MS Windows
briani 27239
Vista og Winamp
Fra : Anders \(6400\)

Dato : 16-10-07 09:29

Hejsa NG'ere

Kan Vista og Winamp (nyeste version) ikke snakke sammen ?

Når jeg vil afspille mp3 filer, så vil jeg bruge Winamp, men Vista
kan ikke finde ud af den, så den giver mig kun muligheden for at bruge
Windows Media Player 11

Fra : Max

Dato : 16-10-07 10:14

Hej Anders

http://www.vistaguide.dk/downloads/downloads/article/4/winamp-533.html

--
Mvh Max

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 16-10-07 12:02

Hej Max

Det blev jeg ikke meget klogere af, for jeg kører selv med vers. 5.5 af
Winamp (nyeste).

Fra : Max

Dato : 16-10-07 16:34

Hej Anders

> Det blev jeg ikke meget klogere af, for jeg kører selv med vers. 5.5
> af Winamp (nyeste).

Nå, måske du skulle prøve 5.33

--
Mvh Max

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 16-10-07 16:59

Ja, der kan jo være fejl i 5.5'eren.

Men det er sgu da skide f.... irreterende at Vista ikke kan køre sammen med
Winap, men kun WMP 11

Fra : Max

Dato : 16-10-07 17:30

Hej Anders

> Men det er sgu da skide f.... irreterende at Vista ikke kan køre
> sammen med Winap, men kun WMP 11

Der er ingen der tvinger dig til at bruge Vista, og egentlig
er det vel også Winamp der har et problem.

--
Mvh Max

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 16-10-07 17:39

Hej Max

Du har selvfølgelig ret i, at jeg ikke er tvunget til at bruge Vista, men da
jeg nu har fået en gratis, så syntes jeg da den skulle prøves af...

Men jeg ville ikke til at formattere en harddisk, så jeg købte en ekstra, og
der er Vista installeret på.

Før el. siden slipper vi jo ikke for at bruge Vista.
Har hørt rygter om, at der er en SP1 på vej til Vista, og den ser jeg frem
til, for den må kunne rette en masse af de børnesygdomme, som der er i
Vista.

Der kommer også ved samme lejlighed en SP3 til
XP.

Fra : Akadut

Dato : 16-10-07 18:58

"Anders (6400 Sønderborg)" <anders.forst@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vista.
>
> Der kommer også ved samme lejlighed en SP3 til

Kan du nævne f.eks. syv børnesygdomme i Vista?

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 16-10-07 19:07

Det påstås bl.a. at Vista skal kunne finde alle drivere, det passer ikke hos
mig.

Fra : KeNzO

Dato : 16-10-07 22:23

> Kan du nævne f.eks. syv børnesygdomme i Vista?

Ja det ville jeg gerne også vide

Fra : Rado

Dato : 17-10-07 06:11

On Tue, 16 Oct 2007 19:57:47 +0200, "Akadut" <akadut@div.xx> wrote:

>Kan du nævne f.eks. syv børnesygdomme i Vista?

Jeg ved ikke om man kalde alt DRM halløjet en børnesygdom, det er nok
nærmere en kronisk lidelse, da Vista nok kommer til leve med sygdommen
resten af sit liv. Selv Bill Gates har indrømmet at det er noget
skidt:

"Gates didn’t get into what could replace DRM, but he did give some
reasonably candid insights suggesting that he thinks DRM is as lame as
the rest of us. Gates said that no one is satisfied with the current
state of DRM, which "causes too much pain for legitmate buyers" while
trying to distinguish between legal and illegal uses. He says no one
has done it right, yet. There are "huge problems" with DRM, he says,
and "we need more flexible models, such as the ability to "buy an
artist out for life"" (not sure what he means). He also criticized DRM
schemes that try to install intelligence in each copy so that it is
device specific."

http://www.techcrunch.com/2006/12/14/bill-gates-on-the-future-of-drm/

"Music executives have come to realise that DRM simply doesn’t work.
It is supposed to stop unauthorised copying, but no copy-protection
system has yet been devised that cannot be easily defeated. All it
does is make life difficult for paying customers, while having little
or no effect on clandestine copying plants that churn out pirate
copies -- "Criminalising the Consumer", The Economist.

"The net effect of these concerns may constitute the real Vista
revolution as they point to an unprecedented loss of consumer control
over their own personal computers [...] Vista seemingly wrestles
control of the 'user experience' from the user." -- Michael Geist,
Canada Research Chair in Internet and E-commerce Law at the University
of Ottawa, Faculty of Law.

http://www.cs.auckland.ac.nz/~pgut001/pubs/vista_cost.html

--
Rado

You can always tell the pioneers - they're the ones with arrows in their
backs.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 16-10-07 19:08

Anders (6400 Sønderborg) wrote:

> Før el. siden slipper vi jo ikke for at bruge Vista.

