MS Windows
briani 27239
Programfejl
Fra : Lisbet Laursen

Dato : 16-10-07 21:07

Jeg håber dette er den rigtige gruppe til mit spørgsmål.
Sagen er at min harddisk for nylig gik sig en tur og jeg fik en ny.
Imidlertid er jeg bange for et nyt hardisknedbrud, da skærmen ofte viser
flg. meddelelse, når jeg tænder pc'en:

Sdtrayapp: SDTrayApp.exe - Programfejl. Instruktion ve "0x7c92ae22"
refererede hukommelse ve "0x77206576". Hukommelsen kunne ikke "read".
Klik på OK for at afslutte programmet.

Når jeg så klikker, kommer der en ny meddelelse:

Exception EAccess Violation in module ntdll.dll at 0002aE22. Access
violation in module 'ntdll.dll'. Read of address 77206571.

(Forhåbentlig har jeg citeret alt korrekt). Og så kan jeg skifte mellem de
to meddelelser i en uendelighed indtil jeg taster Ctrl + Alt + Delete og
beder om genstart, hvorefter pc'en genstarter uden problemer.

Er der nogen i gruppen som kan forklare problemet - eller måske henvise til
en anden gruppe?

Med venlig hilsen
Lisbet

Fra : Eliasen

Dato : 16-10-07 21:13

"Lisbet Laursen" <lisbet.ol@gmail.com> wrote in message
> [...]
> beder om genstart, hvorefter pc'en genstarter uden problemer.
>
> Er der nogen i gruppen som kan forklare problemet - eller måske henvise

Har du installeret Google's "Spy Doctor" via Google Packs?

--
Eliasem

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 16-10-07 21:16

Eliasen skrev:

> Har du installeret Google's "Spy Doctor" via Google Packs?

Ja, det har jeg faktisk. Er det "ham" der laver ballade? Jeg havde et andet
program under mistanke, men da jeg havde afinstalleret det, fortsatte
problemet.

Med venlig hilsen
Lisbet

Fra : Eliasen

Dato : 16-10-07 21:20

> Ja, det har jeg faktisk. Er det "ham" der laver ballade? Jeg havde et
> andet program under mistanke, men da jeg havde afinstalleret det,
> fortsatte problemet.

Prøv - når du har "genstartet" anden gang - at afinstallere Spy Doctor og se
om ikke det gi'r dig det resultat du ønsker.

--
Eliasen

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 16-10-07 22:06

Eliasen skrev:

> Prøv - når du har "genstartet" anden gang - at afinstallere Spy Doctor og
> se om ikke det gi'r dig det resultat du ønsker.

Tak for rådet, det prøver jeg.

Med venlig hilsen
Lisbet

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 16-10-07 23:01

Lisbet Laursen skrev:

> Tak for rådet, det prøver jeg.
>
> Med venlig hilsen
> Lisbet

Hjalp det?

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 16-10-07 23:22

Rasmus Bertelsen skrev:
> [...]

Det ved jeg ikke endnu. Der skal nogle flere opstarter til før det kan
konstateres om problemet er forsvundet. Det optrådte nemlig ikke hver gang
jeg startede pc'en.

Jeg skal nok melde tilbage.

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 19-10-07 13:13

> Prøv - når du har "genstartet" anden gang - at afinstallere Spy Doctor og
> se om ikke det gi'r dig det resultat du ønsker.

Nu er der gået et par dage efter afinstallering af Spy Doctor, og det ser
virkelig ud til at have hjulpet.

Mange tak for hjælpen!

Et tillægsspørgsmål: Kan disse programfejlmeldinger genere pc'en på anden
måde (end at det er irriterende at skulle genstarte)?

Med venlig hilsen
Lisbet

Fra : Rado

Dato : 19-10-07 20:14

On Fri, 19 Oct 2007 14:12:43 +0200, "Lisbet Laursen"
<lisbet.ol@gmail.com> wrote:

>Et tillægsspørgsmål: Kan disse programfejlmeldinger genere pc'en på anden
>måde (end at det er irriterende at skulle genstarte)?

Ikke fejlmeldingerne i sig selv, men det program der laver fejlen kan
i nogle tilfælde godt lave ravage både på sig selv og andre
programmer, eller på åbne filer, når det går ned eller får andre
programmer til at gå ned, ved at skriveoperationer til disken afbrydes
på ureglementeret måde. Problemer med programmer kan dog normalt fixes
ved geninstallering (evt. med fuld afinstallering først) af de berørte
programmer.

--
Rado

"The greatest obstacle to discovery is not ignorance
but the illusion of knowledge."