Flagning
Fra : Ukendt

Dato : 21-09-07 08:38

I de gode gamle dage hejste vi altid dannebrog ved familie og naboers
fødselsdage. Vi har også altid flaget den 9. april, 5. maj og 20. november.

Efter DF har taget monopol på dannebrog, kolonihaver og Dybbøl Mølle, er vi
holdt op.

Vi rejser os heller ikke længere, når nationalsangen afsynges før en
landskamp.

Det er ikke noget, vi har diskuteret og besluttet. Det er kommet helt af sig
selv.

Jeg har også bemærket, at der i vort kvarter og i den nærliggende kolonihave
ikke flages i nær samme grad, som der blev for 10 år siden.

Ærgerligt at vi lige så stille opgiver vores fællesskab - men sådan skal det
åbenbart være.

--
- Jensby
(der opfatter sig selv som en socialliberal humanist - og en ikke troende

Fra : Tim Petersen

Dato : 21-09-07 08:56

"Jan Bang Jensby" <jansnabelabang-jensby.dk> wrote in message
> [...]
> kolonihave ikke flages i nær samme grad, som der blev for 10 år siden.
>
> Ærgerligt at vi lige så stille opgiver vores fællesskab - men sådan skal

Ja... det er sgu' ligefør "danskehed" er blevet et fy-ord, men øhh.....

I skal da bare flage løs og synge med på nationalsangen, uanset hvad DF
eller Enhedslisten mener om det.

Hvis tyskerne kan, så kan I vel også?

Tim

Fra : Peder B. Pels

Dato : 21-09-07 15:42

Tim Petersen <thpetersen@hotmail.com> wrote:

> Ja... det er sgu' ligefør "danskehed" er blevet et fy-ord, men øhh.....
>
> I skal da bare flage løs og synge med på nationalsangen, uanset hvad DF
> [...]

Tyskerne har slet ikek samme flagtradition som vi skandinaver har det.

--
regards , Peter B. P. http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk
"Blame freedom for the problems caused by its lack" <--- is the essence

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 21-09-07 10:50

"Jan Bang Jensby" skrev i en meddelelse

> [...]
>november.
>
> Efter DF har taget monopol på dannebrog, >kolonihaver og Dybbøl Mølle, er

Den er ellers god ?, nu er det så DF skyld at der flages mindre end i "de
gode gamle dage".

Hvorfor pakker du det ind i fine ord ?
Hvorfor ikke bare skrive
Der flages ikke så meget mere, fordi den alm dansker
ikke ønsker at blive talt, med ultranationalisterne (DF) på det yderste
højre i Danmark.
For det er jo det du mener !!

Dit indlæg er IMHO , et tåbeligt postulat kun beregnet
på at svine DF til.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 21-09-07 14:19

"Michael Meidahl Jensen" skrev

> [...]
> højre i Danmark.
> For det er jo det du mener !!
>
> Dit indlæg er IMHO , et tåbeligt postulat kun beregnet

Svine til er så meget sagt.

DF har sin demokratiske berettigelse.

Jeg vil bare ikke slås i hartkorn med deres kernevælgere, som (generelt) er
kendetegnet ved egoisme, angst, kulturfattigdom og dårlig eller ingen
uddannelse.

--
"Jeg er uenig i, hvad De siger, men jeg vil forsvare til døden Deres ret til
at sige det"

Fra : Kim2000

Dato : 21-09-07 14:47

"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg vil bare ikke slås i hartkorn med deres kernevælgere, som (generelt)
> er kendetegnet ved egoisme, angst, kulturfattigdom og dårlig eller ingen

Er det partiet, der har landets 3. største vælgerskare du taler om?

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 21-09-07 15:01

"Kim2000" skrev

> Er det partiet, der har landets 3. største vælgerskare du taler om?

Det ved jeg ikke. Det eneste, jeg ved, er at DF ved sidste folketingsvalg
fik 13,3% af stemmerne, og det er i mine øjne 1/7 af stemmerne for meget.

- Jensby

Fra : N_B_DK

Dato : 21-09-07 11:00

> Ærgerligt at vi lige så stille på venstrefløjen opgiver vores fællesskab -
> men sådan
> skal det åbenbart være.

Så passer sætningen.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 21-09-07 12:01

N_B_DK wrote:

> Så passer sætningen.

Ja... venstrefløjen og de andre islam-leflende landsforrædere har
efterhånden gjort meget skade.

--
mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-07 09:53

"Jan Bang Jensby" <jansnabelabang-jensby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Efter DF har taget monopol på dannebrog, kolonihaver og Dybbøl Mølle, er

Der er ikke nogen, der kan "tage monopol" på vort flag..!!
Men ved at reagere som du beskriver, kan man give , forære, nogen dette
monopol.

