MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Fjerne login
Fra : Ukendt

Dato : 17-10-07 10:56

Jeg har prøvet at google lidt efter det, men leder formentligt med de
forkerte ord.

Når jeg starter min PC op, så står der mit navn "Michael" og jeg skal trykke
på ikonet for at logge ind. Det samme gælder, når maskinen har stået urørt
et stykke tid. Så skal jeg logge ind igen.

Kan dette ikke fjernes. Jeg er den eneste, der bruger PC'en?

Fra : mogens

Dato : 17-10-07 18:25

@Michael Sørensen
Hej. Fixet kræver at du har oprettet en adgangskode til din konto.
Hvis ikke du har, er det under [Kontrolpanel\Brugerkonti]. Men du
slipper altså for at taste det ind - bare rolig.

Procedure:
Åben: [Start\Kør..]
...Tast: [control userpasswords2] <OK>
.....Dialogboks "Brugerkonti"
.......Fanen "Brugere":
.........Fjern fluebenet for "Brugere skal angive brugernavn og
adgangskode for at bruge computeren" <OK>.
.....Bekræft med brugernavn og adgangskode (2 gange).
Genstart og se!

Hilsen Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-07 11:09

"mogens" <langballe75@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Tak for hjælpen, men var faktisk ikke engang nødvendig / løsningen.

Under brugerkonti var der kontoen Michael, kontoen Gæst samt kontoen ASP.Net
Machine. (Kontoen Michael var dog den eneste, der var mulig at vælge ved
opstart af Windows.)

Gæst var ikke aktiveret og jeg slettede kontoen ASP.NET Machine. Derefter
åbner kontoen Michael automatisk ved opstart.

Fra : Jørgen E.

Dato : 17-10-07 20:11

"Michael Sørensen" <.> skrev i en meddelelse

> Når jeg starter min PC op, så står der mit navn "Michael" og jeg skal trykke på ikonet
> for at logge ind. Det samme gælder, når maskinen har stået urørt et stykke tid. Så skal
> jeg logge ind igen.

Logon efter den har haft f.eks. pauseskærm fjernes under egenskaber for skæm
(højreklik skrivebord) > pauseskærm > strømstyring > avanceret - fjern flueben
ved bed om adgangskode.

Fra : mogens

Dato : 18-10-07 23:21

@Michael Sørensen

Ja, OK - jeg tænkte på det. Du kunne også bare have opdateret ".NET",
så ville det have løst problemet indirekte. Men det kan du jo tænke på
hvis du får brug for at installere et program der fordrer ".NET".

Hilsen Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-07 23:26

[...]

OK. Tak for svar.

Giver det mig forresten potentielle problemer, at jeg har slettet asp.net
machine koontoen. Hvad var dens dybere formål

Fra : mogens

Dato : 18-10-07 23:24

PS. Du kunne også bare have nøjets med at deaktivere ASP.NET-kontoen.

Mogens

Fra : mogens

Dato : 19-10-07 00:13

>Giver det mig forresten potentielle problemer, at jeg har slettet asp.net
>machine koontoen. Hvad var dens dybere formål

Ja, det var lidt det jeg forsøgte at antyde, men programmerne vil
normalt selv give meddelelse om manglende asp.net ved installationen,
nogle vil endda selv downloade og installere asp.net.
Asp.net er Microsofts bud på en art protokol for web-sider og web-
applikationer, så det er primært for programmer der har en eller anden
form for funktion der vedrører internet, må man vel tro. Men det kan
sikkert også være en lokal ikke-web server.

Hilsen Mogens