|
| TV2: elev smidt ud Fra : Kim2000 |
Dato : 21-09-07 18:25 |
|
Ifølge nyhederne (TV2):
En dreng blev smidt ud skolen fordi han fik en ekstra ørering.
For det første, det er en privatskole, så de må have en dresskode, hvis de
ønsker dette.
For det andet blev eleven ikke smidt ud af skolen fordi han fik en ørering,
han blev smidt ud af skolen, fordi hans stedfar overfusede inspektøren,
naturligvis accepteres heller ikke verbal vold.
Stedfaren står nu i Nyhederne og mener det er et problem i et demokratisk
land at ens unge kan kyles ud af en skole, fordi faderen selv er en idiot.
Fakta er at det fuldstændig op til privatskolerne hvem de gider have. Og
selvfølgelig gider en privatskole ikke have en hysterisk far i
forældrekredsen.
mvh
Kim
| |
Pernille (21-09-2007)
| Kommentar Fra : Pernille |
Dato : 21-09-07 18:36 |
|
"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
news:46f3fedd$0$63767$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Ifølge nyhederne (TV2):
>
> En dreng blev smidt ud skolen fordi han fik en ekstra ørering.
>
> For det første, det er en privatskole, så de må have en dresskode, hvis de
> ønsker dette.
>
> For det andet blev eleven ikke smidt ud af skolen fordi han fik en
> ørering, han blev smidt ud af skolen, fordi hans stedfar overfusede
> inspektøren, naturligvis accepteres heller ikke verbal vold.
>
> Stedfaren står nu i Nyhederne og mener det er et problem i et demokratisk
> land at ens unge kan kyles ud af en skole, fordi faderen selv er en idiot.
> Fakta er at det fuldstændig op til privatskolerne hvem de gider have. Og
> selvfølgelig gider en privatskole ikke have en hysterisk far i
> forældrekredsen.
>
> mvh
> Kim
>
Ja, det er klart!
| |
Kim2000 (21-09-2007)
| Kommentar Fra : Kim2000 |
Dato : 21-09-07 18:50 |
|
"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse
news:46f400f9$0$21089$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
> news:46f3fedd$0$63767$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Ifølge nyhederne (TV2):
>>
>> En dreng blev smidt ud skolen fordi han fik en ekstra ørering.
>>
>> For det første, det er en privatskole, så de må have en dresskode, hvis
>> de ønsker dette.
>>
>> For det andet blev eleven ikke smidt ud af skolen fordi han fik en
>> ørering, han blev smidt ud af skolen, fordi hans stedfar overfusede
>> inspektøren, naturligvis accepteres heller ikke verbal vold.
>>
>> Stedfaren står nu i Nyhederne og mener det er et problem i et demokratisk
>> land at ens unge kan kyles ud af en skole, fordi faderen selv er en
>> idiot. Fakta er at det fuldstændig op til privatskolerne hvem de gider
>> have. Og selvfølgelig gider en privatskole ikke have en hysterisk far i
>> forældrekredsen.
>>
>> mvh
>> Kim
>>
> Ja, det er klart!
>
Ja det er det jo rent faktisk, en privatskole er netop en _privat_ skole,
som i et vist omfang kan have sine egne regler. En privatskole kan fx
bestemme at vil have ensfarvet strømper, hvis man som forældre ønsker ens
barn gå med stribet, ja så må man altså finde en anden skole.
mvh
Kim
| |
Wilstrup (22-09-2007)
| Kommentar Fra : Wilstrup |
Dato : 22-09-07 07:53 |
|
"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
news:46f404c2$0$63784$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> >
> Ja det er det jo rent faktisk, en privatskole er netop en
> _privat_ skole, som i et vist omfang kan have sine egne
> regler. En privatskole kan fx bestemme at vil have ensfarvet
> strømper, hvis man som forældre ønsker ens barn gå med
> stribet, ja så må man altså finde en anden skole.
> mvh
Det eneste jeg har imod privatskoler er det offentlige tilskud
på godt 85 % - hvis man vil være privatskole, så skal man
naturligvis IKKE have noget som helst tilskud fra stat eller
kommune.
| |
Per Rønne (22-09-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 22-09-07 08:06 |
|
Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
> news:46f404c2$0$63784$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Ja det er det jo rent faktisk, en privatskole er netop en
> > _privat_ skole, som i et vist omfang kan have sine egne
> > regler. En privatskole kan fx bestemme at vil have ensfarvet
> > strømper, hvis man som forældre ønsker ens barn gå med
> > stribet, ja så må man altså finde en anden skole.
> > mvh
> Det eneste jeg har imod privatskoler er det offentlige tilskud
> på godt 85 % - hvis man vil være privatskole, så skal man
> naturligvis IKKE have noget som helst tilskud fra stat eller
> kommune.
Nu betaler forældre med børn i privatskole altså også skat ... derudover
er privatskolerne et nyttigt værktøj til at holde folkeskolen på plads
[så ikke 'for' mange elever går over til det private] ... og endelig er
der faktisk børn der ikke kan klare folkeskolen.
Se bare på mensa-skolen for højt begavede børn, der ikke kan fungere i
folkeskolen fordi de virker for aparte på de øvrige børn. Eller hvad med
Sofieskolen, en privatskole for autistiske børn i Bagsværd?
< http://www.mentiqa.dk/showArticle.asp?articleID=280>
Eller hvad med de forældre, som ikke oplever at et barn med andre
'handicaps' får en ordentlig skolegang i folkeskolen, men sende dem til
specialskoler for ordblinde, åndssvage, blinde, døvstumme ... ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Ukendt (22-09-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-09-07 10:13 |
|
"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
news:46f4bbb2$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
> news:46f404c2$0$63784$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> >
>> Ja det er det jo rent faktisk, en privatskole er netop en _privat_ skole,
>> som i et vist omfang kan have sine egne regler. En privatskole kan fx
>> bestemme at vil have ensfarvet strømper, hvis man som forældre ønsker ens
>> barn gå med stribet, ja så må man altså finde en anden skole.
>> mvh
>
> Det eneste jeg har imod privatskoler er det offentlige tilskud på godt 85
> % - hvis man vil være privatskole, så skal man naturligvis IKKE have noget
> som helst tilskud fra stat eller kommune.
Manden mener altså, at mindrebemidlede skal fratages denne mulighed?
Fantastisk solidarisk salonsocialistisk opfattelse.
Eller simpelt brødnid?
Egon
| |
Martin Larsen (22-09-2007)
| Kommentar Fra : Martin Larsen |
Dato : 22-09-07 12:33 |
|
"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i meddelelsen
news:46f4bbb2$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
> news:46f404c2$0$63784$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> >
>> Ja det er det jo rent faktisk, en privatskole er netop en _privat_ skole,
>> som i et vist omfang kan have sine egne regler. En privatskole kan fx
>> bestemme at vil have ensfarvet strømper, hvis man som forældre ønsker ens
>> barn gå med stribet, ja så må man altså finde en anden skole.
>> mvh
>
> Det eneste jeg har imod privatskoler er det offentlige tilskud på godt 85
> % - hvis man vil være privatskole, så skal man naturligvis IKKE have noget
> som helst tilskud fra stat eller kommune.
>
God idé. Samme princip skal naturligvis gælde for de offentlige skoler.
Mvh
Martin
| |
Wilstrup (23-09-2007)
| Kommentar Fra : Wilstrup |
Dato : 23-09-07 08:02 |
|
"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:46f4fd6d$0$2079$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Det eneste jeg har imod privatskoler er det offentlige
tilskud på godt 85
>> % - hvis man vil være privatskole, så skal man naturligvis
>> IKKE have noget som helst tilskud fra stat eller kommune.
>>
>
> God idé. Samme princip skal naturligvis gælde for de
> offentlige skoler.
Nej, for det vil være i strid med grundloven. En privatskole
er privat fordi forældrene mener at en sådan skole bedst
matcher deres ideer om en skolegang, medens en offentlig skole
skal give undervisningstilbud til alle. Og vi har på
offentlige skoler massevis af elever der er smidt ud fra
privatskoler fordi de ikke kunne tilpasse sig disse, og så
skal vi tage dem.
