Så er rygerne klaret, næste gruppe de over~
Fra : N_B_DK

Dato : 16-09-07 08:49

Eksperterne siger, at de folkevalgte bør gribe ind nu med lovgivning,
ligesom mod rygning. Ellers går det som i USA, hvor fedmeproblemet er så
alvorligt, at man frygter at de unge ikke vil overleve forældrene.

MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 16-09-07 09:02

"N_B_DK" skrev

> Eksperterne siger, at de folkevalgte bør gribe ind nu med lovgivning,
> ligesom mod rygning. Ellers går det som i USA, hvor fedmeproblemet er så
> alvorligt, at man frygter at de unge ikke vil overleve forældrene.

Sandelig om jeg ikke for en gangs skyld er enig med eksperterne.

Høj moms på usunde fødevarer - og ingen moms på de sunde.

Slik og sodavand væk fra skoler og idrætsklubber.

Hvor svært kan det være?

- Jensby

--
"Jeg er uenig i, hvad De siger, men jeg vil forsvare til døden Deres ret til
at sige det"

Fra : N_B_DK

Dato : 16-09-07 09:07

"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> wrote in message
> Sandelig om jeg ikke for en gangs skyld er enig med eksperterne.
>
> Høj moms på usunde fødevarer - og ingen moms på de sunde.

Det kommer ikke til at ske.

> Slik og sodavand væk fra skoler og idrætsklubber.

Det er ikke det der er problemet, men at folk ikke laver ordenlig mad til
børnene, og ikke har rygrad til at sige fra overfor deres slik og
sodavandsforbrug, samt at børn rør sig for lidt.

> Hvor svært kan det være?

Det hjælper bare ikke.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 16-09-07 09:43

N_B_DK udtrykte præcist:
> [...]
> børnene, og ikke har rygrad til at sige fra overfor deres slik og
> sodavandsforbrug, samt at børn rør sig for lidt.

Til alle punkter, fuldstændig korrekt.
Folk, generelt, må tage ansvar for sig selv, og i særdeleshed deres
børn.
Kai

Fra : Jan

Dato : 16-09-07 10:20

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote in message
> N_B_DK udtrykte præcist:

> Til alle punkter, fuldstændig korrekt.
> Folk, generelt, må tage ansvar for sig selv, og i særdeleshed deres børn.
> Kai

Enig bare underligt folk så smider dem bag i bilen og køre dem til skole
istedet for at give dem en cykel eller bede dem gå.

Så får de da lidt motion.

Jan

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 16-09-07 10:33

Jan forklarede den 16-09-2007:
> [...]
>>

> Enig bare underligt folk så smider dem bag i bilen og køre dem til skole
> istedet for at give dem en cykel eller bede dem gå.

Det undrer også mig.
Kai

Fra : N_B_DK

Dato : 16-09-07 10:48

"Jan" <bla@bla.dk> wrote in message

> Enig bare underligt folk så smider dem bag i bilen og køre dem til
> skole istedet for at give dem en cykel eller bede dem gå.

Igen, det er det med rygraden og være kold selv når det regner lidt, og sige
din cykel står der, kan da huske en morgen da jeg var barn og skulle i skole
og det havde sneet (der var kommet 50-60cm mange steder), og så måtte jeg jo
bare gå, vi var en del der kom meget for sent, men vi kom da, idag ville
folk sikkert sige bliv du bare hjemme, det er jo frygteligt hvis deres unger
skulle risikere at blive lidt kolde...

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-09-07 10:54

Jan Bang Jensby skrev den 16-09-2007 10:01:
> "N_B_DK" skrev

> Sandelig om jeg ikke for en gangs skyld er enig med eksperterne.

Også her.

> Høj moms på usunde fødevarer - og ingen moms på de sunde.

Problemet er bare, at producenterne og alle led ud til forbrugerne nok
skal sørge for at slutprisen som forbrugeren betaler forbliver høj.

Prøv at se, hvad der er sket med cocacolas priser selvom
sodavandsafgiften er væk. 2 liters cc i Fakta og Netto: 22,95 kroner.
Både da sodavandsafgiften var der og panten var dyre, så koste 2*1½
liters 25 kroner.

> Slik og sodavand væk fra skoler og idrætsklubber.

Enig.

> Hvor svært kan det være?

Der er i den her sammenhæng en masse "jamen, lad dog folk selv bestemme".
Ja, så gerne men de mennesker som har den holdning, de bør så selv
bære konsekvensen af deres egne beslutninger.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Kim2000

Dato : 16-09-07 11:00

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ja, så gerne men de mennesker som har den holdning, de bør så selv bære
> konsekvensen af deres egne beslutninger.

