Appel til afviste asylansøgere:
Fra : Per Rønne

Dato : 23-09-07 11:24

På:

<http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/09/22/235228.htm>

kan man se at præsident Masoud Barzani opfordrer afviste kurdiske
asylansøgere fra Irak om at vende hjem. Landet har brug for dem til
genopbygning, og der er fred i Kurdistan.

Lad os se om de følger opfordringen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malene P

Dato : 23-09-07 12:40

> [...]
> asylansøgere fra Irak om at vende hjem. Landet har brug for dem til
> genopbygning, og der er fred i Kurdistan.

Hvad tror du selv?

Malene P

Fra : Per Rønne

Dato : 23-09-07 14:05

Malene P <malenekors@hotmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad tror du selv?

Nogle gør.

Men lad os skelne mellem de forskellige grupper fra Irak.

Kurderne kan uden problemer vende tilbage til Irakisk Kurdistan.

Shia- og sunni-arabere kan med visse problemer vende tilbage til Irak,
til områder der domineres af deres egne religiøse gruppe.

De kristne bør man nok give asyl ... de forfølges jo overalt for deres
tro.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Notion

Dato : 23-09-07 17:35

> [...]
> til områder der domineres af deres egne religiøse gruppe.
>
> De kristne bør man nok give asyl ... de forfølges jo overalt for deres

Du glemte lige et par stykker.
turkmenere, marsh arabs, assyrere, mandeanere, babtister, sabeanere og jøder

Fra : Per Rønne

Dato : 23-09-07 18:21

Notion <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote:

> Du glemte lige et par stykker.
> turkmenere,

Er tyrkiske sunnier.

> marsh arabs,

Er arabiske shiaer.

> assyrere,

Er ikke-arabiske, kristne semitter.

> mandeanere, babtister, sabeanere

Ikke engang Store Danske Encyklopædi kender disse tre grupper.

Og de to 'yderste' af de nævnte, synes at være én:

<http://www.rferl.org/featuresarticle/2004/07/97177af0-16bc-46ae-99b9-7c
3779e31e3c.html>

Babtisterne? Tænker du på baptisterne? De er jo ellers kristne...

> og jøder

De babyloniske jøder er for årtier siden, og efter 2.500 års eksil,
flyttet tilbage til deres hjemland: Israel.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Notion

Dato : 23-09-07 19:08

> Er tyrkiske sunnier.

Som findes i Irak

> Er arabiske shiaer.

Som findes i Irak

> Er ikke-arabiske, kristne semitter.

Som findes i Irak

> Ikke engang Store Danske Encyklopædi kender disse tre grupper.

men de findes i Irak

> [...]
>
> De babyloniske jøder er for årtier siden, og efter 2.500 års eksil,
> flyttet tilbage til deres hjemland: Israel.

Jeg forholder mig til Irak og hvilke etniske minoriteter som findes i Irak
U.S. Department of State. Country Reports on Human Rights Practices - 2000
http://www.fln.dk/Irak%20(26)/Bilag%20195%20Irak.pdf

Denne vurderingsrapport er da også interessant at læse.

http://www.fln.dk/Irak%20(26)/140507%20-%20Irak-%20FE%20Trusselsvurdering.pdf

Fra : Sten Schou

Dato : 23-09-07 19:45

"Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> http://www.fln.dk/Irak%20(26)/Bilag%20195%20Irak.pdf
>
> Denne vurderingsrapport er da også interessant at læse.

Ak ja, så meget for det multietniske flerkulturelle samfund i den del af
verden. Hvad får dig til at tro, at de skulle lykkes her?

Hilsen Sten

Fra : Notion

Dato : 24-09-07 17:50

"Sten Schou" <dot@dotdot.com> skrev i en meddelelse

> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> skrev i meddelelsen

> Ak ja, så meget for det multietniske flerkulturelle samfund i den del af
> verden. Hvad får dig til at tro, at de skulle lykkes her?

Er du en pjok?? tør du ikke indlede dig på noget ukendt, og hvis det er
farligt så tør du ikke stå fast på noget. Nej det er jo langt mere ufarligt
at råbe op om noget du ikke kender en skid til. Prøv at tage dig sammen og
indled de første bevægelser mod det du frygter, måske vil du se at du er din
egen fjende ....

Fra : Sten Schou

Dato : 24-09-07 20:53

> [...]
> sammen og indled de første bevægelser mod det du frygter, måske vil du se

