Den tyrkiske regering ønsker at fjerne tør~
Fra : Jens Bruun

Dato : 19-09-07 20:20

Netop hørt på DR1 Nyhederne: Den tyrkiske regering ønsker at afskaffe
forbudet mod at bære det religiøse tørklæde på universiteterne.

Jeg forudsér, at Tyrkiet ophører med at være en sekulær stat inden for fem
år.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Notion

Dato : 20-09-07 19:57

news2dnSSV8YE762zbRVnyuQA@giganews.com...
> [...]
> forbudet mod at bære det religiøse tørklæde på universiteterne.
>
> Jeg forudsér, at Tyrkiet ophører med at være en sekulær stat inden for fem

Spørgsmålet om hvornår er ikke så vigtigt, men mere spørgsmålet.

<<<< hvorfor ?? >>>>

Er det savnet af "Stortyrkiet" som ulmer i ønskebrønden hos nogle
nationalister??

Er Nato blevet en hæmsko for frihedsværdi for folketroen i landet?? Osv.

Der er mange spørgsmål som gives vider ubesvaret.

Fra : Ivannof

Dato : 20-09-07 23:59

> [...]
> forbudet mod at bære det religiøse tørklæde på universiteterne.
>
> Jeg forudsér, at Tyrkiet ophører med at være en sekulær stat inden for fem

Religionen er de i hvert fald enige om. 99% er muslimer (ifølge Wickipedia).
Sidste gang jeg så procenter i det lag var det folkeafstemninger om genvalg
af Saddam og Hitler. Mon de 99% er opnået på samme måde?

Hilsen Ivan

Fra : John

Dato : 21-09-07 14:48

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sidste gang jeg så procenter i det lag var det folkeafstemninger om
> genvalg af Saddam og Hitler.

Om Mein Kampf:

".. In Turkey the book is freely available and a Turkish edition was
reported to be a bestseller in Turkey in March 2005 .."

http://en.wikipedia.org/wiki/Mein_kampf#Current_availability

John

Fra : Ivannof

Dato : 21-09-07 16:37

> [...]
>
> ".. In Turkey the book is freely available and a Turkish edition was
> reported to be a bestseller in Turkey in March 2005 .."

Er det så fordi Hitler er populær i Tyrkiet eller skal de bare se hvad
tyskerne, faldt for dengang?

Hilsen Ivan