(OT)- UTF-8
Fra : Wilstrup

Dato : 30-09-07 08:02

Det er blevet skrevet i denne gruppe at utf-8 er den nye
standard og når man ikke kan læse det i nyhedsgrupperne, så
skyldes det at man har et "skodprogram" og bør skifte til et
andet.

Per Erik Rønne har endda skrevet at man selv i OE kan
indstille det til at læse UTF-8 - og det er da korrekt, men
når man gør det, så forsvinder specialtegn som æ, ø og å.
een
Er der flere dårlige forslag eller kanhænde der findes nogen,
der i det mindste kan komme med nogle mere brugbare råd af
slagsen?

Fra : Jesper

Dato : 30-09-07 09:19

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> [...]
> Er der flere dårlige forslag eller kanhænde der findes nogen,
> der i det mindste kan komme med nogle mere brugbare råd af

Ja...udskift skodprogrammet!
--
Jesper
- Man skal ikke sparke til et flyselskab hvis fly ligger ned

Fra : Wilstrup

Dato : 30-09-07 11:22

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen

> Ja...udskift skodprogrammet!

Lad mig tilføje: jeg kunne godt tænke mig at få nogle mere
brugbare råd af alle andre end frøken Ørsted og hans lige. De
er ikke seriøse om noget som helst.

Og OE er et glimrende program.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 30-09-07 12:21

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> alle andre end frøken Ørsted og hans lige. De er ikke seriøse om noget som

Et kryds i kalenderen her er jeg helt enig med Wilstrup.

Fra : @

Dato : 30-09-07 20:07

On Sun, 30 Sep 2007 12:21:34 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>Og OE er et glimrende program.

nej,

det er et kapitalistisk program lavet i USA, så det er slet ikke noget
for en kommunistisk skolelærer

man kan ikke engang pakke fisk ind i det

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : N_B_DK

Dato : 30-09-07 08:07

"Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message
> [...]
> Er der flere dårlige forslag eller kanhænde der findes nogen,
> der i det mindste kan komme med nogle mere brugbare råd af

Fut sat til dk.edb.internet.software.mail+news

Da det ikke er et politisk spørgsmål.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Martin Larsen

Dato : 30-09-07 12:52

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Er der flere dårlige forslag eller kanhænde der findes nogen, der i det
> mindste kan komme med nogle mere brugbare råd af slagsen?

Mon du har ramt UTF-8.
Jeg kan sige at sidst jeg "legede" med indstillinger i MSMail gik det helt
galt (den kunne bl.a ikke finde sin standard font, vesteuropæisk ISO), og
jeg måtte aktivere en ældre tilstand af systemet for at komme tilbage til
udgangspunktet, og må erkende at jeg ikke kan ændre indstillingerne. Jo det
er er virkelig noget utroligt lort!

Mvh
Martin

Fra : Wilstrup

Dato : 30-09-07 13:44

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Mon du har ramt UTF-8.

ja, ingen problemer herl Og jeg kunne uden problemer vende
tilbage til iso-standarden.

> [...]
> udgangspunktet, og må erkende at jeg ikke kan ændre
> indstillingerne. Jo det er er virkelig noget utroligt lort!

Det er vist det man kalder for en "fejl 40"

Fra : Michael Weber

Dato : 30-09-07 21:25

> [...]
> jeg måtte aktivere en ældre tilstand af systemet for at komme tilbage til
> udgangspunktet, og må erkende at jeg ikke kan ændre indstillingerne. Jo

Fejl 40