12-årig idømt dødsstraf
Fra : dktekno

Dato : 18-09-07 21:00

http://jp.dk/udland/article1093714.ece

En 12-årig saudi-arabisk dreng skal halshugges, hvis hans mor ikke kan
betale 3 mio. rials eller ca. 4,3 mio. kr. i blodpenge.

Drengen kom i et skænderi ved et uheld til at slå en anden saudi-arabisk
dreng ihjel. Det skriver den tyske avis Suddeutsche.de.

Derfor sidder han nu i en dødscelle og kan ikke gøre andet end at vente på,
at hans mor kan samle de mange penge sammen for at berolige og
tilfredsstille den dræbte drengs familie. Ellers bliver han halshugget.

Lykkes det moderen at samle pengene sammen, vil familien slippe den 12-årige
fri. Men indsamlingen går trægt.

Den 12-åriges mor er alenemor og skal forsørge sin store familie selv, og
derfor er det ind til videre kun lykkedes hende at indsamle 250.000 rial.

Den dræbte drengs familie har givet moderen tre år til at finde de tre mio.
rial.

Fra : JBH

Dato : 19-09-07 01:49

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> derfor er det ind til videre kun lykkedes hende at indsamle 250.000 rial.
>
> Den dræbte drengs familie har givet moderen tre år til at finde de tre

Typisk for muslimske lande. man kan betale sig fra at slå andre ihjel med
ussel mammon.

/JBH

Fra : Per Rønne

Dato : 19-09-07 02:42

dktekno <dktekno@gmail.com> wrote:

> En 12-årig saudi-arabisk dreng skal halshugges, hvis hans mor ikke kan
> betale 3 mio. rials eller ca. 4,3 mio. kr. i blodpenge.

Ja, i shariaen hører mord jo til i civilretten, hvor det kan klares ved
at betale erstatning, mandebod, til skadelidte.

At forlade islam er dog en mere alvorlig sag; her dekreteres direkte
dødsstraf, da det er en forbrydelse mod Allah ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 19-09-07 07:10

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> At forlade islam er dog en mere alvorlig sag; her dekreteres
> direkte
> dødsstraf, da det er en forbrydelse mod Allah ...

Nu har jeg hørt den påstand adskillige gange - men jeg har
endnu ikke fået den bevist med henvisning til koranen - så det
kunne jeg altså godt tænke mig at se. Sura, tak!

Fra : Per Rønne

Dato : 19-09-07 07:52

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> [...]
> endnu ikke fået den bevist med henvisning til koranen - så det
> kunne jeg altså godt tænke mig at se. Sura, tak!

Nu kan jeg ikke i øjeblikket få fat i mine koraner [jeg har begge
oversættelser; den gamle»kætterske«, og den nye, som omhyggeligt skelner
mellem de tidlige dele fra Mekka, og de senere fra Medina, hvor
tolerancen er fjernet]. De står bag pakker fra Ikea, der skal sættes på.
Garderobeskabe til sovekammeret.

Og så vil jeg derudover gøre dig opmærksom på, at Koranen ikke er
enerådende i islam; hadith spiller lige så stor en rolle.

Og så kan jeg linke til:

<http://www.answering-islam.de/Main/Authors/Arlandson/apostasy.htm>

Og endelig citere Encyclopædia Britannica:

The substance of traditional Shariah law

Shariah duties are broadly divided into those that an individual owes to
Allah (the ritual practices or ibãdãt) and those that he owes to his
fellow men (muãmalãt). It is the latter category of duties alone,
constituting law in the Western sense, that is described here.

Penal law

Offenses against the person, from homicide to assault, are punishable by
retaliation (qisãs), the offender being subject to precisely the same
treatment as his victim. But this type of offense is regarded as a civil
injury rather than a crime in the technical sense, since it is not the
state but only the victim or his family who have the right to prosecute
and to opt for compensation or blood money (diyah) in place of
retaliation.

For six specific crimes the punishment is fixed (hadd): death for
apostasy and for highway robbery; amputation of the hand for theft;
death by stoning for extramarital sex relations (zinã) where the
offender is a married person and 100 lashes for unmarried offenders; 80
lashes for an unproved accusation of unchastity (qadhf) and for the
drinking of any intoxicant.

Outside the hadd crimes, both the determination of offenses and the
punishment therefore lies with the discretion of the executive or the
courts.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 19-09-07 08:24

"Per Rønne" wrote:

> [...]
>
> Og så vil jeg derudover gøre dig opmærksom på, at Koranen ikke er
> enerådende i islam; hadith spiller lige så stor en rolle.

