MS Windows
briani 27239
Vista services
Fra : Mathias

Dato : 17-10-07 10:21

Hej alle

Jeg vil gerne slukke for nogle services (tjenester) under Vista vha. den
fremragende guide på http://www.blackviper.com
Men det er lidt svært, når tjenesterne er navngivet på dansk i Vista, og på
engelsk i guiden. Er der en måde at få Vista til at vise tjenesterne på
engelsk?

Mvh
-Mathias

Fra : Kurt Brixen

Dato : 17-10-07 11:58

On Wed, 17 Oct 2007 11:20:58 +0200, "Mathias" <baggadap_FJERN-DETTE@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>engelsk i guiden. Er der en måde at få Vista til at vise tjenesterne på

Det hjælper ikke at installere engelsk sprog - det har jeg prøvet. Stort set alt
andet end tjenesterne blev oversat, så jeg har selv lavet en liste. Den poster
jeg senere, når jeg har fundet den.

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 17-10-07 12:45

wrote:

> [...]
>engelsk i guiden. Er der en måde at få Vista til at vise tjenesterne på

Her er min danske oversættelse. Nogle at tjenesterne hedder det samme på engelsk
og dansk, men resten har jeg oversat navnene på.
Formatet er "Engelsk: Dansk oversættelse"

Application Experience
Application Information: Programoplysninger
Application Layer Gateway Service: Gatewaytjeneste til programlaget
Application Management: Programadministration
Background Intelligent Transfer Service: BITS (Background Intelligent Transfer
Service)
Base Filtering Engine: BFE (Base Filtering Engine)
Block Level Backup Engine Service: Tjeneste til sikkerhedskopiering på
blokniveau
Certificate Propagation: Overførsel af certifikat
CNG Key Isolation: CNG-nøgleisolering
COM+ Event System
COM+ System Application: COM+-systemprogram
Computer Browser: Computerbrowser
Cryptographic Services: Kryptografiske tjenester
DCOM Server Process Launcher: Startprogram til DCOM Serverproces
Desktop Window Manager Session Manager: Sessionshåndtering af Styring af
skrivebordsvindue
DFS Replication
DHCP Client: DHCP-klientprogram
Diagnostic Policy Service: Diagnosticeringspolitik-tjeneste
Diagnostic Service Host: Diagnosticeringstjenestevært
Diagnostic System Host: Diagnosticeringssystemvært
Distributed Link Tracking Client
Distributed Transaction Coordinator: DTC (Distributed Transaction Coordinator)
DNS Client: DNS-klient
Extensible Authentication Protocol: EAP (Extensible Authentication Protocol)
Fax
Function Discovery Provider Host: Udbydervært til registrering af funktioner
Function Discovery Resource Publication: Udgivelse af
funktionsregistreringsressourcer
Group Policy Client: Gruppepolitikklient
Health Key and Certificate Management: Tilstandsnøgle og
certifikatadministration
Human Interface Device Access: Adgang til brugerstyrede inputenheder (HID)
IKE and AuthIP IPsec Keying Modules: IKE- og AuthIP Ipsec-nøglemoduler
Interactive Services Detection
Internet Connection Sharing (ICS): ICS (Internet Connection Sharing)
IP Helper: IP-hjælpefunktioner
IPsec Policy Agent
KtmRm for Distributed Transaction Coordinator: KtmRm til Distributed Transaction
Coordinator
Link-Layer Topology Discovery Mapper: Mapper til link-layer-topologi
Microsoft .NET Framework NGEN v2.0.50727: Microsoft .NET Framework NGEN
v2.0.50727_X86
Microsoft iSCSI Initiator Service: Microsoft iSCSI-initiatortjeneste
Microsoft Software Shadow Copy Provider: Microsoft
Software-øjebliksbilledprovider
Multimedia Class Scheduler: Multimedieklassestyring
Net.Tcp Port Sharing Service
Netlogon
Network Access Protection Agent
Network Connections: Netværksforbindelser
Network List Service: Tjenesten Netværksliste
Network Location Awareness: NLA (Network Location Awareness)
