Præcis som vi forudsagde...
Fra : N_B_DK

Dato : 18-09-07 08:29

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-8666957.html

Det er bare et spørgsmål om tid før de første steder må lukke, men så kan
folk jo fryde sig over det.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 18-09-07 08:47

N_B_DK wrote:
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-8666957.html
>
> Det er bare et spørgsmål om tid før de første steder må lukke, men så
> kan folk jo fryde sig over det.

Ja det er jo også gavnligt for folkesundheden

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)

Fra : N_B_DK

Dato : 18-09-07 08:56

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote in message

> Ja det er jo også gavnligt for folkesundheden

Jeg tvivler.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 18-09-07 08:59

N_B_DK wrote:

> Jeg tvivler.

Trist og sørgeligt er hvad det er. Jeg ved sgu ikke hvad der sker for
Danmark for tiden.

Fra : PerX ...

Dato : 19-09-07 01:33

In article <46ef8485$0$90275$14726298@news.sunsite.dk>,
N_B_DKSPAM@hotmail.com says...
> "Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote in message

> Jeg tvivler.

Narkomaner har det jo med at fornægte virkeligheden. Men så må de jo
finde noget andet til at dække over deres problemer, det er stadig
lovligt at drikke sig stander stiv.

Fra : N_B_DK

Dato : 19-09-07 07:28

"PerX " <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote in message
> Narkomaner har det jo med at fornægte virkeligheden.

Aha, så er jeg da ikke den eneste der mistænker Wilstrup for at være
konstant på LSD kan jeg se.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 18-09-07 08:58

N_B_DK kom med denne ide:
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-8666957.html
>
> Det er bare et spørgsmål om tid før de første steder må lukke, men så kan
> folk jo fryde sig over det.

Vent nu og se om bøtten ikke vender.
Som ryger, synes jeg stadig at det er rart at være ude og spise uden at
andres røg kommer over til vores bord.
Værtshuse kommer jeg ikke på, så det kan jeg ikke udtale mig om.
Hvordan klarer div. discoteker sig?
Kai

Fra : N_B_DK

Dato : 18-09-07 09:11

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote in message
> Vent nu og se om bøtten ikke vender.

Det tror jeg ikke den gør.

> Som ryger, synes jeg stadig at det er rart at være ude og spise uden
> at andres røg kommer over til vores bord.

Værtshuse har intet med spisesteder at gøre.

> Værtshuse kommer jeg ikke på, så det kan jeg ikke udtale mig om.
> Hvordan klarer div. discoteker sig?

Hvis du nu læste linket kunne du have læst citat:

Rygeloven har gjort livet surt for mange ejere af værtshuse, cafeer og kroer
i Trekantområdet. Flere steder meldes der om et tab på 30 pct. af
omsætningen. Det oplyser P4 Trekanten.

Og lur mig om det ikke bare bliver værre og værre, mange af dem der brokkede
sig over de ikke kunne gå i byen uden røg, begynder ikke at gå i byen nu,
havde de været den type der ville ud og have en øl af og til, så havde de
gjort med eller uden røg, men var alene en undskyldning for at genere
rygerne.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 18-09-07 10:51

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Rygeloven har gjort livet surt for mange ejere af værtshuse, cafeer og
> kroer i Trekantområdet. Flere steder meldes der om et tab på 30 pct. af

Hvor stor en andel er "flere steder"? Hvor stort er det almindelige tab?
Hvor sikkert er det, at tabet kan henledes til rygeforbudet?

Umiddelbart virker dette på mig som om nogen varetager deres egne
interesser.

Fra : N_B_DK

Dato : 18-09-07 11:16

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Hvor stor en andel er "flere steder"? Hvor stort er det almindelige
> tab? Hvor sikkert er det, at tabet kan henledes til rygeforbudet?

Spørg P4.

> Umiddelbart virker dette på mig som om nogen varetager deres egne
> interesser.

Nej det var da godt nok underligt, tænk det kommer som en enorm overraskelse
på mig at folk har den frækhed at forsøge at få deres forrretning til at
løbe bedst muligt rundt (og under de bedste forudsætninger), nogle gange så
imponerer du med din fantastiske evne til at se ting....

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 18-09-07 11:53

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Spørg P4.

Jeg fastslår blot, at ingen vist ved det.

Fra : Ivannof

Dato : 18-09-07 13:00

Måske er det bare stilheden før stormen før alle ikke-rygerne stormer i byen
fordi der nu for første gang er til at være til! Fordi man nu ikke skal
vaske alt sit tøj fra yderst til inderst bare fordi man har været ude! Og
man kan trække vejret ubesværet! Det er der mange ikke-rygere der overvejer
lige for tiden
Hilsen Ivan

Fra : N_B_DK

Dato : 18-09-07 13:35

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> wrote in message
> Måske er det bare stilheden før stormen før alle ikke-rygerne stormer
> i byen fordi der nu for første gang er til at være til!

Dvs i på en måned ikke kan tage jer sammen til at tage i byen ?

Med andre ord, så mener du at det mersalg (i potentielt) giver en gang om
måneden er lig det stamkunder der nu bliver væk gav af indtægt de resterende
30 dage ?