En som Wilstrup vil bruge den med Koranen, når DET passer til afledning af
ubehagelige facts, og den med at "nok står det i Koranen, men bliver det
brugt af lovskolerne?" når DET passer bedst til at sprede uvidenhed.
Viden er han under ingen omstændigheder interesseret i, det har han
demonstreret igen og igen.

> [...]
> offender is a married person and 100 lashes for unmarried offenders;
> 80 lashes for an unproved accusation of unchastity (qadhf) and for the

A propos den med de 80 piskeslag, - jeg læste i min bog om de arabiske
erobringer, at fire af kalif Omars krigere lå på et loft og overværede et
tilfælde af "hor".
Da de kom tilbage til hoffet meldte de det til kaliffen, - nu var det sådan,
at den skyldige mand var en af Omars venner, og det opdagede en af de fire
jihadier. De tre berettede om, at de *havde* set "lemmets indtrængen", men
det sidste vidne sagde, at han var nok overbevist om at der foregik et
samleje, MEN han havde ikke præcist set "lemmets indtrængen" i kvinden.
Omar smilede tilfreds, lod de tre vidner gribe, og beordrede at de skulle
have 80 piskeslag for falsk vidneforklaring.

En sådan fortælling er direkte fra muslimernes tidlige nedskreve historie, -
man må sige at de hyggede sig også blandt deres egne.

Fra : Wilstrup

Dato : 19-09-07 16:51

> [...]
> and the
> punishment therefore lies with the discretion of the

Ovenstående er sharialoven, som ikke nødvendigvis er noget som
Muhammed har sanktioneret - mange af disse love blev til efter
hans død, og selv da han levede var der nogen af dem, der
bestemt ikke umiddelbart vakte genklang hos ham - tværtimod
foreskrev han mildhed for en hel masse "forbrydelser" - men
det er jo typisk at man hele tiden taler om sharialovene fordi
man kun her kan finde de mest barbariske sanktioner, men altså
en del af dem skrevet efter hans død.

Fra : Knud Larsen

Dato : 19-09-07 17:18

Wilstrup wrote:
> [...]
> det er jo typisk at man hele tiden taler om sharialovene fordi
> man kun her kan finde de mest barbariske sanktioner, men altså

Sharia-straffeloven er "mildere" end hvad Muhammed ønskede, hvis der er
forskel. Han taler ikke om betænkningsperiode for frafald, men "forlader
nogen islam, dræb dem" - lige på og hårdt.

Han foreskrev IKKE mildhed for en masse forbrydelser, tværtimod. Da han
forlangte stening fjernede han hånden på en jøde, som han forhørte om hvad
"loven", sagde om straffen for hor, - jøden havde skjult moselovens bud om
stening, og sagde at man var ophørt med at bruge den. Muhammed sagde at så
genindførte han loven.

Derudover dræbte han jo folk, som havde gjort grin med ham eller kritiseret
ham, inklusive poeter og kvinder.
Og dræbte fx en kvinde som havde kritiseret at han dræbte en gammel mand som
var kontrær, Asmaa Marwan som efterlod fem børn blev myrdet i sin seng om
natten, på Profetens bud.

Den eneste barbariske lov som ikke direkte står i Koranen - som Muhammed jo
altså var forfatter til - er netop stening, fordi versene om det iflg de
lærde blev ædt af en ged.

Det er jo typisk, at Wilstrup hele tiden taler udenom, og hele tiden finder
på undskyldninger for sin dejlige profet.

Wilstrup kunne såmænd blive en ortodoks, - og apologerende - muslim i
morgen, han har alle bortforklaringerne klar.

Men han kan jo, heldigvis for ham, ikke læse hvad jeg poster, og det er
netop fordi jeg kan afsløre hans blufnumre, at jeg ryger i filteret.

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-07 11:32

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> sharialovene fordi man kun her kan finde de mest barbariske sanktioner,
> men altså en del af dem skrevet efter hans død.

Her tager manden sku prisen---
Benægter, at shariaen skulle efterleves af stadig større og større dele af
tilhængere af denne "religion"?

Og hans "begrundelse" er jo sandelig også ret sjov.

Sammenkæder man hans ubegribelige opfattelse med de gange, han uden vaklen
har anklaget kriustendommen udfra den gammeltestamentelige tekst, bliver de
ikke alene ubegribelige, men dybt tragiske.
Manden er i sandhed udannet, ubegavet, og uden kultur.

Prototypen på et naivt akademikerfjols, med tilbøjeligheder til strudseagtig
adfærd.
Her tænkes på hans berømte Filter, hvormed han bekvemt undgår selv tilløb
til viden om den ucensurerede verden..
Egon

Fra : Knud Larsen

Dato : 19-09-07 07:48

Wilstrup wrote:
> [...]
> endnu ikke fået den bevist med henvisning til koranen - så det
> kunne jeg altså godt tænke mig at se. Sura, tak!