Så flag dog lystigt videre.
Det er vore alles flag, så længe vi bruger det.

MVH
Egon

Fra : Zeki

Dato : 21-09-07 15:11

"Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> skrev i en meddelelse

> Der er ikke nogen, der kan "tage monopol" på vort flag..!!

Måske. Men det betyder ikke at der ikke er nogle der forsøger.

Dansk Folkeparti er det eneste parti herhjemme som i den grad skilter med
Dannebrog. Det er bl.a det eneste parti der åbner deres kongresser ved at
lade fire frauleins marchere ind med et kæmpe Dannebrogflag.

Men nu når danskerne generelt ikke bruger Dannebrog i samme grad som
tidligere, kan det kun tolkes som at folk helst ikke vil opfattes som
DF'ere.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 21-09-07 15:33

"Zeki" skrev i en meddelelse

> Men nu når danskerne generelt ikke bruger >Dannebrog i samme grad som
> tidligere, kan det kun tolkes som at folk helst ikke vil >opfattes som
> DF'ere.

Du skulle lige have ordet "frauleins " med, hva
bare for sådan lige at sætte tingene i det rigtige relief.
lidt synd for dig ,at du har brug for at bruge ord accosiationer til dit
lille korstog.

Men okay , de fire frauleins og DF's ,brug af Dannebrog
Har så haft historiens største indflydelse på en hel nation !
Her må reklame brancen virkelig kunne lære noget.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Zeki

Dato : 21-09-07 15:40

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:46f3d640$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>... lidt synd for dig ,at du har brug for at bruge ord accosiationer

Mener du "ordassociationer"?

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 21-09-07 16:53

"Zeki" skrev i en meddelelse

> Mener du "ordassociationer"?

Ja , jeg er ordblind ved svære ord.
Går der nu Wilstrup i dine svar !?

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Hans Knudsen

Dato : 21-09-07 15:57

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men nu når danskerne generelt ikke bruger Dannebrog i samme grad som
> tidligere, kan det kun tolkes som at folk helst ikke vil opfattes som

Jeg sympatiserer ikkke med DF, har aldrig gjort det og forventer ikke at
komme til det.

Men hr. Zeki, du plejer jo at være yderst nidkær med hensyn til at afkræve
andre dokumentation for dit og dat, så du vil måske være så venlig at
dokumentere din påstand, "at danskerne generelt ikke bruger Dannebrog i
samme grad som tidligere, (og at det) kun kan tolkes som at folk helst ikke
vil opfattes som DF'ere. Alternativt - spar mig for din bedrevidende,
skolemesteragtige facon!

Hans Knudsen

Fra : Zeki

Dato : 21-09-07 16:39

"Hans Knudsen" <hans.knudsen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dokumentere din påstand, "at danskerne generelt ikke bruger Dannebrog i
> samme grad som tidligere, (og at det) kun kan tolkes som at folk helst

Hov! Nu havde jeg jo tillid til at det trådstarteren skrev var sandt nemlig
at "Vi har også altid flaget den 9. april, 5. maj og 20. november. Efter DF
har taget monopol på dannebrog, kolonihaver og Dybbøl Mølle, er vi holdt
op."

Jeg har også den opfattelse at Dannebrog ikke bliver hejst rundt omkring i
f.eks (koloni)haver i samme omfang som tidligere. Mht reel dokumentation er
følgende det tætteste jeg umiddelbart kan komme problematikken:

(hentet fra Infomedias database)