> Fordi man nu
> ikke skal vaske alt sit tøj fra yderst til inderst bare fordi man har
> været ude! Og man kan trække vejret ubesværet! Det er der mange
> ikke-rygere der overvejer lige for tiden

Kan ikke helt se hvad det er der er at overveje, i skabte jer over i ikke
kunne tåle røgen, nu er den væk, men det har sjovt nok ikke fået jer tila t
gå i byen...

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ivannof

Dato : 18-09-07 15:29

Det er nok noget der tager lidt tid før ikke-rygere laver deres tilværelse
om. Indtil rygeforbudet var man vænnet til kun at komme sådanne steder hvis
det var strengt nødvendigt. Nu kan man jo komme af lyst! Er der ikke stadig
mindre steder hvor de stadig må fyre op under tobakken? Man kunne jo kalde
det "slamværthuse", hvor man gerne må svine luften til.
Jeg ved godt at i 70'erne er der en statestik der siger at 80% af mændene
røg. Der var det svært for de sidste 20%. Nu er det så omvendt. Tjah. Livet
forandres!

Hilsen Ivan

Fra : N_B_DK

Dato : 18-09-07 19:36

> Jeg ved godt at i 70'erne er der en statestik der siger at 80% af
> mændene røg.

Sådan var det også indtil for en måned siden (af de personer der kom på
værtshuse)

> Der var det svært for de sidste 20%. Nu er det så
> omvendt. Tjah. Livet forandres!

Ja og værtshuse lukkes....

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : PerX ...

Dato : 19-09-07 01:37

In article <46ef8813$0$90276$14726298@news.sunsite.dk>,
N_B_DKSPAM@hotmail.com says...
> "Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote in message
>
> Det tror jeg ikke den gør.

Det har den gjort i alle andre steder. Først vræler børnene over det
nogle måneder, og så tager de sig sammen og kommer videre :)

> Rygeloven har gjort livet surt for mange ejere af værtshuse, cafeer og kroer
> i Trekantområdet. Flere steder meldes der om et tab på 30 pct. af
> omsætningen. Det oplyser P4 Trekanten.

Så må de lukke, bare ærgerligt.

Fra : N_B_DK

Dato : 19-09-07 07:37

> Det har den gjort i alle andre steder. Først vræler børnene over det
> nogle måneder, og så tager de sig sammen og kommer videre :)

Jeg tvivler, har på fornemmelsen at folk er ved at være ret trætte af
statens konstante indblanding.

> Så må de lukke, bare ærgerligt.

Ja det mener du vel, husk det er din indstilling når en af statens forbud en
dag rammer dig selv.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-07 09:36

> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-8666957.html
>
> Det er bare et spørgsmål om tid før de første steder må lukke, men så kan
> [...]

Bare vent, til det bliver vinterligt.
Koldt og modbydeligt.
Det er på det tidspunkt, værtshusene begynder at lukke.

Med mindre, naturligvis, at alle asketerne og helligrøvene begynder at komme
på værtshus?
Men det var jo med sikkerhed mundsvejr og bragesnak, når de kæftede op om,
at "jeg kan ikke tåle røg - og kommer der derfor ikke--"

Egon

Fra : N_B_DK

Dato : 18-09-07 09:48

"Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> wrote in message
> Med mindre, naturligvis, at alle asketerne og helligrøvene begynder
> at komme på værtshus?

Det sker ikke.

> Men det var jo med sikkerhed mundsvejr og bragesnak, når de kæftede
> op om, at "jeg kan ikke tåle røg - og kommer der derfor ikke--"

Nemlig, de kommer ikke selv uden røg, og var aldrig deres hensigt, havde det
været det havde de for lang tid siden selv åbnet nogle ikke ryger steder.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Jesper

Dato : 18-09-07 15:02

> [...]

> Men det var jo med sikkerhed mundsvejr og bragesnak, når de kæftede op om,
> at "jeg kan ikke tåle røg - og kommer der derfor ikke--"

Er der nogen der græder andet end tørre tårer over de sølle
snabelvaskerier der bukker under fordi klientellet er et storrygende,
bajerdrikkende taberklientel?
--
Jesper

Fra : N_B_DK

Dato : 18-09-07 19:37

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> Er der nogen der græder andet end tørre tårer over de sølle
> snabelvaskerier der bukker under fordi klientellet er et storrygende,
> bajerdrikkende taberklientel?

Så man er en taber fordi man godt kan lide at indtage en øl eller to i
venners selskab ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Jesper

Dato : 18-09-07 20:43

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> Så man er en taber fordi man godt kan lide at indtage en øl eller to i
> venners selskab ?

.....eller 10 eller 15 eller en halv snes øllefantbajere, hver dag. På
kontanthjælp, førtidspension, sygedagpenge eller lignende?
--
Jesper

Fra : N_B_DK

Dato : 19-09-07 07:38

> ....eller 10 eller 15 eller en halv snes øllefantbajere, hver dag. På
> kontanthjælp, førtidspension, sygedagpenge eller lignende?

