Nu har vi så fået overvågning
Fra : Jan

Dato : 16-09-07 10:45

Nu har vi så fået overvågning af alt telefoni og internetbrug, hvornår kan
vi så forvente censurering af samtlige medier?

Jan

Fra : Frank

Dato : 16-09-07 10:51

Hej

Jan skrev:
> Nu har vi så fået overvågning af alt telefoni og internetbrug, hvornår kan
> vi så forvente censurering af samtlige medier?

Hvordan forbinder du den øgde logning og lagring af log-data med cencur
af de øvrige medier.

Det er jo ikke sådan at det data der logges aktivt gennemgåes og der er
ikke nogle filtre der aktiveres hvis man besøger bestemte sider eller
benytter bestemte ord/vendinger i det der er sat i gang nu.

Mvh
Frank

Fra : Jan

Dato : 16-09-07 10:58

"Frank" <frank@nosnap.dk> wrote in message
> [...]
> ikke nogle filtre der aktiveres hvis man besøger bestemte sider eller
> benytter bestemte ord/vendinger i det der er sat i gang nu.

Jeg forbinder det med at det er i terrorens navn og derfor vil være en
oplagt ting at begynde politisk censur af medier også af frygt for terror
pga. ytringer eller tegninger i f.eks. aviser.

Jan

Fra : Frank

Dato : 16-09-07 15:09

Hej

Jan skrev:

> Jeg forbinder det med at det er i terrorens navn og derfor vil være en
> oplagt ting at begynde politisk censur af medier også af frygt for terror
> pga. ytringer eller tegninger i f.eks. aviser.

Der er jo ikke ingen cencur i logningen og jeg mangler derfor en
forbindelse til at begynde på cencur i de øvrige medier.

Logningen er til for at hjælpe politi/efterretningstjeneste med at
opbygge en sag mod en mistænkt, ikke for at finde de mistænkte.

Ytringer/tegninger i aviser efterlader deres eget tydelige spor.

Mvh
Frank

Fra : N/A

Dato : 18-09-07 00:09

Fra : Frank

Dato : 18-09-07 00:09

Hej

Per Fers skrev:

> At man hemligt og uden offentligt kontrol DNS filtrerer påståede
> børneporno sider, samt ved fogedforbud fjerner allofmp3.com og lignende
> fra alm. ukyndige brugere (begge "filtreringer" er nemme at omgå, men det
> er problematikken uvedkommende), lugter da langt væk af censur!

Jeg har ikke specielt ondt af allofmp3.com når spærringen sker efter en
fogedsag.

Det såkaldte børnepornofilter er jeg enig i er problematisk. Jeg ville
foretrække at de spærrede siger først gennemgik en domstolsprøvning.

> Desuden er der ikke langt fra logning til censur, idet øget overvågning
> fremmer selv-censur, når befolkningen (underbevidst) ændrer adfærd pga.
> opfattelsen af den øgede overvågning.

Der er jeg så uenig. Der er tidligere blevet logget, blot ikke så
systematisk som nu og data er ikke blevet gemt i så lang tid som nu. Og
når der er gået et halvt år har alle glemt at der logges.

Så jeg tror ikke at der vil ske nogen ændring af befolkningens adfærd.

Mvh
Frank

Fra : PerX ...

Dato : 19-09-07 02:24

In article <46ef092d$0$90262$14726298@news.sunsite.dk>, frank@nosnap.dk
says...
> Hej

> Jeg har ikke specielt ondt af allofmp3.com når spærringen sker efter en
> fogedsag.

Du burde have mere ondt af os, at umoralske firmaer får indkompetent
folk til at blokere et lovligt firma.

27 aug: Court rules that AllofMP3.com operated within the law
http://blogs.allofmp3.ru/music_news/2007/08/27/court-rules-that-
allofmp3com-operated-within-the-law/

Fordi grådige interessere forsøger at platte sig til mere godt er.

27 aug: IFPI refused to recieve royalties in Russia

http://blogs.allofmp3.ru/music_news/2007/08/27/ifpi-refused-to-recieve-
royalties-in-russia/

Hvis du ikke kan læse dem fordi du er censureret kan du jo altid besøge

http://proxy.org/

> Der er jeg så uenig. Der er tidligere blevet logget, blot ikke så
> systematisk som nu og data er ikke blevet gemt i så lang tid som nu. Og
> når der er gået et halvt år har alle glemt at der logges.

Undtagen de kriminelle som husker at omgå det.

Fra : PerX ...

Dato : 19-09-07 02:18

In article <e7074$46ecfc30$57ef47a4$27818@news.nal-medienet.dk>,
frank@nosnap.dk says...
> Hej

> Hvordan forbinder du den øgde logning og lagring af log-data med cencur
> af de øvrige medier.

Han kan da stave til censur.

Fordi det er en krænkelse af privatlivet.

