Jeg ser a:focus dobbelt
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 16-10-07 16:44

Jeg oplever noget mystisk på følgende
prøveside:

http://webdesign101.dk/x/usenet/fokus.html

Det første link i menupanelet har fået
egenskaben
ul.menu li a#link1:focus {background:teal;color:white;}

Når jeg nu i Firefox tabulerer frem til dette
link, bliver det godt nok blågrønt, men jeg skal
påvirke tabulatortasten to gange for at
komme frem til næste link.

Problemet optræder ikke, hvis jeg giver
alle links den samme egenskab:

ul.menu li a:focus {background:teal;color:white;}

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Martin

Dato : 16-10-07 21:51

Jørgen Farum Jensen wrote:
> [...]
>
> Når jeg nu i Firefox tabulerer frem til dette
> link, bliver det godt nok blågrønt, men jeg skal

Sjovt... på
<http://host.sonspring.com/active-focus/>
der virker det med enkelt tabulator.

(Testet i Firefox 2.0.0.6 Ubuntu 7.04 feisty)

> Problemet optræder ikke, hvis jeg giver
> alle links den samme egenskab:
>
> ul.menu li a:focus {background:teal;color:white;}

Underligt...