Vejsidebomber.
Fra : Jim

Dato : 18-09-07 11:25

http://www.dr.dk
Se DR Update og hvorledes en patrulje undgår en vejsidebombe placeret under
asfalten.
Det er ikke irakeres frihedskamp. Det er islam-terrorisme. Det er Assmaas
venner og allierede, der er på dræbertogt.

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 18-09-07 11:50

"Jim" skrev

> [...]
> Det er ikke irakeres frihedskamp. Det er islam-terrorisme. Det er Assmaas
> venner og allierede, der er på dræbertogt.

Et andet sted kan man se lemlæstede tyske soldater ved siden af et tog, som
netop er blevet afsporet af den danske modstandsbevægelse.

Det er ikke danskernes frihedskamp. Det er demokrati-terrorisme. Det er
Bomber-harris' venner og allierede, der er på dræbertogt.

For god ordens skyld:
Jeg mener vi skylder de danske frihedskæmpere under besættelsen stor tak.
Uden deres heltemodige indsats havde vort selvværd været ikke eksisterende.

- Jensby

Fra : Jim

Dato : 18-09-07 12:15

"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg mener vi skylder de danske frihedskæmpere under besættelsen stor tak.
> Uden deres heltemodige indsats havde vort selvværd været ikke

Var tyskerne her for at hjælpe med at skabe demokrati og fjerne en fæl
diktator?
Din sammenligning holder ikke en meter.

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 18-09-07 12:25

"Jim" skrev

> Var tyskerne her for at hjælpe med at skabe demokrati og fjerne en fæl
> diktator?
> Din sammenligning holder ikke en meter.

Tyskerne var en besættelsesmagt, som nærede visse sympatier i den danske
befolkning. Heldigvis aftagende over årene.

Koalitionen er en besættelsesmagt, som nærede visse sympatier hos den
irakiske befolkning. Desværre aftagende over årene.

- Jensby

Fra : Ivannof

Dato : 18-09-07 12:54

Var det så også sådan dengang at den nyvalgte danske statsminister bad om at
de tyske soldater blev for at sikre at danskerne ikke slagtede hinanden?
Hilsen Ivan

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 18-09-07 13:09

"Ivannof" skrev

> Var det så også sådan dengang at den nyvalgte danske statsminister bad om
> at de tyske soldater blev for at sikre at danskerne ikke slagtede
> hinanden?
> Hilsen Ivan

Det er der nogen, der mener. Det gør jeg nu ikke.

Jeg mener sådan set heller ikke, at de to situationer behøver at være totalt
analoge, for at kunne uddrage, at mange irakere anser koalitionen for at
være en besættelsesmagt og derfor fører en (i deres øjne) frihedskamp.

- Jensby

--
"Jeg er uenig i, hvad De siger, men jeg vil forsvare til døden Deres ret til
at sige det"

Fra : Ivannof

Dato : 18-09-07 15:05

Det er jo også muligt at jeg antager en masse ting, som jeg måske ikke
burde. Jeg antager at situationen i Irak er den at hvis alle udenlandske
soldater forsvinder fra Irak i løbet af den næste måneds tid, vil Irakkerne
ikke bare falde om halsen på hinanden i glædesrus og leve lykkeligt til
deres dages ende. Jeg antager at den borgerkrigslignende tilstand der
hersker nu vil være vand ved siden af de slagterier der så vil foregå og at
det er derfor den valgte Irakkiske regering beder de udenlandske soldater
blive lidt endnu. Men der er måske nogen der mener at freden vil sænke sig
hvis amerikanerne tager hjem?

Hilsen Ivan

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 18-09-07 15:20

"Ivannof" skrev

> Men der er måske nogen der mener at freden vil sænke sig hvis amerikanerne
> tager hjem?

Jeg tror, det betyder, at borgerkrigen fortsætter længe, med mindre USA i
forbindelse med tilbagetrækningen vælger at bevæbne en af parterne.

Det tror jeg faktisk, at de gør.

- Jensby

Fra : Jim

Dato : 18-09-07 15:25

> "Ivannof" skrev

> Jeg tror, det betyder, at borgerkrigen fortsætter længe, med mindre USA i
> forbindelse med tilbagetrækningen vælger at bevæbne en af parterne.

Du tror måske ikke, at de (irakerne) i forvejen er bevæbnet?
Så længe det er tilladt at være bevæbnet i Irak, så er de bevæbnet.
Og det er alle lige fra olding til spæd. Kan de løfte en Kalashnikov, så må
de være bevæbnet.
Næ, det eneste, der kan standse borgerkrigen, er totaludslettelse af den ene
af parterne, enten shiiterne eller sunnierne.

Fra : Ivannof

Dato : 18-09-07 16:45

Det er jo håbløst. Er det bare sådan at Irakerne bare indædt vil ødelægge
eget land og så give andre skylden? Er det bare sunnier mod shiiter og
omvendt fordi den anden part tænker forkert?

Hilsen Ivan

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-09-07 13:53

"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> For god ordens skyld:
> Jeg mener vi skylder de danske frihedskæmpere under besættelsen stor tak.

Og de frihedskæmpere der ydede en indsats for DK dengang fortryder nu
bitterligt deres ofre, nu hvor landsforrædere har åbnet op for
muhammedanerinvasion!

Mvh
Martin

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 18-09-07 14:00

"Martin Larsen" skrev

> Og de frihedskæmpere der ydede en indsats for DK dengang fortryder nu
> bitterligt deres ofre, nu hvor landsforrædere har åbnet op for
> muhammedanerinvasion!

Ikke de frihedskæmpere jeg kender - eller har kendt - personligt.

De er/var nemlig ægte frihedselskere - vel at mærke for alle.

- Jensby

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-09-07 18:37

> "Martin Larsen" skrev

> Ikke de frihedskæmpere jeg kender - eller har kendt - personligt.
>
> De er/var nemlig ægte frihedselskere - vel at mærke for alle.

Mage til vås! - Men jeg er da ikke i tvivl om at du har dette forrykte
oppustede billede af dig selv

Mvh
Martin

Fra : Jan

Dato : 19-09-07 03:52

"Jim" <noonespecial@nospamtodayplease.com> wrote in message
> [...]
> Det er ikke irakeres frihedskamp. Det er islam-terrorisme. Det er Assmaas
> venner og allierede, der er på dræbertogt.

Det er krig

Jan

Fra : Dan

Dato : 19-09-07 04:53

On 18 Sep., 12:24, "Jim" <noonespec...@nospamtodayplease.com> wrote:
> [...]
> Det er ikke irakeres frihedskamp. Det er islam-terrorisme. Det er Assmaas
> venner og allierede, der er på dræbertogt.

Ja, den slags bomber er da den rene terrorisme. Hvor mange gange vil
de ikke eksplodere mod civile køretøjer, for eksempel...

Irak ER idag et demokratisk land, så hvis nogen vil gøre oprør, så kan
de vel gøre det med politiske midler.

Dan

Fra : Jan

Dato : 19-09-07 15:03

"Dan" <remy@peterchristensen.eu> wrote in message
> [...]

de ikke eksplodere mod civile køretøjer, for eksempel...

Irak ER idag et demokratisk land, så hvis nogen vil gøre oprør, så kan

Nok fordi USA og Allierede stadig agere i Irakernes land :)

Jan