Hvis vi ikke havde en offentlig skole, men alene privatskoler,
så ville vi tabe en masse elever på gulvet, der hverken ville
kunne læse eller skrive, men som måske senere vil begå
kriminalitet i større omfang.
Kun en grundlovsændring kan ændre på det forhold med at
offentlige skoler afskaffes.
| |
Fister Løgsovs (23-09-2007)
| Kommentar Fra : Fister Løgsovs |
Dato : 23-09-07 08:20 |
|
Wilstrup formulerede søndag:
> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> news:46f4fd6d$0$2079$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> >> Det eneste jeg har imod privatskoler er det offentlige
> tilskud på godt 85
>>> % - hvis man vil være privatskole, så skal man naturligvis IKKE have noget
>>> som helst tilskud fra stat eller kommune.
>>>
>>
>> God idé. Samme princip skal naturligvis gælde for de offentlige skoler.
>
> Nej, for det vil være i strid med grundloven. En privatskole er privat fordi
> forældrene mener at en sådan skole bedst matcher deres ideer om en skolegang,
> medens en offentlig skole skal give undervisningstilbud til alle. Og vi har
> på offentlige skoler massevis af elever der er smidt ud fra privatskoler
> fordi de ikke kunne tilpasse sig disse, og så skal vi tage dem.
>
> Hvis vi ikke havde en offentlig skole, men alene privatskoler, så ville vi
> tabe en masse elever på gulvet, der hverken ville kunne læse eller skrive,
> men som måske senere vil begå kriminalitet i større omfang.
>
> Kun en grundlovsændring kan ændre på det forhold med at offentlige skoler
> afskaffes.
Tænkt eksempel!
En kommune har X antal skoler.
Efter 1. eller 2. klasse, bliver reglerne forskellige:
- på skole X1 må man gå med røven bar.
- på skole X2 må man slå på alle sine venner
- på skole X3 må man ikke være udfordrende klædt
- på skole X4 må man.....
osv.
Da næsten alle forældre jo alligevel kører ræs i deres biler, med deres
afkom, til alt, er det ikke vigtigt om skolen er den nærmeste, så frit
valg i hele kommunen. På den måde kan de selv vælge hvilke regler deres
børn skal vokse op med, i skoletiden.
Er der optaget på den "bedste" skole, så er det sur røv, så må de søge
den næstbedste, dog skal der være 1. ret for dem der geografisk hører
til skolens distrikt.
Hvilke problemer vil det give?
Jeg kan selv komme på at nærheden totalt vil mangle, jeg nød selv at
følges ud og hjem med de par stykker der boede i nærheden, og at kunne
smutte over og lege med dem, når jeg havde sat tasken hjemme.
For de par forældre der er kloge nok til at ikke feje vejen hele vejen
til og fra alt deres guldklumper skal til, vil den nærmeste, og måske
værste skole, være det eneste valg de reelt har.
Det var bare lige en tanke, her søndag morgen, ikke specielt møntet på
at kun Wilstrup skal svare.
Kai
| |
Wilstrup (23-09-2007)
| Kommentar Fra : Wilstrup |
Dato : 23-09-07 18:16 |
|
"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i
meddelelsen
news:mn.ba2f7d7938fbd3bb.52736@starmail.invalid.co.za...
>>
>> Kun en grundlovsændring kan ændre på det forhold med at
>> offentlige skoler afskaffes.
>
> Tænkt eksempel!
> En kommune har X antal skoler.
> Efter 1. eller 2. klasse, bliver reglerne forskellige:
> - på skole X1 må man gå med røven bar.
> - på skole X2 må man slå på alle sine venner
> - på skole X3 må man ikke være udfordrende klædt
> - på skole X4 må man.....
> osv.
>
> Da næsten alle forældre jo alligevel kører ræs i deres
> biler, med deres afkom, til alt, er det ikke vigtigt om
> skolen er den nærmeste, så frit valg i hele kommunen. På den
> måde kan de selv vælge hvilke regler deres børn skal vokse
> op med, i skoletiden.
Der er frit skolevalg i dag
> Jeg kan selv komme på at nærheden totalt vil mangle, jeg
nød selv at
> følges ud og hjem med de par stykker der boede i nærheden,
> og at kunne smutte over og lege med dem, når jeg havde sat
> tasken hjemme.
> For de par forældre der er kloge nok til at ikke feje vejen
> hele vejen til og fra alt deres guldklumper skal til, vil
> den nærmeste, og måske værste skole, være det eneste valg de
> reelt har.
>
> Det var bare lige en tanke, her søndag morgen, ikke specielt
> møntet på at kun Wilstrup skal svare.
Jeg forstår ikke hvad du egentlig mener - jeg skriver at
privatskoler bør være private således at de ikke får
statstilskud. Det skal alene kommuneskolerne have.
| |
Ukendt (23-09-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 23-09-07 10:35 |
|
"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
news:46f60f7e$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> Nej, for det vil være i strid med grundloven. En privatskole er privat
> fordi forældrene mener at en sådan skole bedst matcher deres ideer om en
> skolegang,
Naturligvis skal forældrer, der har en opfattelse af, hvorledes en skole bør
drives, og hvilke grundholdninger, der bør fremmes, have mulighed for at
sende deres børn på friskole.
Alt andet ville være ganske umenneskeligt.
medens en offentlig skole
> skal give undervisningstilbud til alle. Og vi har på offentlige skoler
> massevis af elever der er smidt ud fra privatskoler fordi de ikke kunne
> tilpasse sig disse, og så skal vi tage dem.
Prisen for at afskaffe den delte skole.
Der er jo forskel på børn, uanset hvad pædagoggerne fra DPU, som de kalder
det, og halvstuderede røvere i folkeskolen mener.
>
> Hvis vi ikke havde en offentlig skole, men alene privatskoler, så ville vi
> tabe en masse elever på gulvet, der hverken ville kunne læse eller skrive,
> men som måske senere vil begå kriminalitet i større omfang.
Folkeskolen taber ikke nogen "på gulvet"?
Dette turde vidst være åbenlyst forkert.
Egon
| |
Jens Bruun (21-09-2007)
| Kommentar Fra : Jens Bruun |
Dato : 21-09-07 18:39 |
|
"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
news:46f3fedd$0$63767$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
> For det første, det er en privatskole, så de må have en dresskode,
> hvis de ønsker dette.
>
> For det andet blev eleven ikke smidt ud af skolen fordi han fik en
> ørering, han blev smidt ud af skolen, fordi hans stedfar overfusede
> inspektøren, naturligvis accepteres heller ikke verbal vold.
Hvorfor søger du ikke en stilling på en sådan skole? Det vil både du og dine
kommende privatskole-elever få glæde af.
--
-Jens B.
D.e.f.f.e.s.
| |
Per Rønne (21-09-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 21-09-07 18:49 |
|
Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
> news:46f3fedd$0$63767$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
>
> > For det første, det er en privatskole, så de må have en dresskode,
> > hvis de ønsker dette.
> >
> > For det andet blev eleven ikke smidt ud af skolen fordi han fik en
> > ørering, han blev smidt ud af skolen, fordi hans stedfar overfusede
> > inspektøren, naturligvis accepteres heller ikke verbal vold.
>
> Hvorfor søger du ikke en stilling på en sådan skole? Det vil både du og dine
> kommende privatskole-elever få glæde af.
Så skulle han jo flytte fra sin jammerlige kommune op mod Skagerrak, med
de billige huspriser, til Køge i hovedstadsområet?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Jan Bang Jensby (21-09-2007)
| Kommentar Fra : Jan Bang Jensby |
Dato : 21-09-07 19:07 |
|
""Per Rønne"" skrev
>>
>> Hvorfor søger du ikke en stilling på en sådan skole? Det vil både du og
>> dine
>> kommende privatskole-elever få glæde af.
>
> Så skulle han jo flytte fra sin jammerlige kommune op mod Skagerrak, med
> de billige huspriser, til Køge i hovedstadsområet?
Tag ikke fejl af nordjyderne.
De vælger lærere med omhu.
