MS Windows
briani 27239
Meget langsom XP
Fra : Jesper

Dato : 15-10-07 21:43

Hej.

Jeg oplever, at alle mine XP maskiner er blevet betydeligt langsommere i
løbet af de seneste måneder.

Det jeg har noteret mig er, at mange af mine venner/omgangskreds siger det
samme om deres XP maskier.

Er der nogen som ved om der f.eks. er problemer med nogle af de
Windows-updates der har været - eller nogen som har andre spændende
forklaringer.

På min stationære PC har jeg da de del programmer liggende, som sikkert gør
pc´en langsommere, men på mine bærbare ligger der stort set ingen store
programmer, men de er også blevet enormt langsomme, hvilket ikke var
tilfældet tidligere.

(Har ADSL via TDC.)

mvh

Jesper.

Fra : Herulf

Dato : 15-10-07 21:47

On Mon, 15 Oct 2007 22:42:39 +0200, "Jesper"
<Christop@post1**.dknet.dk> wrote:

> [...]
>pc´en langsommere, men på mine bærbare ligger der stort set ingen store
>programmer, men de er også blevet enormt langsomme, hvilket ikke var

Hva er det som er blitt langsommere? Surfing på Internet? Å starte opp
PCen? Å starte programmer? Du må være mer spesifikk her... Har du
forresten installert de siste driverne til PCen din? Hvilken PC har
du? Går det masse prosesser som sluker ressurser?
--
Herulf Skogheim
http://nord-troms.no

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-10-07 21:51

> [...]

>pc´en langsommere, men på mine bærbare ligger der stort set ingen store
>programmer, men de er også blevet enormt langsomme, hvilket ikke var

Hvad er det helt specifikt du føler er blevet langsommere ?

Er det intetsurf, spil eller 'almindelig program afvikling' ?

Vi har ikke en jordisk chance for at gide kvalificeret modspil, hvis
ikke du bliver mere specifik i din beskrivelse...

Fra : Jesper

Dato : 16-10-07 05:35

> [...]
> gør pc´en langsommere, men på mine bærbare ligger der stort set ingen
> store programmer, men de er også blevet enormt langsomme, hvilket ikke var

Selvfølgelig har I behov for at vide mere - det tænkte jeg ikke lige
over...

Men det er surf på nettet som er blevet enormt langsomt.

Afvikling af diverse programer er ikke ændret.

Min PC er helt opdateret med updates fra Windows.

Jeg kører Norton på min stationære pc og AVG på de bærbare - men det har
umiddelbare ingen betydning, da de bærbare også er langsomme til surf på
nettet.

Nogle gange har jeg også oplevet, at når jeg skal sende en mail, så tager
det også lang tid....

mvh

Jesper

Fra : Ralph

Dato : 16-10-07 07:33

Jesper skrev:

> [...]
> nettet.
>
> Nogle gange har jeg også oplevet, at når jeg skal sende en mail, så tager

Det lyder som om det er din internetforbindelse og ikke XP der er noget
galt med, jeg kører oz XP med alle opd. og jeg har ingen probs.
Ralle

Fra : sls\(2770\)

Dato : 16-10-07 08:57

"Ralph" <dengamlehave@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Min kammerat har også TDC Adsl, og den er utrolig langsom til at finde den
første side man går ind på i IE, selv om det er en 8 MBit linje han har.

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 16-10-07 09:08

sls(2770) wrote:
> Min kammerat har også TDC Adsl, og den er utrolig langsom til at finde den
> første side man går ind på i IE, selv om det er en 8 MBit linje han har.

Står der noget med "detecting proxy settings" (eller hvad det hedder på
en dansk IE) imens den henter den første side?

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : jama

Dato : 16-10-07 09:39

> Min kammerat har også TDC Adsl, og den er utrolig langsom til at finde den
> første side man går ind på i IE, selv om det er en 8 MBit linje han har.