> Det er jo ikke sådan at det data der logges aktivt gennemgåes og der er
> ikke nogle filtre der aktiveres hvis man besøger bestemte sider eller
> benytter bestemte ord/vendinger i det der er sat i gang nu.

Endnu.

Men når vi nu har brugt millioner på at anskaffe det må vi jo nok
hellere. Det er jo kun kriminelle som ikke vil overvåges 24 timer i
døgnet.

Fra : Kim2000

Dato : 16-09-07 10:57

"Jan" <bla@bla.dk> skrev i en meddelelse
> Nu har vi så fået overvågning af alt telefoni og internetbrug, hvornår kan

Og den kan man selvfølgelig nemt bryde, så man fanger altså kun de allermest
dumme terrorister:

http://politiken.dk/indland/article381640.ece

> vi så forvente censurering af samtlige medier?

Det er der jo også nogle EU tosser der mener, det betyder dog selvfølgelig
bare det at en bombe kaldes for en skoæske eller noget lignende.

mvh
Kim
--
På DaMat er der masser af gratis hæfter
Din Computer 45 er udkommet

Fra : Jan

Dato : 16-09-07 11:21

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> [...]
>>
> Det er der jo også nogle EU tosser der mener, det betyder dog selvfølgelig
> bare det at en bombe kaldes for en skoæske eller noget lignende.

Uddyb venligst er jo nogle af de EU tosser du omtaler der netop allerede er
ved at pisse i bukserne og derfor foreslår censur af bl.a. søgemaskiner.

Jan

Fra : Kim2000

Dato : 16-09-07 11:53

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> Uddyb venligst er jo nogle af de EU tosser du omtaler der netop allerede
> er ved at pisse i bukserne og derfor foreslår censur af bl.a.
> søgemaskiner.

Ja, det er de EU tosser jeg tænker på, altså dem der vil lave censur på
søgemaskiner, som om det skulle hjælpe noget. Men nu ved vi da hvorfor de
ikke har noget imod Tyrkiet og Kina laver censur.
mvh
Kim

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-09-07 08:19

Jan wrote:
> Nu har vi så fået overvågning af alt telefoni og internetbrug, hvornår kan
> vi så forvente censurering af samtlige medier?

Efter at have checket hvad reglerne går ud på.. på telefoner og
mobiltelefoner er der ikke ændret på noget, det er det samme der
bliver logget som det altid har været.
På Internet logger man netflow-data, der imho er forholdsvist
ubrugeligt som bevismatriale, og det kan NEMT omgås.

Vil du lave noget kriminelt på nettet? brug TOR, http://tor.eff.org

Så er den skid slået.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : PerX ...

Dato : 19-09-07 02:30

In article <slrnfeuuu7.4u6.haj@pluto.bananas.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...

> [...]
> På Internet logger man netflow-data, der imho er forholdsvist
> ubrugeligt som bevismatriale, og det kan NEMT omgås.

Indtil du bliver anholdt fordi terrorister har haft forbindelse med din
maskine ... via tor

Fra : Bo Warming

Dato : 19-09-07 06:24

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse
> In article <slrnfeuuu7.4u6.haj@pluto.bananas.dk>, haj@enterprise-
> server.dk says...

> Indtil du bliver anholdt fordi terrorister har haft forbindelse med din
> maskine ... via tor

Vi er nødt til at have tillid til vort politi, der tackede Ungdomshuset
eksemplarisk, omsider

De er vor garant for at den ny overvågning bruges hvor berettiget og ellers
ikke.

Frygter nogen virkelig at stemmeafgivning vil blive kontrolleret ?

Fra : Bruno Christensen

Dato : 20-09-07 16:45

On Wed, 19 Sep 2007 07:24:23 +0200, Bo Warming wrote:

> Frygter nogen virkelig at stemmeafgivning vil blive kontrolleret ?

Det tror jeg ikke, men der er nok en del der frygter manipulation af
elektroniske valg.

--
MVH
Bruno

Fra : Bo Warming

Dato : 20-09-07 18:19

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i en meddelelse

> Det tror jeg ikke, men der er nok en del der frygter manipulation af
> elektroniske valg.

HVIS man indfører elektroniske valg, vil der fra alle partier blive
valgTILFORORDNEDE som kontrollerer at ikke fup

Det er slet ikke om overvågning.
Vi har idag indsigt i købsvaner osv så man har viden om folk og kan gøre
politik fordøjelig efter det
MAN VED NÆSTEN ALT OM OS AF BETYDNING
Der er intet at frygte ved effektivere terroropsporing.

Fra : PerX ...

Dato : 19-09-07 02:17

In article <46ecfb1e$0$48604$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, bla@bla.dk
says...
> Nu har vi så fået overvågning af alt telefoni og internetbrug, hvornår kan
> vi så forvente censurering af samtlige medier?

De er jo også på vej med dna registre, så det kan vel ikke vare så
længe.