MS Windows
briani 27239
Hjælp til DOS-kommando
Fra : Steffen

Dato : 15-10-07 07:24

Hver uge skal jeg tage en kopi af nogle log-filer og overskrive nogle gamle.
Batchfilen, jeg har lavet, har denne DOS-kommando: "copy c:/met/*.gbk
e:/met". Men hvad gør jeg, når jeg skal overskrive de gamle filer? Jeg ved
ikke, hvad jeg skal gøre for automatisk at svare "Alle" på spørgsmålet "Skal
e:\met\01.gbk overskrives? <Ja/Nej/Alle>:". Jeg håber, at en DOS-expert kan
hjælpe mig.
Steffen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 15-10-07 07:30

"Steffen" <box399bc@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> spørgsmålet "Skal e:\met\01.gbk overskrives? <Ja/Nej/Alle>:". Jeg håber,

Brug switchen /y for at overskrive automatisk

Mvh
Benjamin

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 15-10-07 09:35

On Mon, 15 Oct 2007 08:23:33 +0200, "Steffen" <box399bc@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>e:\met\01.gbk overskrives? <Ja/Nej/Alle>:". Jeg håber, at en DOS-expert kan

Som Laziter [9440] skriver, vil kommandoen

copy /y c:/met/*.gbk e:/met

klare problemet.

Man kan se, hvilke muligheder for tilføjelser der er til en given
DOS-kommando, ved at skrive kommandoen efterfulgt af /?,
i dette tilfælde copy /?
--
Venlig hilsen
Gert

Fra : Steffen

Dato : 15-10-07 19:04

Tusind tak for hjælpen. Det var dejligt.
Hilsen
Steffen