MS Windows
briani 27239
Konverterede MP3 filer kører for hurtigt
Fra : Jan Tønder

Dato : 15-10-07 13:49

Hej gruppe.

Computeren er en Toshiba Satellite som kører Vista Premium.

Uanset hvilken MP3 creator man installerer, så kører lyden for hurtig ved
afspilning?

Hvilke årsager kan der være? Har I brug for flere data for at give et
kvalificeret svar?

Hilsen

Jan T

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-10-07 13:54

Den 15-10-07 14.48 skrev Jan Tønder følgende:

> Uanset hvilken MP3 creator man installerer, så kører lyden for hurtig ved
> afspilning?

Det kunne jo tyde på, at det er afspilningsprogrammet, der er problemer med.

> Hvilke årsager kan der være? Har I brug for flere data for at give et
> kvalificeret svar?

Ja, fx om det gælder alle afspilninghsprogrammer, eller om du kun har
prøvet med et enkelt et (og hvad dette i så fald er for et).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.

Fra : Jan Tønder

Dato : 15-10-07 14:54

> Det kunne jo tyde på, at det er afspilningsprogrammet, der er problemer
> med.

Det er en kollega der har problemet - har bedt ham teste med en anden
player - vender tilbage imorgen.

Fra : Jan Tønder

Dato : 16-10-07 12:42

> Det kunne jo tyde på, at det er afspilningsprogrammet, der er problemer
> med.

Har nu testet en af MP3-filerne i min bilradio - musikken kører stadig for
hurtig - så det er et generelt problem i forbindelse med konvertering til
MP3.

Nogle der har forslag til en løsning?

Jan T

Fra : Rado

Dato : 17-10-07 05:15

On Tue, 16 Oct 2007 13:42:18 +0200, "Jan Tønder" <jto@duelco.dk>
wrote:

> [...]
>hurtig - så det er et generelt problem i forbindelse med konvertering til

Kan det være Vistas DRM halløj der laver kuk i den?

--
Rado

You can always tell the pioneers - they're the ones with arrows in their
backs.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-10-07 13:56

On Mon, 15 Oct 2007 14:48:39 +0200, "Jan Tønder" <jto@duelco.dk>
wrote:

>Computeren er en Toshiba Satellite som kører Vista Premium.
>
>Uanset hvilken MP3 creator man installerer, så kører lyden for hurtig ved
>afspilning?

Men så må problemet jo ligge i din player.

Du kan jo prøve at uploade en mp3 fil eller to til dk.binaer

Hvis de lyder ok hos os andre, har du lokaliseret problemet.

<mlr>

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-10-07 14:16

Michael Rasmussen skrev:

>Du kan jo prøve at uploade en mp3 fil eller to til dk.binaer

Det kan han kun hvis han har en anden newsudbyder end tdc
(tdc har lukket for adgang til binære grupper på deres server fra og med
idag http://om.tdc.dk/publish.php?id=13571 )

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-10-07 15:50

On 15 Oct 2007 13:16:02 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>Det kan han kun hvis han har en anden newsudbyder end tdc
>(tdc har lukket for adgang til binære grupper på deres server fra og med
>idag http://om.tdc.dk/publish.php?id=13571 )

Ok, den havde jeg ikke lige fanget...

Man kan vel sige at det er en naturlig beslutning. Binært matriale
distribueres langt hurtigere hurtigere og effektivere gennem
Bittorrent og lignende P2P softwaresystemer.

Jeg kan godt forstå at TDC ikke vil bruge server ressourcer og
båndbredde til de binære news grupper....

<mlr>

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 15-10-07 16:53

Michael Rasmussen wrote:

> distribueres langt hurtigere hurtigere og effektivere gennem
> Bittorrent og lignende P2P softwaresystemer.

Efektiviteten afhænger af hvordan man vil distribuere sit materiale.

Jesper Poulsen

Fra : none

Dato : 16-10-07 09:08

> [...]

>Det kan han kun hvis han har en anden newsudbyder end tdc
>(tdc har lukket for adgang til binære grupper på deres server fra og med

Jeg kan ikke komme i kontakt med deres server idag (skriver p.t. fra
Giganews), skal man lave noget om i opsætningen efter denne ændring?
Plejer at koble op på news2.tele.dk.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-10-07 09:14

none skrev:

>skal man lave noget om i opsætningen efter denne ændring?

Jeg ved ikke om det er nok at lave det om til dtext.news.tele.dk, men den
server virker.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : none

Dato : 16-10-07 09:15

On Tue, 16 Oct 2007 10:07:57 +0200, none <none@addr.invalid> wrote:

>Jeg kan ikke komme i kontakt med deres server idag (skriver p.t. fra
>Giganews), skal man lave noget om i opsætningen efter denne ændring?
>Plejer at koble op på news2.tele.dk.

Nå, et skud i tågen fik det til at virke med news.tele.dk...