- Jensby
| |
Per Rønne (21-09-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 21-09-07 20:00 |
|
Jan Bang Jensby <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> wrote:
> ""Per Rønne"" skrev
> >>
> >> Hvorfor søger du ikke en stilling på en sådan skole? Det vil både du og
> >> dine kommende privatskole-elever få glæde af.
> >
> > Så skulle han jo flytte fra sin jammerlige kommune op mod Skagerrak, med
> > de billige huspriser, til Køge i hovedstadsområet?
>
> Tag ikke fejl af nordjyderne.
>
> De vælger lærere med omhu.
Men du må de indrømme, at det er jammerligt at bo i Jammerbugt kommune ?
.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Jan Bang Jensby (21-09-2007)
| Kommentar Fra : Jan Bang Jensby |
Dato : 21-09-07 20:04 |
|
""Per Rønne"" skrev
>
> Men du må de indrømme, at det er jammerligt at bo i Jammerbugt kommune ?
> .
Yep - og som en skipper fortalte mig, da vi var på Bornholm i ferien. Havet
nordvest for Hammer er fyldt med hammerhajer.
God weekend!
- Jensby
| |
Kim2000 (21-09-2007)
| Kommentar Fra : Kim2000 |
Dato : 21-09-07 18:48 |
|
"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:Pb-dnddn68xmnGnbRVnytwA@giganews.com...
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
> news:46f3fedd$0$63767$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
>
>> For det første, det er en privatskole, så de må have en dresskode,
>> hvis de ønsker dette.
>>
>> For det andet blev eleven ikke smidt ud af skolen fordi han fik en
>> ørering, han blev smidt ud af skolen, fordi hans stedfar overfusede
>> inspektøren, naturligvis accepteres heller ikke verbal vold.
>
> Hvorfor søger du ikke en stilling på en sådan skole? Det vil både du og
> dine kommende privatskole-elever få glæde af.
>
Jeg kan ikke greje om du er sarkastisk?
| |
Fister Løgsovs (21-09-2007)
| Kommentar Fra : Fister Løgsovs |
Dato : 21-09-07 18:49 |
|
Kim2000 frembragte:
> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:Pb-dnddn68xmnGnbRVnytwA@giganews.com...
>> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
>> news:46f3fedd$0$63767$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
>>
>>> For det første, det er en privatskole, så de må have en dresskode,
>>> hvis de ønsker dette.
>>>
>>> For det andet blev eleven ikke smidt ud af skolen fordi han fik en
>>> ørering, han blev smidt ud af skolen, fordi hans stedfar overfusede
>>> inspektøren, naturligvis accepteres heller ikke verbal vold.
>>
>> Hvorfor søger du ikke en stilling på en sådan skole? Det vil både du og
>> dine kommende privatskole-elever få glæde af.
>>
>
> Jeg kan ikke greje om du er sarkastisk?
Kim, med dine meninger og holdninger vil jeg mene at du må være et
stort plus for den skole der har dig ansat, og det er _IKKE_ sarkasme.
Kai
| |
Jens Bruun (21-09-2007)
| Kommentar Fra : Jens Bruun |
Dato : 21-09-07 18:54 |
|
"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
news:46f40445$0$63775$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
> Jeg kan ikke greje om du er sarkastisk?
Ikke denne gang, selvom jeg nu og da kan finde på at bruge en smule
sarkasme.
--
-Jens B.
D.e.f.f.e.s.
| |
Jan Bang Jensby (21-09-2007)
| Kommentar Fra : Jan Bang Jensby |
Dato : 21-09-07 19:10 |
|
"Jens Bruun" skrev
Jeg kan ikke greje om du er sarkastisk?
>
> Ikke denne gang, selvom jeg nu og da kan finde på at bruge en smule
> sarkasme.
>
Hej Jens -
Fik du laks i Skjernå i den nyligt afsluttede sæson?
Jeg fik ingen - men det lykkedes mig da at rejse to - begge med flue
(Skjerns Fancy og Red Tag Palmer).
Knæk og Bræk!
Jeg ville bare lige udnytte, at du i dag er dit gode lune.
- Jensby
| |
Jens Bruun (21-09-2007)
| Kommentar Fra : Jens Bruun |
Dato : 21-09-07 19:17 |
|
"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> skrev i en meddelelse
news:46f40903$0$69195$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
> Fik du laks i Skjernå i den nyligt afsluttede sæson?
Desværre ikke. Min "kompis", der ellers havde lovet en tur til Skjern Å,
brændte mig af.
> Jeg fik ingen - men det lykkedes mig da at rejse to - begge med flue
> (Skjerns Fancy og Red Tag Palmer).
En af de bedste fluefiskere, jeg kender, har en teori om, at fisken går på
en stump piberenser, hvis den er sulten eller arrig nok. Om det også gælder
for Skjern Å-laksen, vil jeg overlade til dig om at vurdere
> Knæk og Bræk!
Jamen i lige måde.
> Jeg ville bare lige udnytte, at du i dag er dit gode lune.
Jeg er (næsten) altid i godt lune. Det er dog ikke altid, det kommer til
udtryk på usenet.
--
-Jens B.
D.e.f.f.e.s.
| |
Jan Bang Jensby (21-09-2007)
| Kommentar Fra : Jan Bang Jensby |
Dato : 21-09-07 19:32 |
|
"Jens Bruun" skrev
>
> En af de bedste fluefiskere, jeg kender, har en teori om, at fisken går på
> en stump piberenser, hvis den er sulten eller arrig nok. Om det også
> gælder for Skjern Å-laksen, vil jeg overlade til dig om at vurdere
>
Jeg er tilbøjelig til at være enig. Det er præsentationen og ikke mindst
heldet, der tæller.
Jeg er godt nok ot her, men jeg husker en ældre herre ved Gjerrild, der gik
og "skovlede" havørreder ind. Da jeg gik ham lidt på klingen (naturligvis
bydende en gammel dansk), viste han mig sin endeagn. Et gennemsigtigt
bobleflåd, 1,5 m. forfang og en krog størrelse 6 med lidt rødt uldgard
bundet på. Som han sagde: "Havørreder har gode øjne", så de skal nok se den.
- Jensby
| |
Jens Bruun (21-09-2007)
| Kommentar Fra : Jens Bruun |
Dato : 21-09-07 20:10 |
|
"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> skrev i en meddelelse
news:46f40e3a$0$69094$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
> Jeg er godt nok ot her, men jeg husker en ældre herre ved Gjerrild,
> der gik og "skovlede" havørreder ind. Da jeg gik ham lidt på klingen
> (naturligvis bydende en gammel dansk), viste han mig sin endeagn. Et
> gennemsigtigt bobleflåd, 1,5 m. forfang og en krog størrelse 6 med
> lidt rødt uldgard bundet på. Som han sagde: "Havørreder har gode
> øjne", så de skal nok se den.
Tja. Jeg lærte at fiske med min håndbyggede Sage tohånds af mesteren selv.
Det foregik i en P&T med en stump piberenser, bare for at simulere en flue.
Der var interesse fra fiskene i stort set hvert eneste kast.
--
-Jens B.
D.e.f.f.e.s.
| |
Jan Bang Jensby (22-09-2007)
| Kommentar Fra : Jan Bang Jensby |
Dato : 22-09-07 06:42 |
|
"Jens Bruun" skrev
> Tja. Jeg lærte at fiske med min håndbyggede Sage tohånds af mesteren selv.
> Det foregik i en P&T med en stump piberenser, bare for at simulere en
> flue. Der var interesse fra fiskene i stort set hvert eneste kast.
>
Gøran Anderson?
P&T fisk går på alt.
I mine drengeår fiskede vi med worm. I nærheden var et dambrug, som vi kunne
kaste til. Desværre greb krogen altid fast i et eller andet, så vi måtte
opgive. Lige indtil smedens Ivan fandt på at fiske uden krog. I stedet
påmonterede han en møtrik (som vi alle brugte som synk) som endeagn.
Sandelig om ikke ørrederne bed på og kunne trækkes over græsset til
aftensmaden.
Og det er ganske vist.
- Jensby
| |
Jens Bruun (23-09-2007)
| Kommentar Fra : Jens Bruun |
Dato : 23-09-07 10:31 |
|
"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> skrev i en meddelelse
news:46f4ab23$0$914$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
> Gøran Anderson?
