MS Windows
briani 27239
Kørsel af wol.exe før logon
Fra : Jørgen Lysgaard

Dato : 16-10-07 21:10

Hej

Er det muligt at kører et program under boot før logon ?

Det som jeg godt kunne tænke mig var at restore filserveren via wol.exe
således at
der er adgang til serveren ( samba ) når windows prøver at connecte umder
logon.

Med venlig hilsen

Jørgen lysgaard

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 17-10-07 10:25

Jørgen Lysgaard wrote :

> Er det muligt at kører et program under boot før logon ?

Hvis du snakker Windows XP Prof, så ja.
Man kan køre et "startup script" inden logon-billedet vises. Dette
konfigureres vha Group Policy på den lokale maskine (eller på domænet).
Lokalt på en WinXP Prof (det er ikke med i Home) skrives "gpedit.msc" i
en kommandolinie eller under Start-Kør.
Under "Computer Configuration / Windows Settings / Scripts" kan man
definere både startup- og shutdown-scripts.

--

/klaus

Hold din (udbyders) mailserver fri for spam;
krypter din email-adresse til højre for "@".

Fra : Jørgen Lysgaard

Dato : 17-10-07 18:54

Hej Klaus