Lad nu være med at hykle, du lader dig ikke overbevise af dokumentation.

Alle muslimske lovskoler har dødsstraf for frafald, og det er lovskolerne
som er grundlaget for hvad man gør i praksis.

Muslim scholars (imams) have said: Apostasy must be determined by the
testimony of two upright adult witnesses whose accounts agree. When a judge
asks how the Muslim fell from the faith, the witness must say, "He says such
and such or does such and such."

All four imams (the founders of the four schools of Islamic law) -- may
Allah have mercy upon them -- agree that the apostate whose fall from Islam
is beyond doubt -- may Allah forbid it -- must be killed, and his blood must
be spilled without reservation. The hypocrite and heretic (zindiq) who poses
as a Muslim but has secretly remained an unbeliever must also be killed.

--------------------

Der har været en vis uenighed om hvad der præcis forlanges i Koranen, men
aldrig uenighed blandt de lærde om at man SKAL dræbe en frafalden.

Abul Ala Mawdudi [1903-1979 ], the founder of the Jamat-i Islami, is perhaps
the most influential Muslim thinker of the 20th century, being responsible
for the Islamic resurgence in modern times. He called for a return to the
Koran and a purified sunna as a way to revive and revitalise Islam. In his
book on apostasy in Islam, Mawdudi argued that even the Koran prescribes the
death penalty for all apostates. He points to sura IX for evidence:
"But if they repent and establish worship and pay the poor-due, then are
they your brethren in religion. We detail our revelations for a people who
have knowledge. And if they break their pledges after their treaty (hath
been made with you) and assail your religion, then fight the heads of
disbelief Lo! they have no binding oaths in order that they may desist."(IX:
11,12)4

Hadith
Here we find many traditions demanding the death penalty for apostasy.
According to Ibn Abbas the Prophet said, "Kill him who changes his
religion," or "behead him."5 The only argument was as to the nature of the
death penalty. Bukhari recounts this gruesome tradition:

"Narrated Anas:Some people from the tribe of Ukl came to the Prophet and
embraced Islam .The climate of Medina did not suit them, so the Prophet
ordered them to go to the (herd of milch ) camels of charity to drink their
milk and urine (as a medicine).They did so, and after they had recovered
from their ailment they turned renegades (reverted from Islam, irtada ) and
killed the shepherd of the camels and took the camels away .The Prophet sent
(some people) in their pursuit and so they were caught and brought, and the
Prophet ordered that their hands and legs should be cut off and that their
eyes should be branded with heated pieces of iron , and that their cut hands
and legs should not be cauterised, till they die.

Abu Dawud has collected the following saying of the Prophet:
" 'Ikrimah said: Ali burned some people who retreated from Islam. When Ibn
Abbas was informed of it he said, 'If it had been I, I would not have them
burned, for the apostle of Allah said: 'Do not inflict Allah's punishment on
anyone.' But would have killed them on account of the statement of the
Apostle of Allah, 'Kill those who change their religion.'

In other words, kill the apostates (with the sword) but certainly not by
burning them, that is Allah's way of punishing transgressors in the next
world. According to a tradition of Aisha's, apostates are to be slain,
crucified or banished.8 Should the apostate be given a chance to repent?
Traditions differ enormously. In one tradition, Muadh Jabal refused to sit
down until an apostate brought before him had been killed "in accordance
with the decision of God and of His Apostle.

Under Muslim law, the male apostate must be put to death, as long as he is
an adult, and in full possession of his faculties. If a pubescent boy
apostatises, he is imprisoned until he comes of age, when if he persists in
rejecting Islam he must be put to death.

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-07 09:18

> [...]
> den bevist med henvisning til koranen - så det kunne jeg altså godt tænke

Er det for meget forlangt, at du efterhånden selv sætter dig ind i tingene?
Du plejer jo ikke at være bleg for at forlange netop dette af andre?

Sharian, som er det mest modbydelige ved muhammedanismen, er forøvrigt netop
det, muhammedanerne så stædigt forsøger at få indført i Europa.
Men det har naivisterne overhovedet ikke opdaget.
Ligeledes heller ikke, at de, ved deres besynderlige opførsel, fremmer disse
bestræbelser.