Næ, mesteren bag min håndbyggede Sage. Karl. Hvis han ikke kunne fange en
laks i Namsen, kunne ingen.
Jeg har oplevet ham binde en rørflue til en tysker om aftenen, og fortælle
tyskeren, hvor han skulle gå hen i Bjøra (sideelv til Namsen) dagen efter,
for der stod altid en stor laks ifølge Karl. Næste dag troppede tyskeren
stolt op med en laks på 20+ kg, fanget på Karls rørflue på det anviste sted
og med et noname-fiskesæt købt på en tankstation.
Og det er ganske vist.
> P&T fisk går på alt.
Muligt. Piberenseren illustrerede bare, at der ikke skal den store videnskab
til for at provokere fisk til at hugge. Og når vi taler om opgangsfisk,
hugger fiskene jo i ren aggression, da de ikke indtager føde i dén periode
af deres liv.
--
-Jens B.
D.e.f.f.e.s.
| |
Fister Løgsovs (21-09-2007)
| Kommentar Fra : Fister Løgsovs |
Dato : 21-09-07 18:37 |
|
Kim2000 forklarede:
> Ifølge nyhederne (TV2):
>
> En dreng blev smidt ud skolen fordi han fik en ekstra ørering.
>
> For det første, det er en privatskole, så de må have en dresskode, hvis de
> ønsker dette.
>
> For det andet blev eleven ikke smidt ud af skolen fordi han fik en ørering,
> han blev smidt ud af skolen, fordi hans stedfar overfusede inspektøren,
> naturligvis accepteres heller ikke verbal vold.
>
> Stedfaren står nu i Nyhederne og mener det er et problem i et demokratisk
> land at ens unge kan kyles ud af en skole, fordi faderen selv er en idiot.
> Fakta er at det fuldstændig op til privatskolerne hvem de gider have. Og
> selvfølgelig gider en privatskole ikke have en hysterisk far i
> forældrekredsen.
>
> mvh
> Kim
Jeg synes bare at hele scenariet er så smukt.
Gid alle skoler var på den måde.
Kai
| |
Pernille (21-09-2007)
| Kommentar Fra : Pernille |
Dato : 21-09-07 18:56 |
|
"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
news:46f3fedd$0$63767$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Ifølge nyhederne (TV2):
>
> En dreng blev smidt ud skolen fordi han fik en ekstra ørering.
>
> For det første, det er en privatskole, så de må have en dresskode, hvis de
> ønsker dette.
>
> For det andet blev eleven ikke smidt ud af skolen fordi han fik en
> ørering, han blev smidt ud af skolen, fordi hans stedfar overfusede
> inspektøren, naturligvis accepteres heller ikke verbal vold.
>
> Stedfaren står nu i Nyhederne og mener det er et problem i et demokratisk
> land at ens unge kan kyles ud af en skole, fordi faderen selv er en idiot.
> Fakta er at det fuldstændig op til privatskolerne hvem de gider have. Og
> selvfølgelig gider en privatskole ikke have en hysterisk far i
> forældrekredsen.
>
> mvh
> Kim
>
Folkeskolen må kunne bruges, af den slags børn.
Jeg synes, det er fint, at de private skoler har nogle regler, som de
kommunale ikke nødvendigvis har.
| |
Peder B. Pels (21-09-2007)
| Kommentar Fra : Peder B. Pels |
Dato : 21-09-07 19:11 |
|
Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:
> Ifølge nyhederne (TV2):
>
> En dreng blev smidt ud skolen fordi han fik en ekstra ørering.
>
> For det første, det er en privatskole, så de må have en dresskode, hvis de
> ønsker dette.
>
> For det andet blev eleven ikke smidt ud af skolen fordi han fik en ørering,
> han blev smidt ud af skolen, fordi hans stedfar overfusede inspektøren,
> naturligvis accepteres heller ikke verbal vold.
"Verbal vold"?
--
regards , Peter B. P. http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk
"Blame freedom for the problems caused by its lack" <--- is the essence
of the arguments of most anti-libertarians.
| |
Kim2000 (21-09-2007)
| Kommentar Fra : Kim2000 |
Dato : 21-09-07 19:14 |
|
"Peder B. Pels" <peter@nospamplease.dk> skrev i en meddelelse
news:1i4t42c.2bdklu1qs3whcN%peter@nospamplease.dk...
> Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:
>
>> Ifølge nyhederne (TV2):
>>
>> En dreng blev smidt ud skolen fordi han fik en ekstra ørering.
>>
>> For det første, det er en privatskole, så de må have en dresskode, hvis
>> de
>> ønsker dette.
>>
>> For det andet blev eleven ikke smidt ud af skolen fordi han fik en
>> ørering,
>> han blev smidt ud af skolen, fordi hans stedfar overfusede inspektøren,
>> naturligvis accepteres heller ikke verbal vold.
>
> "Verbal vold"?
>
Hvis pressens udlægningen står for troende så havde han overfuset
skolelederen og det skal man naturligvis ikke finde sig i.
mvh
Kim
| |
Rea721 (21-09-2007)
| Kommentar Fra : Rea721 |
Dato : 21-09-07 20:06 |
|
"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
news:46f3fedd$0$63767$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
> En dreng blev smidt ud skolen fordi han fik en ekstra
> ørering.
> For det første, det er en privatskole, så de må have en
> dresskode, hvis de ønsker dette.
Har skolen en dresskode der siger Ingen øreringe til drenge? Eller kun èn???
Hvis de har er det ok.
Hvis de ikke har en sådan dresskode.......er det en helt anden sag.
--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min
respekt, men om min underkastelse. Og dette er uforeneligt med et sekulært
demokrati. - Flemming Rose
| |
Per Rønne (22-09-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 22-09-07 04:10 |
|
Rea721 <skod3@721.dk> wrote:
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
> news:46f3fedd$0$63767$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
>
> > En dreng blev smidt ud skolen fordi han fik en ekstra
> > ørering.
>
> > For det første, det er en privatskole, så de må have en
> > dresskode, hvis de ønsker dette.
>
> Har skolen en dresskode der siger Ingen øreringe til drenge? Eller kun èn???
>
> Hvis de har er det ok.
Det har de - selvom den vistnok først blev indført, efter at den
pågældende dreng fik endnu en ørenring, i øvrigt i samme øre.
Piercinger er da heller ikke noget smukt syn, og så endda hos en dreng i
3. klasse ;-(.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Rea721 (22-09-2007)
| Kommentar Fra : Rea721 |
Dato : 22-09-07 19:57 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1i4ta8r.114ujvh10xid8yN%per@RQNNE.invalid
>> Hvis de har er det ok.
> Det har de - selvom den vistnok først blev indført, efter
> at den pågældende dreng fik endnu en ørenring, i øvrigt i
> samme øre.
Så er det ikke ok..... Det er totalt uacceptabelt at en skoleleder / Lære /
Inspektør whatever går og "opfinder" en dresscode han eller hun finder
passende uanset om det er en privat skole eller ej.
> Piercinger er da heller ikke noget smukt syn, og så endda
> hos en dreng i
> 3. klasse ;-(.
Totalt subjektiv og helt irrelevant holdning. Blot for ballancens skyld.....
Jeg syntes at det er flot, smukt og helt ok.
--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min
respekt, men om min underkastelse. Og dette er uforeneligt med et sekulært
demokrati. - Flemming Rose
| |
Ukendt (22-09-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-09-07 20:35 |
|
On Sat, 22 Sep 2007 20:57:07 +0200, "Rea721" <skod3@721.dk> wrote:
>>> Hvis de har er det ok.
>
>> Det har de - selvom den vistnok først blev indført, efter
>> at den pågældende dreng fik endnu en ørenring, i øvrigt i
>> samme øre.
>
>Så er det ikke ok..... Det er totalt uacceptabelt at en skoleleder / Lære /
>Inspektør whatever går og "opfinder" en dresscode han eller hun finder
>passende uanset om det er en privat skole eller ej.
Hvorfor er dog uacceptabelt (på private skoler)...???
Personligt går jeg ind for skoleuniformer på ALLE skoler....
