/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Godt man ikke er Københavner...!
Fra : Martin


Dato : 20-09-07 13:36

Nu kan de ikke få passet deres børn igen pga af blokader fra sure forældre.

Jeg forstår udemærket deres sag, men så er samtlige forældre tvunget til at
holde fri idag, hvor skal de ellers gøre af barnet når de skal på job? Det
er ikke alle som har bedsteforældre som bare lige kan springe til nu og her.

Jojo det er ikke let at være børnefamilie i DK.

Der er ingen tvivl om at personalet/ forældrene har det usselt. Slet ikke
når jeg
fx ser folk i aktivering - fik en historie idag om en PÆDAGOG i aktivering.
Børnehaven var ikke normeret nok eller sådan noget til hun kunne få fuld
tid - nu har hun 28 timer, men 30 nej for det er der ikke børn nok til sir
de så. Goddaw mand, nå så må de da hjem og lave flere børn så hun også kan
få fuldtid??? Hun skulle da nok kunne få 2 timer om ugen mere til gå skulle
man mene... argh man får virkelig lyst til at skrige af kommunal-bestyrelsen
eller hvad det hedder. Istedet sætter de hende så i aktivering de resterende
timer som også koster skatterkroner. Ja jeg ved ikke om det bare er mig men
jeg kan sgutte se logikken idet.

Så jeg forstår udemærket både forældrenes reaktion, og de pædagoger som jo
er underlagt hvad der nu dikteres oppefra. Jeg er heldigvis selv bosat i
provinsen og kunne godt få mit barn passet i dag. Alternativet var at jeg
ikke kunne møde op i aktivering og så er det ikke kun et spørgsmål om en
snak med arbejdsgiver nej så taler man om at skære i dagpengene idet man så
er blevet væk "ulovligt".

Så jo jeg er meget glad for ikke at bo i KBH i dag, men håber da samtidigt
at de forældre derinde får noget ud af aktionen - og det må gerne sprede sig
til provinsen.

Jeg er bare ved at brække mig når jeg hører: Fx Pædagogen sir færre - eller
slet ingen "lukkedage" er udelukket i institutioner pga manglende hænder.
Forståeligt nok hvis de virkeligt ikke er der - på den anden side ser jeg en
UDDANNET pædagog gå på deltid selvom hun gerne vil ha fuld, havne i
aktivering anyway. Og selvom jeg godt kan forstå både forældrenes og
pædagogernes problem så er fænomenet "lukkedage" et helt basalt problem. Det
er da ikke alle som lige har bedsteforældre til at springe på i tide og
utide fordi man gerne vil passe sit job, og ikke alle arbejdsgivere er
specielt interesserede i folk som de pga småbørn må regne med har et
unormalt højt fravær.

Der er simpelthen et eller anden fundamentalt galt i det system - kan i se
det?

Så pøjpøj til københavner-forældrene, samtidigt med at jeg føler med dem som
har måttet lyve sig syge idag pga det.


 
 
Christian R. Larsen (20-09-2007)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 20-09-07 13:54

"Martin" <jadahva@hotmail.com> wrote in message
news:46f26911$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Nu kan de ikke få passet deres børn igen pga af blokader fra sure
> forældre.
>
> Jeg forstår udemærket deres sag, men så er samtlige forældre tvunget til
> at
> holde fri idag, hvor skal de ellers gøre af barnet når de skal på job? Det
> er ikke alle som har bedsteforældre som bare lige kan springe til nu og
> her.

Nej, men nu er det jo kun i dag, der er blokade. Og hvis der indføres
besparelser på pasningsområdet, er en af de sandsynlgie konsekvenser jo
flere lukkedage. Så i det lys er det en god investering som forælder.




Martin (20-09-2007)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 20-09-07 15:50


> Nej, men nu er det jo kun i dag, der er blokade. Og hvis der indføres
> besparelser på pasningsområdet, er en af de sandsynlgie konsekvenser jo
> flere lukkedage. Så i det lys er det en god investering som forælder.

Jo seføli og derfor får de da også alt mulig held og lykke med herfra. Jeg
tvivler dog på at det gavner en dyt udover at være til gene for både det
offenlige, private arbejdsgivere, forældrene selv, og de bedstemødre/fædre
som måtte blive "sat igang" for de forældre som alligevel gerne ville passe
deres job.

Det virker lidt absurd når der fra samfundets side til enhver tid kræves at
man står fuldt ud til rådighed for arbejdsmarkedet og den eneste gyldige
grund til midlertidigt ikke at være det er egen (lægedokumenteret) sygdom.
Den holder bare ikke især for børnefamilier, som jo i den grad har et
problem når der er lukkedage - ja eller i tilfælde af at ens eget barn er
syg - det er langt fra alle steder man har ret/krav på barnets 1. sygedag og
den dag prøve at finde pasning til evt yderligere dage.

- som i mit eksempel, havde det betydet at jeg skulle medbringe min 3-årige
i aktivering (et miljø som bestemt ikke egner sig til børn).

- Eller ja lyve mig selv syg, men det er på en måde jo også forkert at man
er tvunget til det når det ikke passer... ikke desto mindre er det lige
nøjagtigt hvad jobcenterets såkaldte eksterne aktører opfordrer folk til at
gøre når spørgsmålet rejses om hvad man gør i tilfælde af barns sygdom.