Network Store Interface Service: Tjenesten Grænseflade til netværkslagring
Offline Files: Offlinefiler
Parental Controls: Forældrekontrol
Peer Name Resolution Protocol: PNRP (Peer Name Resolution Protocol)
Peer Networking Grouping: Gruppering af peer-netværk
Peer Networking Identity Manager: Identitetsstyring for peer-netværk
Performance Logs & Alerts: Ydelseslogger og -beskeder
Plug and Play
PnP-X IP Bus Enumerator: PnP-X IP Bus-optælling
PNRP Machine Name Publication Service: PNRP – Tjeneste til udgivelse af
computernavn
Portable Device Enumerator Service: Optællingstjeneste for bærbar enhed
Print Spooler
Problem Reports and Solutions Control Panel Support: Understøttelse af
kontrolpanelet Problemrapporter og løsninger
Program Compatibility Assistant Service: Programkompatibilitetsassistent
Protected Storage: Beskyttet lager
Quality Windows Audio Video Experience
ReadyBoost
Remote Access Auto Connection Manager
Remote Access Connection Manager
Remote Procedure Call (RPC): RPC (Remote Procedure Call )
Remote Procedure Call (RPC) Locator: RPS-søger (Remote Procedure Call)
Remote Registry
Routing and Remote Access: Routing og Remote Access
Secondary Logon: Sekundært logon
Security Accounts Manager: Sikkerhedskontohåndtering
Security Center: Sikkerhedscenter
Server
Shell Hardware Detection: Hardwaregenkendelse på brugergrænsefladen
SL UI Notification Service: SL UI-meddelelsestjeneste
Smart Card: Chipkort
Smart Card Removal Policy: Politik for fjernelse af chipkort
SNMP Trap
Software Licensing: Softwarelicensering
SSDP Discovery: SSDP-registrering
Superfetch
System Event Notification Service: SENS (System Event Notification Service)
Tablet PC Input Service: Tjenesten Tablet PC Input
Task Scheduler: Opgavestyring
TCP/IP NetBIOS Helper: Tjenesten TCP/IP NetBIOS Helper
Telephony: Telekommunikation
Terminal Services
Terminal Services Configuration: Konfiguration af Terminal Services
Terminal Services UserMode Port Redirector: Portomdirigering til Terminal
Services i brugertilstand
Themes: Temaer
Thread Ordering Server: Trådsorteringsserver
TPM Base Services
UPnP Device Host: Vært for UpnP-enheder
User Profile Service: Tjenesten Brugerprofil
Virtual Disk: Virtuel disk
Volume Shadow Copy: Øjebliksbillede af diskenhed
WebClient: Webklient
Windows Audio
Windows Audio Endpoint Builder: Slutpunktsgenerator i Windows Audio
Windows Backup: Windows Sikkerhedskopiering
Windows CardSpace
Windows Color System: Windows Farvesystem
Windows Connect Now - Config Registrar
Windows Defender
Windows Driver Foundation - User-mode Driver Framework: Windows Driver
Foundation - USD-struktur (user-mode driver)
Windows Error Reporting Service: Windows-fejlrapporteringstjeneste
Windows Event Collector
Windows Event Log: Windows-hændelseslog
Windows Firewall
Windows Image Acquisition (WIA): Windows-billedscanning
Windows Installer
Windows Management Instrumentation
Windows Media Center Extender Service: Windows Media Center-extendertjeneste
Windows Media Center Receiver Service: Windows Media Center-modtagertjeneste
Windows Media Center Scheduler Service: Tjenesten Windows Media
Center-planlægning
Windows Media Center Service Launcher: Startprogram til Windows Media
Center-tjenester
Windows Media Player Network Sharing Service
Windows Modules Installer: Installationsprogram til Windows-moduler
Windows Presentation Foundation Font Cache 3.0.0.0
Windows Remote Management (WS-Management)
Windows Search
Windows Time
Windows Update
WinHTTP Web Proxy Auto-Discovery Service: WinHTTP-tjenesten Web Proxy
Auto-Discovery
Wired AutoConfig: Automatisk konfiguration af traditionelt netværk
WLAN AutoConfig
WMI Performance Adapter
Workstation: Arbejdsstation

--