Jeg har samme udbyder og samme hastighed og kan slet ikke genkende det
omtalte. Jeg bor enda ude på landet over 5km til Central.
Download hastighed: 580 KB/sek (4640 kb/sek)
Upload hastighed: 42.8 KB/sek (342 kb/sek)
Vi er 3 på, kan ikke køre 8MBit, men det var jeg klar over, men valget var 4
eller 8M.Bit
Mvh.Jama

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 16-10-07 09:23

Jeg vil afinstallere Norton, for den tager mange resourcer på din computer.
Så vil jeg derfter få computeren scannet med noget antispyware program,
for der ligger somregel lidt på computeren.

Som antivirus program kan jeg anbefale Avast Antivirus, for den tager bl.a.
næsten ingen resourcer af din computer. Programmet er gratis i Home udg.

Som antispywareprogram kan du bruge SuperAntiSpyware, og det kan også
hentes gratis via Google.

Prøv det, og se hvad der sker.

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 16-10-07 09:24

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 16-10-07 09:26

Fra : jama

Dato : 16-10-07 09:47

"Anders (6400)" <anders.forst@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> næsten ingen resourcer af din computer. Programmet er gratis i Home udg.
>
> Som antispywareprogram kan du bruge SuperAntiSpyware, og det kan også

Det kan jeg fuldt ud tilslutte mig.
Jeg har altid været talsmand for (bruger herAVG) og SuperAntiSpyware.
Mvh.Jama

Fra : Tommy

Dato : 16-10-07 20:22

jama skrev:
> "Anders (6400)" <anders.forst@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det kan jeg fuldt ud tilslutte mig.
> Jeg har altid været talsmand for (bruger herAVG) og SuperAntiSpyware.
> Mvh.Jama

Jeg bruger mac og er helt fri for både det ene og det andet.

Tommy

Fra : John

Dato : 16-10-07 20:27

"Tommy" <tommy.hjorth@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg bruger mac

Hjertelig tillykke! Dermed er du blandt denne verdens frelste?

>og er helt fri for både det ene og det andet.

Hvordan ved du det.. ?

John :)

Fra : MN

Dato : 17-10-07 17:18

"Tommy" <tommy.hjorth@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg bruger mac og er helt fri for både det ene og det andet.

Du er nok misundelig, siden at du følger med i denne gruppe .

MN

Fra : John

Dato : 17-10-07 17:50

"MN" <willemoesgade@fjerngmail.com> skrev i en meddelelse

> Du er nok misundelig, siden at du følger med i denne gruppe

Tommy vil sikkert bare gerne følge lidt med i, hvad der foregår i den
virkelige verden, fx:

".. At Mac ikke bliver ramt at så mange vira og angreb som Windows skyldes
blot, at Mac'en er langt mindre udbredt, ikke at systemet er bedre opbygget
..."
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=32420

John :)

Fra : poul.b.hansen

Dato : 16-10-07 11:01

"Jesper" <Christop@post1**.dknet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nettet.
>
> Nogle gange har jeg også oplevet, at når jeg skal sende en mail, så tager

hej
lyder som ie7 phishing filter.
det kan godt tage lidt tid hvis du renser computeren tit ,så skal den
undersøge alle sider igen.
mvh
poul

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 16-10-07 13:18

Har du prøvet at måle din hastighed på nettet?

http://hastighedstest.tdc.dk/

Mvh. Jørgen.

Fra : Herulf

Dato : 16-10-07 18:06

On Tue, 16 Oct 2007 12:00:45 +0200, "poul.b.hansen" <snubby@mail.dk>
wrote:

> [...]
>>

>hej
>lyder som ie7 phishing filter.
>det kan godt tage lidt tid hvis du renser computeren tit ,så skal den

IE7 - der sa du det! Prøv å avinstaller IE7 og se hva som skjer. Sjekk
alle prosessene på PCen din; er det noen som ser litt mystiske ut?
--
Herulf Skogheim
http://inord.net

Fra : Frank R.

Dato : 16-10-07 20:32

On Tue, 16 Oct 2007 06:35:03 +0200, "Jesper"
<Christop@post1**.dknet.dk> wrote:

>Men det er surf på nettet som er blevet enormt langsomt.
>
>Afvikling af diverse programer er ikke ændret.

Prøv lige at check for spyware.

Et par forslag til programmer der kan det

http://www.lavasoftusa.com/ (Ad-Aware)

http://www.superantispyware.com/ (Superantispyware)

--
Hilsen