Ytrings-nuancer
Fra : Bo Warming

Dato : 25-09-07 08:10

Der er fremskridt i anti-censur-kampen i
følgende nyheder i aviserne idag

1. at man må kalde muslimslør for hagekors-paraleller

2. at man straffes for at overdøve folketingets arbejde pr højlydt demo.

Eneste ytringer der skal kunne straffes er dem der har direkte fysiske
skadelige konsekvenser, fx

A. fører til vold o.a. fysisk skade (at råbe "brand" i et fyldt teater, at
lægge bombeopskrifter på internettet, at give opskrift på attentat, at lyve
om produkter, så salg daler)

Vedr de sidste er vigtigste statskrav at den kritiserede skal have mulighed
for at svare på lige så læst et sted fx avisforside hvis løgn fremkom der.

DR hader ytringsfrihed og da de ca 1980 fik dom for at atomkraftværk skulle
have genmæle lod de blot en lang kedelig artikel fra atomfolkene blive læst
op af deres egen speaker, så ingen gad høre det - at man oversætter
IRanlederens tale i New York fordrejet viser også censur-ånd og manglende
fairplay/alsidighed.

Da Moses Hansen, Ruth Evensen og jeg i 2002 sang salmer gående gennem
Nørrebro, blev vi overdøvet af tusind Enhedsliste-uddelte trillefløjter -
det var stalinistisk censur og politiet stoppede det ikke, for de elsker
BZ-voldsmændene - hvilket giver mig store glarmesterregninger.