Martin Larsen (20-09-2007)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 20-09-07 16:22

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:46f28451$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> "Martin" <jadahva@hotmail.com> wrote in message
> news:46f26911$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Nu kan de ikke få passet deres børn igen pga af blokader fra sure
>> forældre.
>>
>> Jeg forstår udemærket deres sag, men så er samtlige forældre tvunget til
>> at
>> holde fri idag, hvor skal de ellers gøre af barnet når de skal på job?
>> Det
>> er ikke alle som har bedsteforældre som bare lige kan springe til nu og
>> her.
>
> Nej, men nu er det jo kun i dag, der er blokade. Og hvis der indføres
> besparelser på pasningsområdet, er en af de sandsynlgie konsekvenser jo
> flere lukkedage. Så i det lys er det en god investering som forælder.

Nå, nu melder CRL ud som hensynsløs aktivist. Jeg synes han bliver mere og
mere ekstrem

Mvh
Martin


Christian R. Larsen (20-09-2007)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 20-09-07 16:27

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message
news:46f29021$0$53250$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Nej, men nu er det jo kun i dag, der er blokade. Og hvis der indføres
>> besparelser på pasningsområdet, er en af de sandsynlgie konsekvenser jo
>> flere lukkedage. Så i det lys er det en god investering som forælder.
>
> Nå, nu melder CRL ud som hensynsløs aktivist. Jeg synes han bliver mere og
> mere ekstrem

Martin, ti nu stille - dette er ikke et sted for dig. Niveauet er alt for
højt.



Martin (20-09-2007)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 20-09-07 16:33

Og jeg mener da at jeg hørte en person udtale på news i morges at det
bestemt ikke kun var i dag men de ville fortsætte "så længe der varr
stemning for det"... Så nej øv igen imorgen...


Per Rønne (20-09-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 20-09-07 17:24

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> hvis der indføres besparelser på pasningsområdet, er en af de sandsynlgie
> konsekvenser jo flere lukkedage.

Hvornår ligger disse lukkedage engentlig? Spredt tilfældigt ud over
året, eller koncentreret i skoleferien, måske endda industriferien? Med
mulighed for pasning i andre institutioner.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Martin (20-09-2007)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 20-09-07 17:43


> Hvornår ligger disse lukkedage engentlig? Spredt tilfældigt ud over
> året, eller koncentreret i skoleferien, måske endda industriferien? Med
> mulighed for pasning i andre institutioner.

Jeg er faktisk ikke helt sikker, men jeg er ret sikker på at de ikke er
"passet" ind med "normale" ferier så mange børn alligevel er fraværende.
"skoleferien" er endnu et problem som gør at 2 udearbejdende forældre må
afleveres i en absolut nødløsning. Der er så tale om man skal dokumentere
overfor kommunen at man har brug for at få sit barn passet (idet voksne
normalt kun har 3 ugers sommerferie og denne er ikke nødvendigvis passet ind
efter skoleferien). I praktisk sker det så sådan at flertallet af
institustioner ganske enkelt lukker og der oprettes så det jeg vil kalde en
slags "nødberedskab" hvor nogle få institutioner så har åbent og man så skal
dokumetere at man skal på job, og ellers har man bare at blive hjemme... og
det koster endda ekstra i forhold til "normalt" Så det dur ik rigtigt for
kassedamen i fakta. Hun kan lisså godt melde sig syg og holde barnet
hjemme - hvilket de fleste så også gør.

Nå okay... fed service man går og betaler til hver mdr...


Christian R. Larsen (21-09-2007)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 21-09-07 14:50

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1i4r3xz.nromhwobj9dpN%per@RQNNE.invalid...
> Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:
>
>> hvis der indføres besparelser på pasningsområdet, er en af de sandsynlgie
>> konsekvenser jo flere lukkedage.
>
> Hvornår ligger disse lukkedage engentlig? Spredt tilfældigt ud over
> året, eller koncentreret i skoleferien, måske endda industriferien? Med
> mulighed for pasning i andre institutioner.

De ligger ubelejligt rundt omkring, og der er ikke alternative
pasningsmuligheder.



Per Rønne (21-09-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 21-09-07 15:57

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> news:1i4r3xz.nromhwobj9dpN%per@RQNNE.invalid...
> > Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:
> >
> >> hvis der indføres besparelser på pasningsområdet, er en af de sandsynlgie
> >> konsekvenser jo flere lukkedage.
> >
> > Hvornår ligger disse lukkedage engentlig? Spredt tilfældigt ud over
> > året, eller koncentreret i skoleferien, måske endda industriferien? Med
> > mulighed for pasning i andre institutioner.
>
> De ligger ubelejligt rundt omkring, og der er ikke alternative
> pasningsmuligheder.

Det lyder uhyre upassende, og burde nok forbydes.

Noget ganske andet havde været, om de havde ligger i industriferien,
eller i det mindste i skoleferien, og med alternative, offentlige
pasningsmuligheder. Kommunerne sparer ganske vist penge, men
erhvervslivet må jo så miste arbejdskraften fra en forælder, der må
passe barn.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste