Danmark verdens mindst korrupte land
Fra : Per Rønne

Dato : 26-09-07 06:50

På:

<http://jp.dk/indland/article1105108.ece>

kan man se at Danmark er rykket frem fra en skuffende 4. plads på listen
over verdens mindst korrupte lande, til en ganske vist delt 1. plads,
sammen med Finland og New Zealand.

I bunden ligger Burma og Somalia.

Kan den bedre placering skyldes dommen over Brixtofte?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 26-09-07 07:14

> [...]
> sammen med Finland og New Zealand.
>
> I bunden ligger Burma og Somalia.
>
> Kan den bedre placering skyldes dommen over Brixtofte?

Nej, mere at firmaerne holder en høj etisk standard på hjemmemarkedet.
Heldigvis så viste Carl Bro dommen os at vi stadig må være med på eksport
markederne uden at det risikerer at gå ud over medarbejderne.

Carsten Overgaard
http://www.secretprisonsforteens.dk (hemmelige fængsler for børn)
http://www.retsreformnu.dk (Nytænkning for landets skyld)
http://blog.myspace.com/covergaard3650

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-09-07 09:50

> Kan den bedre placering skyldes dommen over Brixtofte?

Aner det ikke, men vores andel i olie-for-mad-skandalen er tydeligvis ikke
medregnet.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-09-07 09:59

Jens Bruun wrote:

> Aner det ikke, men vores andel i olie-for-mad-skandalen er tydeligvis
> ikke medregnet.

Det har ikke noget at gøre med "korruption "I" Danmark", som er det man
måler.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-09-07 10:13

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> Det har ikke noget at gøre med "korruption "I" Danmark", som er det man
> måler.

Derudover ser man naturligvis også på, hvor alvorligt samfundet tager de
ret beskedne tilfælde, vi har set på det.

I tilfældet Brixtofte er det hans forkærlighed for Petrus-vine à 10.000
kroner flasken, der har været mest opmærksomhed på. I andre lande lader
borgmestre kommunekassen betale for deres luksus-villaer ... hvis de da
ikke får dem af private firmaer, der har brug for en byggetilladelse ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-09-07 21:36

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> borgmestre kommunekassen betale for deres luksus-villaer ... hvis de da
> ikke får dem af private firmaer, der har brug for en byggetilladelse ...

Det må være dine sosser-venner i Ålborg du tænker på

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 26-09-07 22:45

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Det må være dine sosser-venner i Ålborg du tænker på

Du må tænke på Marius Andersen? Slet så slemt somdu vil gøre det til var
det nu ikke, og derudover er det efterhånden 26 år siden:

< http://da.wikipedia.org/wiki/Marius_Andersen>

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-07 10:59

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Det må være dine sosser-venner i Ålborg du tænker på
>
> Mvh
> Martin

Mon ikke snarere, man kommer til at tænke på en nuværende minister, der var
dybt rodet ind i korruptionen sammen med Brixtofte?
Var det ikke i forbindelse med ISS og noget indsiderhandel?

Egon

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-09-07 11:09

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> Det har ikke noget at gøre med "korruption "I" Danmark", som er det
> man måler.

Heller ikke hvis det involverer danske firmaer, der har benyttet
bestikkelse?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-09-07 11:35

Jens Bruun wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> Heller ikke hvis det involverer danske firmaer, der har benyttet
> bestikkelse?

Ikke så vidt jeg ved, - det har jo været nødvendigt at betale under bordet i
stort set alle tredjeverdenslande.

Og *disse* lande er jo så netop korrupte.

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-09-07 11:45

> Ikke så vidt jeg ved, - det har jo været nødvendigt at betale under
> bordet i stort set alle tredjeverdenslande.

Så det er ikke korruption, når bare bestikkelsen afleveres i et andet land?
Spookey.

> Og *disse* lande er jo så netop korrupte.

Tilsyneladende er korruption også så småt ved at være en del af den danske
statsadministration (Udlændingestyrelsen/UdlændingeService [sic]), hvilket
vel var uhørt for bare nogle få år siden? Det er jo globalisering, der vil
noget. Vi er ikke gode til at eksportere dansk frisind, demokratiopfattelse
og gennemsigtighed til 3. verdenslande. Til gengæld er vi bedre til at
importere deres kultur og vaner.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.