Så vil meget af det "mode-ræs" forsvinde....Mobberi p.g.a. at et barn
går i gammelt/brugt/slidt tøj, fordi forældrene ikke har råd til det
nye modetøj, vil også, omend ikke forsvinde, så blive væsentligt
mindre....
| |
Rea721 (22-09-2007)
| Kommentar Fra : Rea721 |
Dato : 22-09-07 20:44 |
|
"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> skrev i en
meddelelse news:taraf3hj5n6gs1ai3mfgoriu6i96jt7mtn@4ax.com
>>Så er det ikke ok..... Det er totalt uacceptabelt at en
>>skoleleder / Lære / Inspektør whatever går og "opfinder"
>>en dresscode han eller hun finder passende uanset om det
>>er en privat skole eller ej.
> Hvorfor er dog uacceptabelt (på private skoler)...???
Det har jeg jo lige skrevet ovenfor??
> Personligt går jeg ind for skoleuniformer på ALLE
> skoler....
Nå.
> Så vil meget af det "mode-ræs" forsvinde....Mobberi
> p.g.a. at et barn går i gammelt/brugt/slidt tøj, fordi
> forældrene ikke har råd til det nye modetøj, vil også,
> omend ikke forsvinde, så blive væsentligt mindre....
Nå.
Jeg kan ikke svare meget andet...det er din holdning...så fred med det.
| |
Ukendt (22-09-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-09-07 21:41 |
|
On Sat, 22 Sep 2007 21:44:04 +0200, "Rea721" <skod3@721.dk> wrote:
>>>Så er det ikke ok..... Det er totalt uacceptabelt at en
>>>skoleleder / Lære / Inspektør whatever går og "opfinder"
>>>en dresscode han eller hun finder passende uanset om det
>>>er en privat skole eller ej.
>
>> Hvorfor er dog uacceptabelt (på private skoler)...???
>
>Det har jeg jo lige skrevet ovenfor??
Nej, du skrev at DU fandt det uacceptabelt, men ikke HVORFOR...
| |
Rea721 (22-09-2007)
| Kommentar Fra : Rea721 |
Dato : 22-09-07 22:37 |
|
"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> skrev i en
meddelelse news:bdvaf35b3nk37uaa1g6nqe1g68q2em3e2o@4ax.com
> On Sat, 22 Sep 2007 21:44:04 +0200, "Rea721"
> <skod3@721.dk> wrote:
>
>>>>Så er det ikke ok..... Det er totalt uacceptabelt at en
>>>>skoleleder / Lære / Inspektør whatever går og "opfinder"
>>>>en dresscode han eller hun finder passende uanset om det
>>>>er en privat skole eller ej.
>>> Hvorfor er dog uacceptabelt (på private skoler)...???
>>Det har jeg jo lige skrevet ovenfor??
> Nej, du skrev at DU fandt det uacceptabelt, men ikke
> HVORFOR...
??? Øhh har du problemer med det danske sprog???
Kan du ikke læse _hvorfor_ jeg mener at det er uacceptabelt ud af de fire
linier???
Men okay...så en gang til for Prins Knud....nu laver jeg lige et lille
omformulerings trick
Fordi.... en skoleleder / Lære / Inspektør whatever ikke skal gå og
"opfinde" en dresscode han eller hun finder passende, uanset om det er en
privat skole eller ej
Forstod du nu hvorfor jeg syntes at det er uacceptabelt??
--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min
respekt, men om min underkastelse. Og dette er uforeneligt med et sekulært
demokrati. - Flemming Rose
| |
Kim2000 (22-09-2007)
| Kommentar Fra : Kim2000 |
Dato : 22-09-07 22:47 |
|
"Rea721" <skod3@721.dk> skrev i en meddelelse
news:46f58b1e$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>
> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> skrev i en
> meddelelse news:bdvaf35b3nk37uaa1g6nqe1g68q2em3e2o@4ax.com
>> On Sat, 22 Sep 2007 21:44:04 +0200, "Rea721"
>> <skod3@721.dk> wrote:
>>
>>>>>Så er det ikke ok..... Det er totalt uacceptabelt at en
>>>>>skoleleder / Lære / Inspektør whatever går og "opfinder"
>>>>>en dresscode han eller hun finder passende uanset om det
>>>>>er en privat skole eller ej.
>
>>>> Hvorfor er dog uacceptabelt (på private skoler)...???
>
>>>Det har jeg jo lige skrevet ovenfor??
>
>> Nej, du skrev at DU fandt det uacceptabelt, men ikke
>> HVORFOR...
>
> ??? Øhh har du problemer med det danske sprog???
> Kan du ikke læse _hvorfor_ jeg mener at det er uacceptabelt ud af de fire
> linier???
>
> Men okay...så en gang til for Prins Knud....nu laver jeg lige et lille
> omformulerings trick
>
> Fordi.... en skoleleder / Lære / Inspektør whatever ikke skal gå og
> "opfinde" en dresscode han eller hun finder passende, uanset om det er en
> privat skole eller ej
>
> Forstod du nu hvorfor jeg syntes at det er uacceptabelt??
>
Det er nu engang en skoleleder og skolebestyrelses ansvar at drive en
privatskole som en virksomhed, og i en virksomhed kan man sagtens stille
krav til dresskode, det sker faktisk i rigtig mange virksomheder, en
bankmand møder heller ikke op i cowboybukser og t-shirt. Er man utilfreds
med dresskode, så kan man vælge en anden skole, en privatskole er et
tilvalg.
mvh
Kim
| |
Rea721 (22-09-2007)
| Kommentar Fra : Rea721 |
Dato : 22-09-07 23:34 |
|
"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
news:46f58dcd$0$63846$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
> Det er nu engang en skoleleder og skolebestyrelses ansvar
> at drive en privatskole som en virksomhed, og i en
> virksomhed kan man sagtens stille krav til dresskode, det
> sker faktisk i rigtig mange virksomheder, en bankmand
> møder heller ikke op i cowboybukser og t-shirt. Er man
> utilfreds med dresskode, så kan man vælge en anden skole,
> en privatskole er et tilvalg.
KIM, har du overhovedet fulgt med i hvad jeg har skrevet??
--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min
respekt, men om min underkastelse. Og dette er uforeneligt med et sekulært
demokrati. - Flemming Rose
| |
Kim2000 (23-09-2007)
| Kommentar Fra : Kim2000 |
Dato : 23-09-07 00:03 |
|
"Rea721" <skod3@721.dk> skrev i en meddelelse
news:46f5985d$0$15893$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
> news:46f58dcd$0$63846$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
>
>
>> Det er nu engang en skoleleder og skolebestyrelses ansvar
>> at drive en privatskole som en virksomhed, og i en
>> virksomhed kan man sagtens stille krav til dresskode, det
>> sker faktisk i rigtig mange virksomheder, en bankmand
>> møder heller ikke op i cowboybukser og t-shirt. Er man
>> utilfreds med dresskode, så kan man vælge en anden skole,
>> en privatskole er et tilvalg.
>
> KIM, har du overhovedet fulgt med i hvad jeg har skrevet??
>
Nu vedkender du dig ikke tidligere indlæg eller hvad?
| |
Rea721 (23-09-2007)
| Kommentar Fra : Rea721 |
Dato : 23-09-07 20:03 |
|
"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
news:46f59f83$0$63772$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
>> KIM, har du overhovedet fulgt med i hvad jeg har
>> skrevet??
> Nu vedkender du dig ikke tidligere indlæg eller hvad?
Altså...hvad er det du vil ha svar på... hvad mener du med dit spørgsmål om
jeg ikke vedkender mig tidligerer indlæg????
Hvis man *har* en dresscode skal den overholdes.....det har jeg skrevet hele
tiden.
--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min
respekt, men om min underkastelse. Og dette er uforeneligt med et sekulært
demokrati. - Flemming Rose
| |
Kim2000 (23-09-2007)
| Kommentar Fra : Kim2000 |
Dato : 23-09-07 20:09 |
|
"Rea721" <skod3@721.dk> skrev i en meddelelse
news:46f6b865$0$15893$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
> news:46f59f83$0$63772$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
>
>>> KIM, har du overhovedet fulgt med i hvad jeg har
>>> skrevet??
