca. 30 GB og der er 160 GB fri på disken, så
ingen problemer her ;)

Hilsen
Claus