Tør ikke vise det danske flag?
Fra : Tim Petersen

Dato : 21-09-07 22:11

Det er faktisk ganske skræmmende, at folk er begyndt at stoppe flagning....
hvad sker der??

- Er de/I bange for, at vise jeres danskhed?
- Er de/I blot begyndt at synes, at "danskhed" er noget overvurderet lort?
- Er de/I begyndt at tro på Enhedslisten's trommer... det at være dansk/have
nationalitet betyder ikke noget, eller er halvkriminelt?
- Synes de/I, at det er politisk ukorrekt, at vise det danske flag / synge
den danske nationalmelodi til en fodboldkamp?

HVAD f..... sker der?

Skal vi ende som i Sverige, hvor børn ike må bruge T-shirts med deres lands
flag i skolen... for ikke at irritere muslimerne?

Er det VIRKELIG det, de venstreorienterede vil have?

DF er generelt befolket af populister og skrigere, men de har IKKE
skylden... helt ærligt. Ja, det er dem der skriger i skingre toner, men DF
er blot et produkt af en utilfreds befolkning. Et dårligt produkt, but there
you have it.

DF ville ikke få den tilslutning de har nu, med mindre en stor del af den
danske befolkning var skræmte over muslimernes holdning til de vestligt
orienterede danskere.

Alle betragter DF og Enhedslisten som de to fløjpartier, hvilket naturligvis
er korrekt. Begge partier består tildels af ekstremister. Een af de store
forskelle mellem de to partier er dog, at Enhedslisten kun repræsenterer en
meget lille del af befolkningen, hvor DF har langt større opbakning. Det er
der, lige så naturligt, en grund til: Folk er trætte af, at skulle give køb
på gamle danske værdier. Vi ER en nation, der bygger på kristendom... ikke
på islam.

Jeg er aldeles ikke-religiøs, men kigger vi rundt i verden, er der _meget_
tydelige forskelle på, hvordan forskellige lande med forskellige religioner
styres, og hvordan deres befolkninger opfatter demokrati.

Helt generelt.... VIRKELIG generelt KAN man se, at alle de lande der bygger
på islam, er krigeriske, undertrykkende og har meget svært ved at forstå
essencen i demokrati. Se blot det mest pro-vestlige islamisk funderede
Tyrkiet. De prøver at gøre sig til, for at blive indlemmet i EU, men jeg
tror det er tydeligt for enhver, at det er falske toner.

Personligt synes jeg, at DF er for langt ude. De er RENE populister, men det
er endnu en ting de har tilfældes med de ekstreme venstreorienterede
enhedslistere.

DF's retorik og motivation stinker (Danmark kun for danskere).... det lugter
temmelig meget af nazisme/islamisme/facisme.... og det lugter lovlig meget
af racisme.

.... men det betyder ikke, at de ikke siger rigtige ting, af og til. Det _ER_
..... ___MEGET___ bekymrende, når vi ser lande omkring os tvinge deres elever
til, at gå i politisk korrekte T-shirts (uden det svenske flag). Det er
MEGET bekymrende, at Naser Khader måtte aflyse sin tale igår, fordi nogle
muslimske børn og unge truede ham.

.... og det er naturligvis kun ganske få eksempler.... der er RIGTIG mange
eksempler på, at den muslimske indvandring har haft indflydelse på, hvad vi
tør sige.

.... hvad der er politisk korrekt at sige... det er simpelthen skuffende, at
danskere ikke blot siger: "Velkommen folkens... vi vil gerne hjælpe jer, men
I har at følge retningslinierne for vores kultur"!

Tim

Fra : Per Rønne

Dato : 22-09-07 04:30

Tim Petersen <thpetersen@hotmail.com> wrote:

> Det er faktisk ganske skræmmende, at folk er begyndt at stoppe flagning....

Hvor har du dog den fra?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Tveskaeg

Dato : 22-09-07 06:52

On Sat, 22 Sep 2007 05:30:24 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Hvor har du dog den fra?

Fra hans pusher, tror jeg.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 22-09-07 08:11

Per Rønne wrote:

> Hvor har du dog den fra?

Undrede mig også.. men man skal da ikke forsværge at et firma der
fremstiller bl.a. danske flag har haft en nedgang i indtjeningen,
hvilket, med en smule journalistisk frihed, er ensbetydene med det
delvist politisk ladede budskab, at danskere flager mindre.

- cep

Fra : michael

Dato : 23-09-07 20:59

Claus E. Petersen wrote:

> [...]
> hvilket, med en smule journalistisk frihed, er ensbetydene med det
> delvist politisk ladede budskab, at danskere flager mindre.

Er det ikke tværtimod omvendt, at karrikaturkrisen har øget
efterspørgslen på Dannebrog, da man mange steder har brændt det?

Man skal vel købe eller stjæle et flag for at man kan brænde det. Og
hvis det er stjålet køber ejeren vel et nyt.

/michael