Smarte bedragere får flest vinderbørn.
Fra : Bo Warming

Dato : 18-09-07 01:15

Smarte bedragere får flest vinderbørn.

Politik handler tilsyneladende om at få flest løn- og skatte-penge overført
til egen samfundsgruppe - men vigtigst er nok at opnå status, så man får
sexappeal og kan få lækre og toneangivende kvinder til at sprede ben uden
svangerskabsforebyggelse.

Med lag på lag af hvid løgn, gråzone løgn, sort løgn, lodret løgn,
småfordrejninger og overdrivelser, selvbedrag og livsløgn vinder vi i
alles kamp mod alle imod vore konkurrenter (vi opnår også status ved
produktivitet og andre positive ting, men kan du vægte hvad mest? ).

De, der har mest succes er ofte de, der evner at bedrage, vælgere,
kærester, kolleger, chefer osv, så de bliver værdsat med et minimalt forbrug
af egne resourcer.

Vinderne har en god presse, så det bliver ikke kendt, med hvilke snu
metoder, de er nået til tops.

Taberne, der løj letgennemskueligt og afsløredes, bliver beskrevet af
medierne som de eneste løgnere.

Kvinder, der sjældent har brug for at lyve, får ry for særlig godhed.

Vi respekterer de pseudogode, der får ry for at være ægte gode og de eneste
gode. Lyder det kynisk? - det er en grov forenkling men et godt
VIDENSKABELIGT BRAINSTORMINGSOPLÆG med væsentligt og fortiet
sandhedsindhold. For de, der kan tænke abstrakt og tør se virkeligheden i
øjnene.

Fra : Kert Rats

Dato : 18-09-07 06:31

> [...]
> VIDENSKABELIGT BRAINSTORMINGSOPLÆG med væsentligt og fortiet
> sandhedsindhold. For de, der kan tænke abstrakt og tør se virkeligheden i

En advokat (der røg pibe og havde et par markante fortænder med stort
mellemrum - hans navn husker jeg ikke) sagde for en del år siden, da han
virkede som advokat, at "svindlere er meget charmerende mennesker. De er
altid omgivet af villige personer/ofre, og svindlerne er typiske vindere."

Det stemmer jo meget godt overens med dine betragtninger.

Men svindlere kommer ofte til kort, når der skal tages fat, og der ingen vej
uden om er. Så hjælper deres unddragen ikke, og de afslører som det, der er:
Svindlere.

Venligst

Kert Rats

Fra : Bo Warming

Dato : 18-09-07 07:50

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men svindlere kommer ofte til kort, når der skal tages fat, og der ingen
> vej uden om er. Så hjælper deres unddragen ikke, og de afslører som det,

Enig - MEN - jeg havde slet ikke storsvindlere i tankerne, som du og
Glistrup

Jeg ser os alle som småløgnere der med humor der bagvasker de
ikke-tilstedeværende søger at opnå status på bekostning af andre. Læs evt
trådstarten i det lys

Går du til kvinder, da glem ej pisken, lod Nietzsche en gammel kone belære
Zarathustra - det er sådant jeg har i tankerne - den verbale pisk hvormed vi
sladrer i det små

Talrige litterære og film mesterværk over temaet "Et døgn uden løgn" er om
komplimenter hvormed vi alle misinformerer - og tror at det ikke har ofre

What comes up, make something come down, siger den sociale verdens
relativitetsprincip.