Så du mener at alle der går på værtshus er kontanthjælps modtagere osv, aha,
ja det forklarer da resten af det du skriver.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Jesper

Dato : 19-09-07 15:04

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> Så du mener at alle der går på værtshus er kontanthjælps modtagere osv, aha,
> ja det forklarer da resten af det du skriver.

Du mener at jeg mener noget som jeg ikke skriver.
Jeg taler om de sølle snabelvaskeriers levebrød:
Overførselsindkomstmodtagerne med et alkoholproblem!
--
Jesper

Fra : Pjensen73

Dato : 18-09-07 10:28

Den Tue, 18 Sep 2007 09:28:42 +0200 skrev N_B_DK:

> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-8666957.html
>
> Det er bare et spørgsmål om tid før de første steder må lukke, men så kan
> folk jo fryde sig over det.

Der er da heldigvis værtshuse her i Odense, der skider på rygeloven, men
hvis alternativet er, at de må lukke, så forstår jeg godt, at de bryder
loven.
Kunne godt tænke mig at vide, hvilken værtshuse Kim Larsen kommer på, for
han har jo givet værtshusene penge til bøden, så han kan få lov til at
ryge.

Fra : Pjensen73

Dato : 18-09-07 10:30

Den Tue, 18 Sep 2007 10:10:50 +0200 skrev N_B_DK:

> [...]
> havde de været den type der ville ud og have en øl af og til, så havde de
> gjort med eller uden røg, men var alene en undskyldning for at genere

Det er rigtig. Det er måske derfor at anti-rygerne er så tavse i denne
debat?

Fra : Ivannof

Dato : 18-09-07 11:15

Jeg synes det er fedt at det er blevet røgfrit. Nu går jeg mere i byen
simpelthen fordi jeg kan trække vejret. Det er en fornøjelse!
Hilsen Ivan

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 18-09-07 12:31

On Tue, 18 Sep 2007 12:15:27 +0200, Ivannof wrote:

> Jeg synes det er fedt at det er blevet røgfrit. Nu går jeg mere i byen
> simpelthen fordi jeg kan trække vejret. Det er en fornøjelse!
> Hilsen Ivan

Jeps, jeg har det på samme måde, rart at luften ikke er svinet til mere.

--
Det var Jagvej 69, vi mangler stadig Christiania og 1000fryd.
Skal vi lukke samtlige rottereder i det danske samfundt? Jeg siger JA!

Rent-A-Troll.

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 18-09-07 12:04

"N_B_DK" skrev

> Det er bare et spørgsmål om tid før de første steder må lukke, men så kan
> folk jo fryde sig over det.

Hvis en virksomhed må lukke blot få måneder efter, at dens
eksistensbetingelser er ændret marginalt, er det vist et helt andet problem,
der er i forbindelse med driften.

- Jensby

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 18-09-07 12:07

Jan Bang Jensby wrote:

> Hvis en virksomhed må lukke blot få måneder efter, at dens
> eksistensbetingelser er ændret marginalt, er det vist et helt andet
> problem, der er i forbindelse med driften.

Hvad tror du værtshuse lever af? Hvor mange forskellige strenge tror du lige
de har at spille på?

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 18-09-07 12:28

"Kim Frederiksen" skrev

> Hvad tror du værtshuse lever af? Hvor mange forskellige strenge tror du
> lige de har at spille på?

De lever vel af at sælge varer til deres loyale kunder.

De har da masser af strenge at spille på.

Mener du at markedskræfterne er sat ud af spil, blot fordi der vedtages en
lille (i øvrigt fornuftig) lov.

Var værtshusene ikke i en konkurrencesituation tidligere? Selvfølgelig var
de det.

- Jensby

--
"Jeg er uenig i, hvad De siger, men jeg vil forsvare til døden Deres ret til
at sige det"

Fra : N_B_DK

Dato : 18-09-07 13:36

"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> wrote in message

> Hvis en virksomhed må lukke blot få måneder efter, at dens
> eksistensbetingelser er ændret marginalt, er det vist et helt andet
> problem, der er i forbindelse med driften.

Ja indblandning fra staten.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 18-09-07 12:31

On Tue, 18 Sep 2007 09:28:42 +0200, N_B_DK wrote:

> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-8666957.html
>
> Det er bare et spørgsmål om tid før de første steder må lukke, men så kan
> folk jo fryde sig over det.

Hvor er det synd, tag en kiks.

Fra : Jesper

Dato : 18-09-07 15:02

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-8666957.html
>
> Det er bare et spørgsmål om tid før de første steder må lukke, men så kan
> folk jo fryde sig over det.

Nu udsættes caféer, værtshuse og kroer for ulige konkurrence af små
værtshuse med mindre end 40 m^2 serveringsareal. Problemet er, at vi
ikke forbød rygning overalt i ét hug. Så ville man tvinge folk til at
acceptere at der ikke længere er noget der hedder rygning på
serveringssteder.
De steder hvor man har gået konsekvent til værks som f.eks. Irland er
der ingen problemer med nedgang i besøgene, tværtimod!

I øvrigt er jeg begyndt at gå mere i byen efter jeg ikke længere bliver
kvalt af andres sure tobaksos.
--
Jesper