"Dannebrog taget som gidsel
Sjællandske 03 august 2007

Inden Dansk Folkeparti (DF) i forbindelse med deres sommergruppemøde i går
åbnede en gigantisk gavebod ved at love hele fem statsmilliarder i
lønforhøjelse til offentligt ansat social- og sundhedspersonale, fik partiet
dagen før med al tydelighed vist, hvordan det er lykkedes at tage vores kære
Dannebrog som gidsel i en politisk sags tjeneste.
Partiets medlem af Folketingets præsidium og nordøst for Ringsted bosiddende
Poul Nødgaard meddelte, at partiet i den næste folketingssamling vil stille
forslag om, at Dannebrog skal vaje permanent i folketingssalen.
Flagargumentet blev begrundet med, at Stars and Stripes vajer i USA's
Kongres i Washington, D.C., det tyske nationalflag pryder Forbundsdagen i
Berlin, mens EU's blå-gule stjerneflag hænger i EU-Parlamentet i Bruxelles.
Så på den baggrund var der vel bare tale et ganske logisk og harmløst
flagforslag?
Absolut nej.
Det er en ganske alvorlig sag, som en gang for alle udstiller, hvordan det
desværre er lykkedes DF at sætte sig alt for tungt på vores lands vigtigste
nationale symbol, som Dannebrog er.
Såvel socialdemokraterne som De Radikale afviste da også straks forslaget.
Men hverken Svend Auken (S) eller Niels Helveg Petersen (R) turde? eller
ville sige, hvad sagen helt præcis drejer sig om.
Deres afvisning blev godt og grundigt pakket ind i en udenomsforklaring om,
at nationalflaget kun skal smykke folketingssalen ved festlige lejligheder.
Ikke til hverdag.
- Jeg har heller ikke Dannebrog oppe hver dag i mit sommerhus. Jeg hejser
flaget, når jeg skal have gæster eller ved andre særlige lejligheder,
forklarede Niels Helveg Petersen til Ritzau.
Hvorfor dog ikke sige, hvad det rent faktisk handler om.
Sig dog at et permanent dannebrogsflag i folketingssalen vil være en alt for
god reklame for Dansk Folkeparti.
For sådan er det jo blevet. Der bliver i stadig stigende omfang sat
lighedstegn mellem de rød-hvide farver i vores nationale flag og Dansk
Folkeparti.
Smart for partiet og dets tilhængere. Mindre smart for øvrige som med rette
kan føle, at Dannebrog er taget som gidsel.
Så længe denne gidseltagning er et faktum, kommer Dannebrog i hvert fald
ikke permanent op at hænge i folketingssalen, selv om det tidligere har
gjort det.
HW"

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-09-07 18:27

Zeki wrote:
> [...]
> omkring i f.eks (koloni)haver i samme omfang som tidligere. Mht reel
> dokumentation er følgende det tætteste jeg umiddelbart kan komme

Jeg har også bemærket, at det nu mere er islams sorte flag man ser i
haverne?

Fra : #2066

Dato : 21-09-07 17:27

On Fri, 21 Sep 2007 16:11:18 +0200, Zeki wrote:

> [...]
> Dannebrog. Det er bl.a det eneste parti der åbner deres kongresser ved at
> lade fire frauleins marchere ind med et kæmpe Dannebrogflag.

En udmaerket illustration af de foelgende 3 vise maends udtalelser:

After Dr. Johnson said patriotism was the last refuge of a scoundrel, the
cynic Ambrose Bierce amended it with, "I beg to submit that it is the
first." Then H.L. Mencken jumped in: "But there is something even worse:
it is the first, last and middle range of fools."

> Men nu når danskerne generelt ikke bruger Dannebrog i samme grad som
> tidligere, kan det kun tolkes som at folk helst ikke vil opfattes som
> DF'ere.

Dannebrog vejede i 13 aar ved siden af mit Maple Leaf, men efter en
storm sidste efteraar nedlagde mine flagstaenger, har jeg ikke faaet
taget mig sammen til at faa dem rejst igen. Jeg tror at Jan har sat
fingeren paa hvorfor.

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-09-07 18:28

#2066 wrote:

> [...]
> storm sidste efteraar nedlagde mine flagstaenger, har jeg ikke faaet
> taget mig sammen til at faa dem rejst igen. Jeg tror at Jan har sat

Må jeg anbefale et sort eller grønt flag med to korslagte sværd.

Fra : #2066

Dato : 21-09-07 20:37

On Fri, 21 Sep 2007 19:28:12 +0200, Knud Larsen wrote:

> Må jeg anbefale et sort eller grønt flag med to korslagte sværd.

QED

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-09-07 11:20

Jan Bang Jensby wrote:
> [...]
> kolonihave ikke flages i nær samme grad, som der blev for 10 år siden.
>
> Ærgerligt at vi lige så stille opgiver vores fællesskab - men sådan

I min familie har vi afskaffet alle dannebrogsflag på juletræet, - jeg
forventer at vi næste år sætter islamiske halvmåner op i stedet. Kan vi ikke
også få nogle gode salmer om Profeten Muhammed, når vi ruller rundt om
trået? Hvorfor skal det hele være så surt, og hvorfor skal det absolut være
den danske kultur som bruges i Danmark?

Fra : Zeki

Dato : 21-09-07 15:36

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> I min familie har vi afskaffet alle dannebrogsflag på juletræet, - jeg
> forventer at vi næste år sætter islamiske halvmån... [snip]

Og vupti - så blev emnet lige forsøgt drejet over på dem som du elsker at
kritisere.