Nej, jeg er ikke et pjok. jeg har blot set, hvordan det er gået i Indien,
hvor en del af denne stat blev til Pakistan...muslimerne ønskede deres eget.
Forøvrigt blev der to stater, Østpakistan og Vestpakistan. Østpakistan blev
sidenhen til BanglaDesh...indbyrdes kunne de heller ikke enes.Historien
bringer os videre til Cypern, denne ø er som bekendt delt i to, muslimerne
ønsker deres eget. Libanon var hærget af borgerkrig tilbage i 70'erne...da
muslimerne kom i flertal. I dag består staten Libanon af to folkeslag,
muslimer og ikke-muslimer, og de har intet med hinanden at gøre.
Sidst,men ikke mindst, skal vi naturligvis ikke glemme Bosnien. Daværende
statsminister for denne stat, Itzebegivoch, ønskede Bosnien til at være en
ren muslimsk stat, naturligvis uden at spørge de indbygger, som ikke var
muslimer. Det kom der som bekendt en borgerkrig ud af, en borgerkrig, hvor
det vestlige Europa, i multikultarismens navn, skyndte sig at kalde
muslimerne for bosniere, mens de kristne bosniere blev kaldt for de
"bosniske serbere". Serberne var som bekendt for længe siden udråbt til onde
mennesker, hvorfor de bosniske serbere naturligvis også var onde.
Set i bagkundskabens uendeligt klare lys, så er der altid ballade, når der
er muslimer indblandet, så hvis du virkligt ikke kan leve uden et
multietnisk samfund, synes jeg du skulle smutte ned et sted, hvor du får
sand mellem tæerne, der er mange af dem, du ikke mener vi kan leve for
uden.Så kan vi andre få lov at leve i fred.

Hilsen Sten

Fra : Per Rønne

Dato : 25-09-07 12:41

Sten Schou <dot@dotdot.com> wrote:

> Det kom der som bekendt en borgerkrig ud af, en borgerkrig, hvor
> det vestlige Europa, i multikultarismens navn, skyndte sig at kalde
> muslimerne for bosniere,

De kaldes nu »bosniakker«.

> mens de kristne bosniere blev kaldt for de "bosniske serbere".

Og så er der lige de katolske bosniere, der kaldes 'bosniske kroater'.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bruno Christensen

Dato : 23-09-07 17:56

On Sun, 23 Sep 2007 15:04:42 +0200, Per Rønne wrote:

> De kristne bør man nok give asyl ... de forfølges jo overalt for deres
> tro.

Det må da være den nye udgave af at "missionere", du kan vist "omvende" en
masse forhændværende Irakere
--
MVH
Bruno

Fra : Per Rønne

Dato : 23-09-07 18:12

Bruno Christensen <news@lpdommer.dk> wrote:

> Det må da være den nye udgave af at "missionere", du kan vist "omvende" en
> masse forhændværende Irakere

Det er et faktum, der i pressen ignoreres, at ikke-muslimer forfølges
overalt i den islamiske verden.

Også i Tyrkiet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malene P

Dato : 23-09-07 19:46

> Nogle gør.
>
> Men lad os skelne mellem de forskellige grupper fra Irak.
>
> Kurderne kan uden problemer vende tilbage til Irakisk Kurdistan.

Og, igen -hvad tror du selv, at de vælger?

Malene P

Fra : Per Rønne

Dato : 23-09-07 20:26

Malene P <malenekors@hotmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Og, igen -hvad tror du selv, at de vælger?

Det svarede jeg da på. »Nogle gør«.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malene P

Dato : 23-09-07 21:01

> Det svarede jeg da på. »Nogle gør«.

Mit spørgsmål gik på den afgrænsning, der allerede var blevet givet -nemlig
tilbagevenden af kurdere, der er velkomne til at vende tilbage. Altså som vi
danskere overhovedet ikke har nogen som helst forpligtelser overfor. Men som
har sneget sig ind -OG vakt mediernes opmærksomhed. Hvad tror du, at de
vælger?

Malene P

Fra : Per Rønne

Dato : 24-09-07 05:02

> [...]

> har sneget sig ind -OG vakt mediernes opmærksomhed. Hvad tror du, at de

Du bliver ved med at spørge om noget, jeg nu har svaret på to gange.
»Nogle vender tilbage«. Hvor stor en andel kan jeg naturligvis ikke
udtale mig om.

Hvorfor denne agitatoriske og inkvisitoriske stil?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malene P

Dato : 24-09-07 16:29

> [...]
> udtale mig om.
>
> Hvorfor denne agitatoriske og inkvisitoriske stil?

Fordi jeg tror, at du selv har indset, at disse "nogle" kan tælles på meget
få fingre. Desuden vil herskerne i det nordlige Irak vist slet ikke have dem
tilbage.

Malene P

Fra : Per Rønne

Dato : 24-09-07 17:01

Malene P <malenekors@hotmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Fordi jeg tror, at du selv har indset, at disse "nogle" kan tælles på meget
> få fingre.

Jeg kender ingen af dem, og formoder at det gør du heller ikke ...

> Desuden vil herskerne i det nordlige Irak vist slet ikke have dem
> tilbage.

Og det er derfor de kommer med den appel, de er kommet med?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malene P

Dato : 24-09-07 18:18

> Jeg kender ingen af dem, og formoder at det gør du heller ikke ...

> Og det er derfor de kommer med den appel, de er kommet med?

Jamen hvis de mener det seriøst dernede -så lad os dog få en aftale på
plads, så alle kan blive glade. Hvor svært skal de fremmede have lov til at
lade det være for den danske befolkning?

Malene P

Fra : El Trabajador

Dato : 24-09-07 16:35

> De kristne bør man nok give asyl ... de forfølges jo overalt for deres
> tro.

Og det gør vi jo meget sjældent. Man skulle tro, at der var aftaler med
muhamedanerlandene om, at det kun er muhamedanere vi giver
"flygtningestatus" og opholdstilladelse her i (Vest)Europa/Danmark.

Ofte har det været kristne armenere eller kristne libanesere der har stået
til udvisning her fra landet.
--
El Trabajador