Sammenfatning af min urin og afføring nytæ~
Fra : Bo Warming

Dato : 22-09-07 18:18

Sammenfatning af min urin og afføring nytænkning.

Ældre, der ofte skal på toilettet om natten, falder ofte og brækker
lårhalsknoglen og dør kort efter, og en overlæge roste i svarartikel min
artikel i Ugeskrift for Læger om, at disse urininkontinente bør have en
handy, lille kop eller marmeladeglas med metalskruelåg på natbordet og
urinere i denne mellemstation før trækogslippet og sætte det tilbage på
sengebordet indtil næste dag.

Også afføring kan man, fx. med en plastskål, slippe af med i sengen uden at
tøj svines til, eller der opstår lugt i hjemmet.

Hospitalernes kolber og bækkener har ingen fordele sammenlignet med
individuelt valgte emballager.

Om sommeren opholder mange sig i haven og er så afklædt som mulig, evt
nyder bekvem nøgenhed.

Så er det oplagt for "sjat-tissere" at spare de mange ture til toilettet og
gå ind i buskads.

Et håndklæde svøbt om underlivet som kilt eller forklæd

e gør det nemt at undgå "faldloven" : Det er ligegyldig hvor længe man
ryster, den sidste dråbe falder i bukserne.

At være trusseløs associeres med erotik, men er praktisk , for de
urin-inkontinente.

Solbeskinnede og andre varme steder i haven bør undgås og jo mere man kan
frigøre sig af emnets tabuer, jo mere kan man med andre personers næses
hjælp, finde frem til rutiner, der aldrig vil føre til at nogen mærker lugt.

Kinesiske børn har dragt med revne, så de kan sætte sig på hug og
forrette stort og småt uden risiko for at tøj rammes. Mon ikke vi bør lære
af dem og ikke være et uland sammenlignet med dem.

Bleer er ubehagelige , trods materialforbedringer, og det er usundt (og
for nogle modbydeligt) at have væde presset mod sin skridt-hud.

Trods den megen forskning i indeklima er der kun mangelfuld viden om "ildelugtende
hjem". Urininkontinente er på plejehjem kendt for ammoniak-stank.

Det er dog ret let at holde nede - andre dufttyper er derimod et mysterium.
Jeg har fået mit hjem desinficeret med en ISS-ozon-maskine i dyre domme,
men det hjalp ikke spor. Måske min kones katte er problemet.

Den meget respekterede overlæge i psykiatri, Erik Strømgren,fortalte mig
kort før sin død, at han kunne lugte noget særligt ved mange skitzofrene.

Min farbror kaldtes skitzofren og da jeg besøgte min fasters villa for
nogle år siden, konstaterede jeg præcis samme lugt som i min farmors hjem.
Molekyler fra armhule mm kan adsorberes til porøse materialer i et hjem og
gøre lugten karakteristisk.

At min kones katte ikke altid går udendørs når de skal ekskrementere, er et
særligt problem hos mig.

Bo Warming, cand.scient, fysikkemi-gymnasielærer, 35861000

Fra : Peder L ACAB

Dato : 22-09-07 20:41

Bo Warming <bwng@bwng.dk> skrev
>Sammenfatning af min urin og aff?ring nyt?nkning.

>?ldre, der ofte skal p? toilettet om natten, falder ofte og br?kker
>l?rhalsknoglen og d?r kort efter, og en overl?ge roste i svarartikel min
>artikel i Ugeskrift for L?ger om

Tænk, selv Bo kan virke triviel engang imellem . Jeg ville dog
også være lidt stolt, hvis et smart tidsskrift antog mine
artikler.

--
§ 266 b: Den der fremsætter udtalelse ved hvilken en gruppe af personer
trues,forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve,

Fra : Snuden

Dato : 23-09-07 18:59

On Sat, 22 Sep 2007 19:40:43 +0200 (CEST), Peder L
ACAB<peSPAMlarsen46@mail.dk> wrote:

>Bo Warming <bwng@bwng.dk> skrev

>Tænk, selv Bo kan virke triviel engang imellem . Jeg ville dog
>også være lidt stolt, hvis et smart tidsskrift antog mine
>artikler.

Bo har ikke fået optaget nogen artikel i Ugeskrift for Læger; han har
fået besvaret et læserbrev. Som sædvanlig blæser hans ego mere luft i
ballonen end den kan rumme.

Hvorfor han ikke bare anskaffer sig en natpotte går over min forstand.
--
Snuden