Jeg slipper for det. Der findes nemlig andre og bedre løsninger end Vista.

Jesper Poulsen

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 16-10-07 19:32

Såsom ?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 16-10-07 21:07

Anders (6400 Sønderborg) wrote:
> Såsom ?

Jeg har Ubuntu Linux ved siden af Windows 2000. Når 2000 ikke længere
dur er jeg færdig med Windows.

Jesper Poulsen

Fra : Max

Dato : 17-10-07 07:06

Hej Jesper

> Jeg har Ubuntu Linux ved siden af Windows 2000. Når 2000 ikke længere
> dur er jeg færdig med Windows.

Helt ærligt, tror du så at Ubutu er løsningen for folk der
mener at Vista er et problem ?

--
Mvh Max

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-10-07 07:20

Max wrote:

> Helt ærligt, tror du så at Ubutu er løsningen for folk der
> mener at Vista er et problem ?

Ja. Alt er lettere i Ubuntu end i noget andet OS.

Jesper Poulsen

Fra : Max

Dato : 17-10-07 07:24

Hej Jesper

> Ja. Alt er lettere i Ubuntu end i noget andet OS.

Også at finde drivere der ikke findes, det er jo hoved
problemet med Vista.

--
Mvh Max

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-10-07 11:05

Max wrote:

> Også at finde drivere der ikke findes, det er jo hoved problemet med
> Vista.

Den eneste driver jeg har måttet hente til Ubuntu var printerdriveren;
men selv den var lettere at installere i Ubuntu end i Windows.
Alt andet blev fundet af Ubuntu selv. Og jeg har meget hardware som
iflg. Vista er forældet.

Jesper Poulsen

Fra : Max

Dato : 17-10-07 11:10

Hej Jesper

> Den eneste driver jeg har måttet hente til Ubuntu var printerdriveren;

Det er jo netop problemet, ovenstående problem er et stort problem
for "hr. normalbruger" uanset om det er Ubuntu eller Vista.

--
Mvh Max

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-10-07 10:05

Den 17-10-07 08.19 skrev Jesper Poulsen følgende:

> Ja. Alt er lettere i Ubuntu end i noget andet OS.

Ikke hvis man vil skifte til en skærmopløsning på 1600x1200 eller
1200x960, hvis Ubuntu - af uransagelige grunde - tror skærmen ikke kan
klare mere end 1024x768. XP og Vista har selvfølgelig ikke problemer med
at vælge en højere skærmopløsning via den almindelige brugerflade.

Der er sikkert mange andre ting, der heller ikke er lettere i Ubuntu,
men denne sprang stærkt i øjnene efter installationen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-10-07 10:59

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> 1200x960, hvis Ubuntu - af uransagelige grunde - tror skærmen ikke
> kan klare mere end 1024x768. XP og Vista har selvfølgelig ikke

Det har jeg godt nok aldrig været udsat for.

Men hvis du kigger i en af de seneste tråde vil du opdage at Vista har
lign. problemer som dem du nævner.

> Der er sikkert mange andre ting, der heller ikke er lettere i Ubuntu,
> men denne sprang stærkt i øjnene efter installationen.

Jeg har prøvet rigtigt mange OS'er og GUI's og det der fungerer bedst
efter installationen er Ubuntu. Der mangler ganske vist WPS, men det er
der jo også en god grund til.

Jesper Poulsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-10-07 11:31

Den 17-10-07 11.59 skrev Jesper Poulsen følgende:

> Det har jeg godt nok aldrig været udsat for.
>
> Men hvis du kigger i en af de seneste tråde vil du opdage at Vista har
> lign. problemer som dem du nævner.

Jeg har også oplevet problemer med Vista, men i Vista kan man sagtens
skifte til andre skærmopløsninger end lige de tre Ubuntu giver adgang
til på min computer. Desuden var Vista på dansk efter installationen,
det var Ubuntu kun delvist. Og skal man bruge administratoradgang, er
det heller ikke så let som i Vista.

Jeg har ikke brugt Ubuntu ret meget, men jeg kan absolut ikke genkende
din beskrivelse af det som det letteste OS.

Fra : KeNzO

Dato : 16-10-07 22:21

> Hej Anders

Kører fint med Winamp 5.33 på vista her

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 17-10-07 07:54

Det gør det ikke her !

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 17-10-07 08:14

Så er der 1 problem mindre på min Vista !
WinAmp skulle opdatere til en vers. 5.33 full version (lite vers. virker
ikke).

Fra : KeNzO

Dato : 17-10-07 08:24

"Anders (6400)" <anders.forst@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Så er der 1 problem mindre på min Vista !
> WinAmp skulle opdatere til en vers. 5.33 full version (lite vers. virker
> ikke).

Kører med lite 5.33 her kører bare derud af

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 17-10-07 09:03

Hvilken vers. af Vista bruger du ?
- Jeg bruger Ultimate vers !