Khaders livvagter totalt uduuelige?
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 20-09-07 06:17

http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-8690783.html?forside

Når man læser, hvordan det åbenbart kan lykkes aggressive unge
indvandrerknægte at komme så tæt på Khader, at de fysisk kan skubbe til
ham - hvilket altså i praksis betyder at blot een af dem behøver at være i
besiddelse af en kniv for at kunne stikke ham ned med fatale konsekvenser -
kan det godt nok undre undertegnede ganske gevaldigt, hvilken funktion
mandens dyrt betalte PET-livvagter og det fremmødte politi overhovedet
skulle forestilles at tjene?

Nok kan der da sikkert være tale om en vis mediespin (altså ved at Khader
sætter sig i en muligt overdreven martyragtig mimoserolle) men ikke desto
mindre virker det altså som et sikkerhedskiks af de værre, når man fra PET
på den ene side vurderer at manden reelt er i livsfare og skal beskyttes,
men hans angiveligt professionelt trænede sikkerhedsvagter på den anden side
ikke engang magter at stille sig mellem ham og eventuelle primitive
voldsmænd: For hvordan skulle de så overhovedet på nogen måde stoppe en evt.
determineret snigmorder?

Anders Peter Johnsen

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-09-07 07:43

Anders Peter Johnsen wrote:
> [...]
> mellem ham og eventuelle primitive voldsmænd: For hvordan skulle de
> så overhovedet på nogen måde stoppe en evt. determineret snigmorder?

De er trænede til at stoppe fx et knivangreb eller et pistolangreb, man kan
normalt se på folds kropssprog om de er igang med det ene eller det andet. -
sikker kan man naturligvis aldrig være.

Islam er kommet for at blive og dødstrusler er en del af islam. Forleden så
jeg et program om urangutaner, og hørte at den danske redningsperson dagligt
fik dødstrusler, - og jeg tænkte "Er det et muslimsk land", og det var det
selvfølgelig. Profeten udsendte ikke bare dødstrusler mod dem han ikke kunne
lide, - han fik dem dræbt en efter en.