Mere overvågning... DNA
Fra : JBH

Dato : 18-09-07 01:28

Nu er der så lukket op for at Politiet med en dommerkendelse kan få adgang
til PKU.registret hvor der findes genetisk materiale på alle danske
statsborgere som er født efter man begyndte at tage hæleprøver på nyfødte. I
2012 vil det dreje sig om alle danske statsborgere under 30år, som er født i
Danmark.

Egentlig burde jeg juble, da jeg er tilhænger af overvågning og mener
fordelene overskygger ulemperne ved f.eks kameraovervågning på offentlig
steder. Mange forbrydelser bliver opklaret udfra
overvågningsbilleder.Alligevel har jeg en underlig fornemmelse vedrørende
dette nye "genetiske" register. Egentligt også underligt at befolkningen
ikke er blevet hørt inden dette blev gennemført.

mvh
JBH

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-09-07 08:16

JBH wrote:
> [...]
> dette nye "genetiske" register. Egentligt også underligt at befolkningen
> ikke er blevet hørt inden dette blev gennemført.

Det vil jo nok kun blive brugt i voldtægtssager, eller i sager hvor
den anklagede har været så uforsigtig at bløde ud over det hele...
Der skal svjv bruges forholdsvist meget genetisk matriale før man
kan lave en DNA-profil?

// Hans - der er i DNA-registeret i forvejen, who cares? :)
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : N_B_DK

Dato : 18-09-07 08:42

> Der skal svjv bruges forholdsvist meget genetisk matriale før man
> kan lave en DNA-profil?

Definer forholdsvis meget ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-09-07 09:17

N_B_DK wrote:
> Definer forholdsvis meget ?

Som hvis man rører ved nogle hansker, og hanskerne derefter rører
ved noget, så er det ikke nok..

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Pernille

Dato : 18-09-07 08:41

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> dette nye "genetiske" register. Egentligt også underligt at befolkningen
> ikke er blevet hørt inden dette blev gennemført.

Jeg tror, at de fleste borgere er interesserede i, at forbrydelser opklares.
Jeg er, og derfor ville jeg også have stemt for, at det kan gøres.
De eneste, der behøver at frygte det er de kriminelle.

Så næste gang du bliver overfaldet, så sørg for at få en lille tot hår af
voldsmanden.
Hurra for DNA-afsløringer!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-09-07 09:17

Pernille wrote:
> Så næste gang du bliver overfaldet, så sørg for at få en lille tot hår af
> voldsmanden.

Næste gang? sker det tit for dig?

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Pernille

Dato : 18-09-07 20:19

> Næste gang? sker det tit for dig?

Nej, men man ved jo aldrig, i vore dage...
Det bliver jo mere og mere almindeligt.

Fra : PerX ...

Dato : 19-09-07 02:01

In article <46f024b4$0$93821$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Hovedst@den
says...

> "Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, men man ved jo aldrig, i vore dage...
> Det bliver jo mere og mere almindeligt.

Vi bør også sætte kamera op i alle hjem, så vi kan være sikker på vi får
optaget hvis der nu sker en forbrydelse. Det er jo kun kriminelle som
har noget at skjule.

Fra : Jan

Dato : 19-09-07 03:57

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote in message
> [...]
>
> Vi bør også sætte kamera op i alle hjem, så vi kan være sikker på vi får
> optaget hvis der nu sker en forbrydelse. Det er jo kun kriminelle som

Pas på hvad du siger :D

Jan

Fra : N_B_DK

Dato : 19-09-07 07:39

> [...]

> Vi bør også sætte kamera op i alle hjem, så vi kan være sikker på vi
> får optaget hvis der nu sker en forbrydelse. Det er jo kun kriminelle

Lad mig gætte, den celle/stue du ligger på er videoovervåget ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : JBH

Dato : 18-09-07 18:09

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> [...]
> De eneste, der behøver at frygte det er de kriminelle.
>
> Så næste gang du bliver overfaldet, så sørg for at få en lille tot hår af

Tjaa, det har du nok ret i. Jeg skal bare lige vænne mig til tanken om at
DNA registret ikke er det samme som Politiets forbryderalbum eller
fingeraftrykskartotek, for her havner man somregel kun hvis man har været
anholdt.
En anden gevinst ved DNA registret kunne være hvis f.eks
forsikringsselskaberne også får adgang, så vil de nemt kunne skille "de
dårlige liv" (kunder) fra.

mvh
JBH

Fra : PerX ...

