Er de ikke ødelagte sååå
Fra : Maiken

Dato : 20-09-07 22:05

http://avisen.dk/unge-voksenfaengsel-190507.aspx

Der er ikke plads i fængslerne idag, så har de unge ikke lært nok, skal de
nok indhente det forsømte.

Mvh
Maiken

Fra : Maiken

Dato : 21-09-07 00:45

"Maiken" <miss.kitty@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> http://avisen.dk/unge-voksenfaengsel-190507.aspx
>
> Der er ikke plads i fængslerne idag, så har de unge ikke lært nok, skal de
> nok indhente det forsømte.
>
>OK...nu svarer jeg på min egen tråd. den er heller ikke særlig spændende.
>Det er meget sjovere at rakke hinanden ned i andre sammenhængende Jeg
>synes så bare at netop min tråd passer vældig godt i forlængelse med al
>jeres brok. hvad skal vi stille op med alle vores utilpassede unge
>mennesker? sende dem ind til en hel masse hardcore kriminelle?

Lad mig her sige, at jeg er DF'er og har været det siden jeg kunne stemme på
dem. før dem stemte jeg fremskrids partiet. Dvs jeg er en bondeknold der
ikke ved hvad der er godt for nogen, så jeg satser på, at det er godt for de
unge mennesker der kommer frem for en dommer, at de kan afsone en straf
under forhold der gør at de ikke lærer hvordan de yderligere kan punpe
samfundet. Dette gælder gule,blå, røde og danskereGG

Mvh
Maiken

,

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 21-09-07 08:15

> [...]
> http://avisen.dk/unge-voksenfaengsel-190507.aspx
>
> Der er ikke plads i fængslerne idag, så har de unge ikke lært nok, skal de

Denne fremgangsmåde skaber nye kriminelle for fængler er i princippet
mesterlære i kriminalitet.

Og ja, hammeren skal falde hurtigt, men der er andre måder at sende de unge
et signal om at deres opførelse og handlinger ikke er acceptable.

Det kræver at kommunerne kommer på banen. De skal lave dagsprogrammer for
unge kriminelle hvor at de unge - under opsyn af deres forældre - kan passe
deres skole samtidig med at de får et skemalagt dagligdag fra kl. 05.00 om
morgen til kl. 17.00 om eftermiddagen.

I den tid skal de motionere, lave skolearbejde og noget let samfundstjeneste
og sidst og ikke mindst tale sammen om personligt ansvar og hvad de kan gøre
for at træffe andre valg i deres liv.

Forslaget, som bygger på det amerikanske STAR-program modificeret til danske
forhold, er at læse her:

http://www.retsreformnu.dk/RRN.htm

Men det kan også være at nogle har brug for at bruge 3-6 uger på sig selv.
Så langt væk som i Kina har man en gå-skole, hvor at unge mennesker går
nogle hundrede kilometre afbrudt af pauser, hvor at de kan bruge tiden til
at tale sammen om de ting, som har fået dem til at træffe nogle dårlige
valg. For mange unge er livet gået i stå på grund af stoffer og druk,
kombineret med en kammeratskabskreds, som ikke giver dem intellektuel
udvikling. En gå-skole eller sågar noget vildmarkterapi ville kunne give den
en fornøden pause fra dagligdagens tomrum.

http://www.retsreformnu.dk/Retsreform/Challenge.htm

http://www.retsreformnu.dk/Retsreform/Challenge3.htm

Sidst og ikke mindst bør vi overveje om de gode resultater ved at unge
dømmer unge måske skulle finde vej til Danmark. Hvis de unge lærer at livet
har en skyggeside ved at fungere som jury for jævnaldrene, så får vi måske
på sigt en mere nuanceret debat omkring kriminalitet og løst
rekrutteringsproblemet med jurymedlemmer.

Carsten Overgaard
http://www.secretprisonsforteens.dk (hemmelige fængsler for børn)
http://www.retsreformnu.dk (Nytænkning for landets skyld)
http://blog.myspace.com/covergaard3650

Fra : Pernille

Dato : 21-09-07 10:11

> [...]
> http://avisen.dk/unge-voksenfaengsel-190507.aspx
>
> Der er ikke plads i fængslerne idag, så har de unge ikke lært nok, skal de

Send dem til et land, hvor der VIRKELIG er nød og elendighed.
Lad dem arbejde som "u-landsfrivillige" ("frivillige") i dobbelt så lang
tid, som de normalt skulle have siddet i fængsel.
Se, det ville de lære noget af! De ville lære en masse om andre menneskers
problemer. Og de ville sandelig også lære en HEL MASSE om sig selv!
Tænk, at finde ud af, at andre har det værre end én selv, - og at man
faktisk kan hjælpe disse stakkels mennesker...

Fra : Jan Kronsell

Dato : 21-09-07 13:17

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> [...]
> Tænk, at finde ud af, at andre har det værre end én selv, - og at man
> faktisk kan hjælpe disse stakkels mennesker...

Du forudsætter, at de pågældende er interesserede i at andre har det værere
end dem selv. Jeg tror faktisk at de fleste vil tænke: "Nå, og hvad rager
det mig".

Jan

Fra : Pernille

Dato : 21-09-07 15:01

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>
> Du forudsætter, at de pågældende er interesserede i at andre har det
> værere end dem selv. Jeg tror faktisk at de fleste vil tænke: "Nå, og hvad

Det nægter jeg at tro.
Det skal, selvfølgelig, ikke være de "gamle, hærdede", men de unge mellem ca
16 og 24.
De kunne lære rigtig meget af at se andres nød.
Selvfølgelig skulle de ikke opleve nogen form for luxus selv, mens de er
der...