>
>> Nu vedkender du dig ikke tidligere indlæg eller hvad?
>
> Altså...hvad er det du vil ha svar på... hvad mener du med dit spørgsmål
> om jeg ikke vedkender mig tidligerer indlæg????
>
> Hvis man *har* en dresscode skal den overholdes.....det har jeg skrevet
> hele tiden.
>
Så fatter jeg slet ikke hvad vi er uenig om? Noget må jeg have misset??
mvh
Kim
| |
Rea721 (23-09-2007)
| Kommentar Fra : Rea721 |
Dato : 23-09-07 20:59 |
|
"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
news:46f6ba58$0$63809$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
> Så fatter jeg slet ikke hvad vi er uenig om?
Næ jeg fattede heller ikke noget.:)
> Noget må jeg have misset??
Ja, formentlig:
news:46f41620$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
Nå....slut prut.
--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min
respekt, men om min underkastelse. Og dette er uforeneligt med et sekulært
demokrati. - Flemming Rose
| |
Ukendt (23-09-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 23-09-07 06:29 |
|
On Sat, 22 Sep 2007 23:47:00 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:
>>> Nej, du skrev at DU fandt det uacceptabelt, men ikke
>>> HVORFOR...
>>
>> ??? Øhh har du problemer med det danske sprog???
>> Kan du ikke læse _hvorfor_ jeg mener at det er uacceptabelt ud af de fire
>> linier???
>>
>> Men okay...så en gang til for Prins Knud....nu laver jeg lige et lille
>> omformulerings trick
>>
>> Fordi.... en skoleleder / Lære / Inspektør whatever ikke skal gå og
>> "opfinde" en dresscode han eller hun finder passende, uanset om det er en
>> privat skole eller ej
>>
>> Forstod du nu hvorfor jeg syntes at det er uacceptabelt??
>>
>
>Det er nu engang en skoleleder og skolebestyrelses ansvar at drive en
>privatskole som en virksomhed, og i en virksomhed kan man sagtens stille
>krav til dresskode, det sker faktisk i rigtig mange virksomheder, en
>bankmand møder heller ikke op i cowboybukser og t-shirt. Er man utilfreds
>med dresskode, så kan man vælge en anden skole, en privatskole er et
>tilvalg.
Præcis.... Man kan heller ikke, som kassedame i Føtex, møde op i
lårkort og blå hanekam....
| |
Ukendt (23-09-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 23-09-07 06:33 |
|
On Sat, 22 Sep 2007 23:37:19 +0200, "Rea721" <skod3@721.dk> wrote:
>>>>>Så er det ikke ok..... Det er totalt uacceptabelt at en
>>>>>skoleleder / Lære / Inspektør whatever går og "opfinder"
>>>>>en dresscode han eller hun finder passende uanset om det
>>>>>er en privat skole eller ej.
>
>>>> Hvorfor er dog uacceptabelt (på private skoler)...???
>
>>>Det har jeg jo lige skrevet ovenfor??
>
>> Nej, du skrev at DU fandt det uacceptabelt, men ikke
>> HVORFOR...
>
>??? Øhh har du problemer med det danske sprog???
Næh, det mener jeg ikke...
>Kan du ikke læse _hvorfor_ jeg mener at det er uacceptabelt ud af de fire
>linier???
Nej... Du skriver at DU mener at det er uacceptabelt at en skoleleder
går og opfinder en dresscode, men ikke HVORFOR du mener at han ikke må
gøre det....
<snip pladder>
>Forstod du nu hvorfor jeg syntes at det er uacceptabelt??
Nej, for det skriver du ikke...
| |
Bruno Christensen (23-09-2007)
| Kommentar Fra : Bruno Christensen |
Dato : 23-09-07 15:05 |
|
On Sun, 23 Sep 2007 07:33:13 +0200, S.A.Thomsen wrote:
> Nej... Du skriver at DU mener at det er uacceptabelt at en skoleleder
> går og opfinder en dresscode, men ikke HVORFOR du mener at han ikke må
> gøre det..
Joh, men hvis eleven ER blevet iført den anden ørering før skolelederen
indfører forbuddet?
Så vidt jeg kan læse så er _det_ problemet.
--
MVH
Bruno
| |
Ukendt (23-09-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 23-09-07 15:33 |
|
On Sun, 23 Sep 2007 16:04:36 +0200, Bruno Christensen
<news@lpdommer.dk> wrote:
>> Nej... Du skriver at DU mener at det er uacceptabelt at en skoleleder
>> går og opfinder en dresscode, men ikke HVORFOR du mener at han ikke må
>> gøre det..
>
>Joh, men hvis eleven ER blevet iført den anden ørering før skolelederen
>indfører forbuddet?
Det kan jeg ikke se er et problem.... Hvis en privat-skole f.eks. ikke
har regler angående frisurer og der er en der møder op med blå
hanekam, er det så uacceptabelt at skolen laver regler mod ekstreme
frisurer...???
>Så vidt jeg kan læse så er _det_ problemet.
Rea skrev altså: "Det er totalt uacceptabelt at en skoleleder / Lære /
Inspektør whatever går og "opfinder" en dresscode han eller hun finder
passende uanset om det er en privat skole eller ej."
| |
Rea721 (23-09-2007)
| Kommentar Fra : Rea721 |
Dato : 23-09-07 20:09 |
|
"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> skrev i en
meddelelse news:bdubf3hcja2l04uk614kujp6lf39801t0i@4ax.com
> Nej... Du skriver at DU mener at det er uacceptabelt at
> en skoleleder går og opfinder en dresscode, men ikke
> HVORFOR du mener at han ikke må gøre det....
>>Forstod du nu hvorfor jeg syntes at det er uacceptabelt??
> Nej, for det skriver du ikke...
Jeg syntes godt nok du er tung i denne debat.
Hvis man ikke har nogen regler om at drenge ikke må ha øreringe i, kan man
ikke tillade sig at opfinde den regl lige på stående fod.... Det er jo at ta
forældrene som gidsler i et sygt spil...de ved aldrig om en af lærene
pludselig forbyder drenge at gå i gule T-shirt, røde bukser what ever.
Selv en privat skole har en bestyrelse der skal involveres i den slags...når
dresscoden laves om...forældrene skal informeres osv.
--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min
respekt, men om min underkastelse. Og dette er uforeneligt med et sekulært
demokrati. - Flemming Rose
| |
Fister Løgsovs (22-09-2007)
| Kommentar Fra : Fister Løgsovs |
Dato : 22-09-07 20:40 |
|
S.A.Thomsen har bragt dette til verden:
> On Sat, 22 Sep 2007 20:57:07 +0200, "Rea721" <skod3@721.dk> wrote:
>
>>>> Hvis de har er det ok.
>>
>>> Det har de - selvom den vistnok først blev indført, efter
>>> at den pågældende dreng fik endnu en ørenring, i øvrigt i
>>> samme øre.
>>
>> Så er det ikke ok..... Det er totalt uacceptabelt at en skoleleder / Lære /
>> Inspektør whatever går og "opfinder" en dresscode han eller hun finder
>> passende uanset om det er en privat skole eller ej.
>
> Hvorfor er dog uacceptabelt (på private skoler)...???
>
> Personligt går jeg ind for skoleuniformer på ALLE skoler....
>
> Så vil meget af det "mode-ræs" forsvinde....Mobberi p.g.a. at et barn
> går i gammelt/brugt/slidt tøj, fordi forældrene ikke har råd til det
> nye modetøj, vil også, omend ikke forsvinde, så blive væsentligt
> mindre....
Råd, er lige fedt.
Hvis de/man/jeg bare ikke gider følge det ræs...
Kai
| |
Ukendt (22-09-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-09-07 21:40 |
|
On Sat, 22 Sep 2007 21:39:36 +0200, Fister Løgsovs
<Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:
>> Personligt går jeg ind for skoleuniformer på ALLE skoler....
>>
>> Så vil meget af det "mode-ræs" forsvinde....Mobberi p.g.a. at et barn
>> går i gammelt/brugt/slidt tøj, fordi forældrene ikke har råd til det
>> nye modetøj, vil også, omend ikke forsvinde, så blive væsentligt
>> mindre....
>
>Råd, er lige fedt.