Dato : 19-09-07 02:06

In article <46f0061b$0$2106$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
Skodkontoen@hotmail.com says...
> En anden gevinst ved DNA registret kunne være hvis f.eks
> forsikringsselskaberne også får adgang, så vil de nemt kunne skille "de
> dårlige liv" (kunder) fra.

Det kan de ikke lige nu - men det kommer en dag. Fordi det kan
naturligvis ikke være meningen at de skal tabe penge på folk man fra
starten ved er anden rangs mennesker, eller måske for den sag skyld
tredie rangs mennesker. Og når vi så en dag ved at vi kan afgøre at den
slags mennesker bliver et problem lige fra fødslen, så kan man jo ligeså
godt gøre noget ved problemet ... lige fra fødslen.

Fra : Bo Warming

Dato : 19-09-07 03:13

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> slags mennesker bliver et problem lige fra fødslen, så kan man jo ligeså
> godt gøre noget ved problemet ... lige fra fødslen.

DNA-fingeraftryk kan aldrig sige noget om hjernens evner og tilbøjeligheder.

Bedre overvågning af biler kunne have hindret kvæstelse af cyklist på
Tuborgvejcykelstien, for alle bil-kapkørsler ku så ses fra satelit og
straffes i tide så folk stoppede det lort

Fra : PerX ...

Dato : 19-09-07 01:59

In article <46ef813b$0$93295$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Hovedst@den
says...

> "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tror, at de fleste borgere er interesserede i, at forbrydelser opklares.

Det er derfor det er så god en undskyldning for hvad end man vil
introducere.

> De eneste, der behøver at frygte det er de kriminelle.

Siger idioterne.

> Så næste gang du bliver overfaldet, så sørg for at få en lille tot hår af
> voldsmanden.

Dvs rådet til voldsmanden er: Sørg for at slå dem ihjel så hurtig så
muligt så de ikke når at flå dit hår af.

Fra : PerX ...

Dato : 19-09-07 01:52

In article <46ef1b91$0$2099$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
> [...]
> 2012 vil det dreje sig om alle danske statsborgere under 30år, som er født i

Ja big brother er godt på vej - alt overvåges. Til sidst også
stemmeboksen så vi kan være sikker på at folk ikke stemmer forkert.

> [...]
> fordelene overskygger ulemperne ved f.eks kameraovervågning på offentlig
> steder. Mange forbrydelser bliver opklaret udfra

Bevist hvor mange det drejer sig om og bevist man ellers ikke ville have
kunnet gøre det.

Fra : Bo Warming

Dato : 19-09-07 03:09

> In article <46ef1b91$0$2099$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
> skodkontoen@hotmail.com says...
>
> Ja big brother er godt på vej - alt overvåges.

HURRA FOR DET. Man skal stå ved sandheden,
og terrorister skal stoppes

Til sidst også
> stemmeboksen så vi kan være sikker på at folk ikke stemmer forkert.

> Bevist hvor mange det drejer sig om og bevist man ellers ikke ville have
> kunnet gøre det.

Desværre kan meget af overvågningen saboteres - og PROSA hjælper til det

Lene Espersen moraliserer herom, men burde hellere gøre jobbet ordentlig med
effektiv overvågning

Overvågning gør statsansatte arbejdsløse og derfor roser EB-leder igår
PROSAs sabotage-CD som "frihedskæmpergerning"

Den afgåede EB-chef HAns Engell angriber de mest muslimkritiske DF-medlemmer
som usmagelige - det er også trist.

Modstandere af overvågning kan aldrig argumentere udfra andet end
sentimentale følelser og dogmer om "privatlivets fred

Der er ikke tale om et skråplan imod at stemmeafgivning overvåges.