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-09-07 18:31

Zeki wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Og vupti - så blev emnet lige forsøgt drejet over på dem som du
> elsker at kritisere.

Det kunne ikke falde mig ind at kritisere min familie, - især ikke da et par
af dem er i "indvandringsindustrien", som den ene siger.

Fra : Pernille

Dato : 21-09-07 18:05

> [...]
> om trået? Hvorfor skal det hele være så surt, og hvorfor skal det absolut
> være den danske kultur som bruges i Danmark?

Fordi vi er danske og bor i Danmark.
Dannebro er MIT flag. Så kan de brænde det eller, hvad de vil...
Dannebro har INTET med islam at gøre!
Der er et kors i flaget...!!!!! Men, det bliver vel også afskaffet?!
Så er det kun rødt. Sådan som nogle her i gruppen ønsker det...

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-09-07 14:21

"Jan Bang Jensby" <jansnabelabang-jensby.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> landskamp.
>
> Det er ikke noget, vi har diskuteret og besluttet. Det er kommet helt af

Det bliver en stor lettelse for os andre, den dag i flager ud til Syrien
eller et andet fredselskende land.

Fra : Kim2000

Dato : 21-09-07 14:32

> [...]
> kolonihave ikke flages i nær samme grad, som der blev for 10 år siden.
>
> Ærgerligt at vi lige så stille opgiver vores fællesskab - men sådan skal

Fordi du er så luddoven du ikke gider hejse flaget skal du altså finde nogen
du kan give skylden. Kig dig i spejlet, så har du begrundelsen til dit flag
ikke er hejst.

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-09-07 18:33

Kim2000 wrote:

> Fordi du er så luddoven du ikke gider hejse flaget skal du altså
> finde nogen du kan give skylden. Kig dig i spejlet, så har du
> begrundelsen til dit flag ikke er hejst.

Jeg lagde flagstangen ned, og har brugt en del af den til pejsebrænde. Det
tog dog en del arbejde.

Fra : Pernille

Dato : 21-09-07 18:53

> Jeg lagde flagstangen ned, og har brugt en del af den til pejsebrænde. Det
> tog dog en del arbejde.

Dannebro betyder så ikke det samme for dig, som for mig.

Fra : Kim2000

Dato : 21-09-07 19:00

> Jeg lagde flagstangen ned, og har brugt en del af den til pejsebrænde. Det
> tog dog en del arbejde.

Og begynder du at beskylde DF for det?? Nejvel.

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 21-09-07 19:01

"Knud Larsen" skrev

> Jeg lagde flagstangen ned, og har brugt en del af den til pejsebrænde. Det
> tog dog en del arbejde.

Det kunne jeg selvfølgelig også gøre, men så får jeg problemer med
myndigheder og naboer.

Vores flagstang er af glasfiber.

- Jensby

Fra : Tim Petersen

Dato : 21-09-07 21:32

"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> wrote in message
> "Knud Larsen" skrev

> Det kunne jeg selvfølgelig også gøre, men så får jeg problemer med
> myndigheder og naboer.
>
> Vores flagstang er af glasfiber.

lol

.... men du skal bare fyre nok op

Tim

Fra : Pernille

Dato : 21-09-07 17:21

> [...]
> kolonihave ikke flages i nær samme grad, som der blev for 10 år siden.
>
> Ærgerligt at vi lige så stille opgiver vores fællesskab - men sådan skal

Man flager, når man syns, at det er det man har lyst til.
Jeg er glad for Dannebro. Det er mit flag. Ingen skal blande sig i, hvornår
og hvorfor jeg flager.
Dannebro har intet med DF at gøre. De bruger det bare.
Er "Kong Christian stod ...." ikke den rigtige fædrelandssang?
Al den ballade, som fodboldfans laver, ved fodboldkampene, er da langt værre
for "Der er et yndigt land", end DF.

Fra : Lyrik

Dato : 22-09-07 01:40

On Fri, 21 Sep 2007 16:01:21 +0200, Jan Bang Jensby
> [...]

> fik 13,3% af stemmerne, og det er i mine øjne 1/7 af stemmerne for meget.

+++++++
Bare vent til næste valg. Så bliver Pia statsminister og Anders Tuhlesen
Dahl bliver udenrigsminister. Så kan du tørre tudefjæset i en blå EU-klud,
mens du praler af din høje uddannelse der har bragt dig medlemsskab af
noget der hedder en golfklub. Du ved der hvor man slår til en lille kugle
med et jern og vader rundt og leder efter den i det høje græs.
Det gør man fordi man er såååå højtuddannet og intelligent.

--
Hilsen Jens Erik Bech
lyrik@heaven.dk