Egon

Fra : Knud Larsen

Dato : 19-09-07 15:08

Egon Stich wrote:
> [...]
>>

> Er det for meget forlangt, at du efterhånden selv sætter dig ind i
> tingene? Du plejer jo ikke at være bleg for at forlange netop dette

Det ER nemlig utroligt, at Arne, som hævder han underviser OM islam, ikke
kender et så omdiskuteret begreb som dødsstraf for frafald. Det siger *mig*,
at han praktisk taget intet ved om denne religion, - hvad han da også
demonstrerer igen og igen. Det får ham så til at skyde *mig* i skoene, at
jeg hævder at jeg ved alt om islam, - en mærkværdig konklusion på
konstateringen af at *han* ikke ved noget om den. Men sådan er Wilstrup jo
bare.

Fra : John Doe

Dato : 19-09-07 22:01

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:
> Det ER nemlig utroligt, at Arne, som hævder
> han underviser OM islam, ikke kender et så
> omdiskuteret begreb som dødsstraf for frafald.

Det er da ikke utroligt. Han kan jo ikke matematik så hvorfor skulle han
vide noget om islam.

Fra : Wilstrup

Dato : 19-09-07 23:37

"John Doe" <abuse@127.0.0.1> skrev i meddelelsen

> Det er da ikke utroligt. Han kan jo ikke matematik så
> hvorfor skulle han vide noget om islam.

I to fjolser er det ikke værd at spilde tiden på længere - jeg
har allerede sat fjols 1 aka Knud Larsen i mit filter - du
bliver den næste. Når I to grødhoveder og underydere ikke
fatter at det eneste jeg beder om at dokumentation hvor i
Koranen det skulle stå at der er dødsstraf for at forlade
islam, men blot fortsætter med jeres persontilsvininger, så er
det fuldkommen ligegyldigt at læse hvad I skriver.

At jeg altså har svaret jer begge to her betyder jo blot at I
har fået det svar I fortjener - nemlig ingenting.

Hyg jer fortsat i mit filter.

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-09-07 07:34

Wilstrup wrote:
> [...]
>
> At jeg altså har svaret jer begge to her betyder jo blot at I
> har fået det svar I fortjener - nemlig ingenting.

Selv hygger jeg mig fortsat i filteret.

MEN dine anledninger til at sætte i filteret er jo ikke hvad du forsøger at
bilde folk ind.
JEG er sat i filteret fordi jeg ved noget om islam som ikke må komme frem,
OG naturligvis noget om DDR som heller ikke må komme frem.

Vil en eller anden være venlig at citere dette indlæg, så vil jeg lige
gentage min opfordring til Wilstrup om at besøge STASI-fængslet
Hohenschönhausen når han er i Berlin sammen med sine skolebørn:

Fra : Ivannof

Dato : 20-09-07 12:29

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> gentage min opfordring til Wilstrup om at besøge STASI-fængslet
> Hohenschönhausen når han er i Berlin sammen med sine skolebørn:

Jeg ved ikke hvor vigtigt der er at finde det relevante sted i koranen. Det
relevante er vel hvad der i dagligdagen efterleves.

Jeg kom til at læse det gamle testamente en gang. Specielt moseloven i
begyndelsen fik min ateisme til at spire. Alskens love om hvordan man skal
behandle slaver og om slavers afkom er dit eller tilhører forældrene, og en
mand der "ligger hos en anden mand" "er mig en vederstyggelighed" som man
har citeret vorherre for at sige. Der er så mange ting der, hvor man må sige
at hvis nogen efterlever det, så er han langt ude. De eneste i kristendommen
som jeg har oplevet bruge citater fra biblen til at svare på mine spørgsmål,
er Jehovas Vidner. De fleste andre har deres egen fortolkning af
kristendommen. Muslimer har jeg oplevet som mere tekst-faste i troen.

I sidste ende er det religiøs praksis i den virkelige virkelighed der skal
bruges som målestok (helt ærligt, jeg orker ikke at læse også koranen). Det
er interesssant med de 36% unge mænd i England, der mener man skal dræbes
hvis man forlader islam. (Dér røg alle antydninger om religionsfrihed). Det
er interessant at sagførernes sammenslutning i Pakistan udlovede 1 million i
dusør til at få dræbt en dansker der har tegnet en tegning. OG det er
interessant at der ikke er nogen i "fredens religion" der der offentligt
protesterer over dette og derfor i tavshed bakker op om mord i deres egen
religions navn! Hvis jeg dermed synes at islam er mindre fredelig end godt
er, så er ovennævnte min begrundelse. Undskyldninger er irelevante!

Hilsen
Ivan

Fra : John Doe

Dato : 20-09-07 12:19

"Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote:
> I to fjolser er det ikke værd at spilde
> tiden på længere - jeg har allerede sat
> fjols 1 aka Knud Larsen i mit filter - du
> bliver den næste.

Snøft, snøft, det er da uhyggeligt at blive ramt af wilstrups sharia.......