>Hvis de/man/jeg bare ikke gider følge det ræs...
Selvom ungerne/forældrene bare ikke gider det ræs, bliver ungerne tit
mobbet alligevel...
| |
Jens Bruun (23-09-2007)
| Kommentar Fra : Jens Bruun |
Dato : 23-09-07 00:31 |
|
"Rea721" <skod3@721.dk> skrev i en meddelelse
news:46f56592$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
> Så er det ikke ok..... Det er totalt uacceptabelt at en skoleleder /
> Lære / Inspektør whatever går og "opfinder" en dresscode han eller
> hun finder passende uanset om det er en privat skole eller ej.
Vel er det ej. Det er én af de ting, forældrene betaler skolelederen på en
privatskole for at håndhæve. At du finder det uacceptabelt, er din sag, men
næppe relevant, du du sandsynligvis hverken betaler skolelederens løn eller
har børn gående på skoler med den slags regler.
> Totalt subjektiv og helt irrelevant holdning. Blot for ballancens
> skyld..... Jeg syntes at det er flot, smukt og helt ok.
Ja, det er helt irrelevant. Hvad der ikke er irrelevant, er, at en elev og
hans værge nægter at leve op til de krav, den konkrete PRIVATskole (og
forældrene bag) stiller. Ud af klappen med eleven. Længere er den sådan set
ikke.
--
-Jens B.
D.e.f.f.e.s.
| |
Rea721 (23-09-2007)
| Kommentar Fra : Rea721 |
Dato : 23-09-07 20:11 |
|
"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:UZmdnXfH0YBlOGjbRVnytgA@giganews.com
> Vel er det ej. Det er én af de ting, forældrene betaler
> skolelederen på en privatskole for at håndhæve.
Kom nu ind i kampen Jens..... der var jo ingen dresscode..... den blev
opfundet til lejligheden.
> Ja, det er helt irrelevant. Hvad der ikke er irrelevant,
> er, at en elev og hans værge nægter at leve op til de
> krav, den konkrete PRIVATskole (og forældrene bag)
> stiller.
Hold nu op tumbe.... der var jo ingen krav at leve op til.
--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min
respekt, men om min underkastelse. Og dette er uforeneligt med et sekulært
demokrati. - Flemming Rose
| |
Jens Bruun (23-09-2007)
| Kommentar Fra : Jens Bruun |
Dato : 23-09-07 20:46 |
|
"Rea721" <skod3@721.dk> skrev i en meddelelse
news:46f6ba4b$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
> Kom nu ind i kampen Jens..... der var jo ingen dresscode..... den blev
> opfundet til lejligheden.
Jeg er græsk-katolsk. Jeg er sikker på, den pågældende skoleleder nyder bred
tillid i forældrekredsen - måske endda fordi han har nosser og tør sige fra.
>> Ja, det er helt irrelevant. Hvad der ikke er irrelevant,
>> er, at en elev og hans værge nægter at leve op til de
>> krav, den konkrete PRIVATskole (og forældrene bag)
>> stiller.
>
> Hold nu op tumbe.... der var jo ingen krav at leve op til.
Er det mig, du kalder en tumbe?
--
-Jens B.
D.e.f.f.e.s.
| |
Per Rønne (23-09-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 23-09-07 20:54 |
|
Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:
> Jeg er græsk-katolsk.
Hvornår er du egenligt konverteret til den græsk-katolske kirke, der som
bekendt anerkender paven i Rom, samtidig med at man accepterer gifte
præster og følger det østromerske ritual?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Rea721 (23-09-2007)
| Kommentar Fra : Rea721 |
Dato : 23-09-07 21:01 |
|
"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:Hc-dnUCRXdE0X2vbnZ2dnUVZ8surnZ2d@giganews.com
> Jeg er græsk-katolsk.
Naturligvis er du ligeglad
> Jeg er sikker på, den pågældende
> skoleleder nyder bred tillid i forældrekredsen - måske
> endda fordi han har nosser og tør sige fra.
Ja ja...du er helt sikker...... Rent gætteværk fra din side.
>> Hold nu op tumbe.... der var jo ingen krav at leve op
>> til.
> Er det mig, du kalder en tumbe?
Ja, var du da i tvivl??
--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min
respekt, men om min underkastelse. Og dette er uforeneligt med et sekulært
demokrati. - Flemming Rose
| |
Jens Bruun (23-09-2007)
| Kommentar Fra : Jens Bruun |
Dato : 23-09-07 21:07 |
|
"Rea721" <skod3@721.dk> skrev i en meddelelse
news:46f6c603$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
>> Er det mig, du kalder en tumbe?
>
> Ja, var du da i tvivl??
Jeg er i tvivl, om du ville kalde mig tumbe, hvis du ikke sad og gemte dig
bag en skærm. Skal vi lade det komme an på en prøve? Du bor jo tæt på, så et
møde kan da hurtigt arrangeres.
--
-Jens B.
D.e.f.f.e.s.
| |
Rea721 (23-09-2007)
| Kommentar Fra : Rea721 |
Dato : 23-09-07 22:16 |
|
"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:7amdnR7gGu4XWmvbnZ2dnUVZ8smgnZ2d@giganews.com
> Jeg er i tvivl, om du ville kalde mig tumbe, hvis du ikke
> sad og gemte dig bag en skærm. Skal vi lade det komme an
> på en prøve? Du bor jo tæt på, så et møde kan da hurtigt
> arrangeres.
Ups, jeg ramte vist et ømt punkt :) Skal der ikke mere til før du blir
voldelig??
--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min
respekt, men om min underkastelse. Og dette er uforeneligt med et sekulært
demokrati. - Flemming Rose
| |
Jens Bruun (23-09-2007)
| Kommentar Fra : Jens Bruun |
Dato : 23-09-07 22:21 |
|
"Rea721" <skod3@721.dk> skrev i en meddelelse
news:46f6d7b3$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
> Ups, jeg ramte vist et ømt punkt :) Skal der ikke mere til før du blir
> voldelig??
Hvad får dig til at tro, jeg er voldelig? Forventer du da at blive mødt med
vold, hvis du kalder et vildtfremmed menneske for "tumbe"?
--
-Jens B.
D.e.f.f.e.s.
| |
Rea721 (23-09-2007)
| Kommentar Fra : Rea721 |
Dato : 23-09-07 22:24 |
|
"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:89qdnWbuWaNtRWvbnZ2dneKdnZydnZ2d@giganews.com
> Hvad får dig til at tro, jeg er voldelig?
Din trussel...... men du vil måske bare tungesnave eller hva??
--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min
respekt, men om min underkastelse. Og dette er uforeneligt med et sekulært
demokrati. - Flemming Rose
| |
Jens Bruun (23-09-2007)
| Kommentar Fra : Jens Bruun |
Dato : 23-09-07 22:29 |
|
"Rea721" <skod3@721.dk> skrev i en meddelelse
news:46f6d993$0$15887$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
> Din trussel...... men du vil måske bare tungesnave eller hva??
Min trussel? Hvilken trussel er det? Jeg vil blot se, om du har samme
frimodige sprog, når du ikke gemmer dig bag en skærm. Er det virkelig en
trussel i din verden?
Og så glemte du jo helt at svare mig på mit spørgsmål: Forventer du da at
blive mødt med vold, hvis du kalder et vildtfremmed menneske for "tumbe"?
--
-Jens B.
D.e.f.f.e.s.
| |
Rea721 (23-09-2007)
| Kommentar Fra : Rea721 |
Dato : 23-09-07 22:35 |
|
"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:9oSdnYB4K_xfR2vbnZ2dneKdnZydnZ2d@giganews.com
> Min trussel?
Gå nu væk Jens....... Leg med Pernille eller ahw...jeg gider ikke dine
ping-pong lege....få dig et liv.
EOD
--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min
respekt, men om min underkastelse. Og dette er uforeneligt med et sekulært
demokrati. - Flemming Rose
| |
ben9 (23-09-2007)
| Kommentar Fra : ben9 |
Dato : 23-09-07 22:50 |
|
Rea721 wrote:
> Gå nu væk Jens....... Leg med Pernille eller ahw...jeg gider ikke dine
> ping-pong lege....få dig et liv.
>
"få dig et liv" - point
| |
Wilstrup (23-09-2007)
| Kommentar Fra : Wilstrup |
Dato : 23-09-07 22:45 |
|
"Rea721" <skod3@721.dk> skrev i meddelelsen
news:46f6d7b3$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:7amdnR7gGu4XWmvbnZ2dnUVZ8smgnZ2d@giganews.com
>
>> Jeg er i tvivl, om du ville kalde mig tumbe, hvis du ikke
>> sad og gemte dig bag en skærm. Skal vi lade det komme an
>> på en prøve? Du bor jo tæt på, så et møde kan da hurtigt
>> arrangeres.
>
> Ups, jeg ramte vist et ømt punkt :) Skal der ikke mere til
> før du blir voldelig??
Det er jo netop sådanne udfald sammenholdt med Ben9s udsagn,
der får mig til at mene at han måske netop har et usselt liv,
hvorfor hans selvværd og frustrationstærskel er yderst lav og
hvorfor jeg måske snarere burde føle medlidenhed med ham.
Han har jo tidligere også talt om at møde op på min
arbejdsplads for at "vise flaget", så han må være en meget
uligevægtig person.
| |
ben9 (23-09-2007)
| Kommentar Fra : ben9 |
Dato : 23-09-07 22:52 |
|
Wilstrup wrote:
> "Rea721" <skod3@721.dk> skrev i meddelelsen
> news:46f6d7b3$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:7amdnR7gGu4XWmvbnZ2dnUVZ8smgnZ2d@giganews.com
>>
>>> Jeg er i tvivl, om du ville kalde mig tumbe, hvis du ikke
>>> sad og gemte dig bag en skærm. Skal vi lade det komme an
>>> på en prøve? Du bor jo tæt på, så et møde kan da hurtigt
>>> arrangeres.
>> Ups, jeg ramte vist et ømt punkt :) Skal der ikke mere til
>> før du blir voldelig??
>
> Det er jo netop sådanne udfald sammenholdt med Ben9s udsagn,
hovsa - hvad har jeg så lige sagt - hva for udsagn?
| |
Wilstrup (23-09-2007)
| Kommentar Fra : Wilstrup |
Dato : 23-09-07 22:57 |
|
"ben9" <dont.filter@me> skrev i meddelelsen
news:46f6e00d$0$93810$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Wilstrup wrote:
>> "Rea721" <skod3@721.dk> skrev i meddelelsen
>> news:46f6d7b3$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en
>>> meddelelse
>>> news:7amdnR7gGu4XWmvbnZ2dnUVZ8smgnZ2d@giganews.com
>>>
>>>> Jeg er i tvivl, om du ville kalde mig tumbe, hvis du ikke
>>>> sad og gemte dig bag en skærm. Skal vi lade det komme an
>>>> på en prøve? Du bor jo tæt på, så et møde kan da hurtigt
>>>> arrangeres.
>>> Ups, jeg ramte vist et ømt punkt :) Skal der ikke mere til
>>> før du blir voldelig??
>>
>> Det er jo netop sådanne udfald sammenholdt med Ben9s
>> udsagn,
>
>
> hovsa - hvad har jeg så lige sagt - hva for udsagn?
Dine udsagn om Jens Bruns sindstilstand -vrede fx.
| |
ben9 (23-09-2007)
| Kommentar Fra : ben9 |
Dato : 23-09-07 23:12 |
|
Wilstrup wrote:
> "ben9" <dont.filter@me> skrev i meddelelsen
> news:46f6e00d$0$93810$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Wilstrup wrote:
>>> "Rea721" <skod3@721.dk> skrev i meddelelsen
>>> news:46f6d7b3$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en
>>>> meddelelse
>>>> news:7amdnR7gGu4XWmvbnZ2dnUVZ8smgnZ2d@giganews.com
>>>>
>>>>> Jeg er i tvivl, om du ville kalde mig tumbe, hvis du ikke
>>>>> sad og gemte dig bag en skærm. Skal vi lade det komme an
>>>>> på en prøve? Du bor jo tæt på, så et møde kan da hurtigt
>>>>> arrangeres.
>>>> Ups, jeg ramte vist et ømt punkt :) Skal der ikke mere til
>>>> før du blir voldelig??
>>> Det er jo netop sådanne udfald sammenholdt med Ben9s
>>> udsagn,
>>
>> hovsa - hvad har jeg så lige sagt - hva for udsagn?
>
> Dine udsagn om Jens Bruns sindstilstand -vrede fx.
>
>
nårhh - var det virklig en øjenåbner....
det arrige spektakel burde enhver da ku se at han blot er en vred ung
mand - i et halvgammelt kadaver
store kanonslag laver store brag og små laver små brag, men mange
kanonslag kaldes blålys.
hvad er det nu for et ordsprog hvori der indgår en sønderjysk by......
| |
Rea721 (23-09-2007)
| Kommentar Fra : Rea721 |
Dato : 23-09-07 23:40 |
|
"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
news:46f6de63$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> Det er jo netop sådanne udfald sammenholdt med Ben9s
> udsagn, der får mig til at mene at han måske netop har et
> usselt liv, hvorfor hans selvværd og frustrationstærskel
> er yderst lav og hvorfor jeg måske snarere burde føle
> medlidenhed med ham.
Ja det er ihvertfald sørgeligt at den slags kun har trusler/ og vold de kan
bruge.
> Han har jo tidligere også talt om at møde op på min
> arbejdsplads for at "vise flaget", så han må være en meget
> uligevægtig person.
Bestemt....og derfor er han også røget i filtret. Livet er for kort til den
slags mennesker
--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min
respekt, men om min underkastelse. Og dette er uforeneligt med et sekulært
demokrati. - Flemming Rose
| |
JensenDenmark (21-09-2007)
| Kommentar Fra : JensenDenmark |
Dato : 21-09-07 22:08 |
|
"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
news:46f3fedd$0$63767$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Ifølge nyhederne (TV2):
> For det andet blev eleven ikke smidt ud af skolen fordi han fik en
> ørering, han blev smidt ud af skolen, fordi hans stedfar overfusede
> inspektøren, naturligvis accepteres heller ikke verbal vold.
Det er ikke verbal vold. Folk regner bare ikke med at nogle vil bygge en
skole i Danmark efter Roloff's (Lighthouse of northwest Florida) model. Folk
troede at disse vandvittige tiltag lukkede ned efter at Samuel-skolen blev
lukket af undervisningsministeriet.
Men hvis folk holde deres unger indespærret i en Skinner box, så er det
deres egen sag.
Mvh
JensenDenmark
| |
Wilstrup (22-09-2007)
| Kommentar Fra : Wilstrup |
Dato : 22-09-07 07:56 |
|
"JensenDenmark" <jensen@center-validering.dk> skrev i
meddelelsen
news:46f431d0$0$98049$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Men hvis folk holde deres unger indespærret i en Skinner
box, så er det
> deres egen sag.
Nix- som samfund har vi pligt til at beskytte børn mod
overgreb af enhver slags- også evt. skinnerboks-forsøg.
Men privatskoler skal være private som sådan (når de følger
visse af samfundet udstukne regler) og derfor skal de ikke
have stats-eller kommunale tilskud.
| |
JensenDenmark (22-09-2007)
| Kommentar Fra : JensenDenmark |
Dato : 22-09-07 22:26 |
|
"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
news:46f4bc72$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "JensenDenmark" <jensen@center-validering.dk> skrev i meddelelsen
> news:46f431d0$0$98049$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Men hvis folk holde deres unger indespærret i en Skinner
> box, så er det
>> deres egen sag.
>
> Nix- som samfund har vi pligt til at beskytte børn mod overgreb af enhver
> slags- også evt. skinnerboks-forsøg.
>
> Men privatskoler skal være private som sådan (når de følger visse af
> samfundet udstukne regler) og derfor skal de ikke have stats-eller
> kommunale tilskud.
Ihvertfald ikke så meget som en øre, hvis de vil afvige så meget fra det
omkringliggende samfund. Faktisk burde de overveje om de ikke helt skulle
fravælge en registrering som skole.
Mvh
JensenDenmark
| |
|
|