Det er flot du har tabt 15 kg på de to år, så er det også realistisk at
holde vægten, men du skal vist til at passe på igen

Fra : Lars Ehlers

Dato : 19-09-07 23:45

On Sun, 16 Sep 2007 11:54:00 +0200, Carsten Riis
<carsten.riis@gmail.com> wrote:

> [...]
>sodavandsafgiften er væk. 2 liters cc i Fakta og Netto: 22,95 kroner.
>Både da sodavandsafgiften var der og panten var dyre, så koste 2*1½

Mon ikke forretningen tjener en god skilling der? En 2 liters Coca
Cola fås i et almindelig amerikansk supermarked til omkring en tier
(hvis den ikke er på tilbud).
--
Lars Ehlers

Fra : Jan

Dato : 16-09-07 09:02

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ligesom mod rygning. Ellers går det som i USA, hvor fedmeproblemet er så
> alvorligt, at man frygter at de unge ikke vil overleve forældrene.

Ja kun salat og koldt vand til alle politikere på Christiansborg og i Europa
Parlamentet :) og nul alkohol.

Jan

Fra : N_B_DK

Dato : 16-09-07 09:07

> Ja kun salat og koldt vand til alle politikere på Christiansborg og i
> Europa Parlamentet :) og nul alkohol.

Så ville de også spare en del penge.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Kim2000

Dato : 16-09-07 09:11

> [...]
> ligesom mod rygning. Ellers går det som i USA, hvor fedmeproblemet er så
> alvorligt, at man frygter at de unge ikke vil overleve forældrene.

Den nemme løsning er at fjerne moms og afgifter på grønt frugt, men næh nej,
det vil man jo ikke, tænk nu hvis man mister en milliard i indtægt, så har
vi måske næste år kun 79 milliarder i overskud.... Danmark er forresten det
eneste land i EU der har samme moms på slik og frugt.
mvh
Kim

Fra : N_B_DK

Dato : 16-09-07 09:18

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message
> [...]
> indtægt, så har vi måske næste år kun 79 milliarder i overskud....
> Danmark er forresten det eneste land i EU der har samme moms på slik

Jeg forstår heller ikke skatteministeren, når han gang på gang melder ud at
det under ingen omstændigheder vil ske, manden må være lettere idiot.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 16-09-07 09:47

N_B_DK tastede følgende:
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message
>
> Jeg forstår heller ikke skatteministeren, når han gang på gang melder ud at
> det under ingen omstændigheder vil ske, manden må være lettere idiot.

Administrationen af diferentieret moms vil garanteret blive dyrere end
den er nu. Moms er en skat, det er afgifter der skal bruges til at
regulere adfærd, så hvis nogen mener at vores folkevalgte skal bestemme
vores adfærd, så er det afgifter der skal ses på.
Jeg mener at det folks eget ansvar, at tage ansvar for sig selv og sit
afkom.
Kai

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 16-09-07 09:19

"Kim2000" skrev

> Danmark er forresten det eneste land i EU der har samme moms på slik og
> frugt.
> mvh
> Kim

Og danskerne er det næstfedeste folkefærd i EU. Skræmmende!

- Jensby

Fra : N_B_DK

Dato : 16-09-07 09:22

> Og danskerne er det næstfedeste folkefærd i EU. Skræmmende!

Undrer mig ikke, al selvstændig tankegang hos danskerne er jo generelt
fjernet, vi er blevet vænnet til at staten nok skal fortælle hvad vi bør og
ikke bør, og derfor kan selv simple ting ikke længere afgøres uden
myndighederne skal hjælpe.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Jan

Dato : 16-09-07 09:32

> [...]
>
> - Jensby
>
> --
> "Jeg er uenig i, hvad De siger, men jeg vil forsvare til døden Deres ret

Ja plus de samme politikere har fjernet en række afgifter på alkohol ...

Jan

Fra : Cindy

Dato : 16-09-07 10:42

"Jan" skrev i en meddelelse
> [...]

>>> mvh

Er det dokumenteret? Nå men der er jo også lande, hvor man køber
peberfrugter med hjem i poser, ca 10 kr. for en pose med 7-8 el. 10 stykker.
Her koster en enkelt op til 9,95. Så tror pokker at folk kun køber en eller
to med hjem.

Men der skete noget mærkeligt på vores hovedgade for 2 år siden. Pludselig
havde en østerlandsk mand åbnet en grønthandel nede ved siden af et af
supermarkederne. Han havde et par store kasser med peberfrugter stående
udenfor til 2,50 kr. stykket. Sådan burde prisen da også være. Når man kom
ind i supermarkedet lå de til ca 8 kr. stykket. Det virkede helt naragtigt.
Folk købte vildt ind af grøntsager hos den nye grønthandler. Efter kun to
dage, blev de priser i supermarkedet da også sænket til, det var vel 4-5 kr.
stykket.

Men da der var gået 14 dage, skete så det mærkeligste. Nu blev prisen
pludselig sat op til over det dobbelte inde i indvandrer-
forretningen. Nu kom deres peberfrugter op på en 8-9 kr. stykket.

Ja gad godt vide, hvad der er sket ude i kulisserne. Har nogen været inde og
beordre ham til at sætte priserne op? Eller hvad? Jeg kan undre mig over det
endnu.

Cindy

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-07 12:14

"Cindy" <Engkabbeleje@Wiese.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ja gad godt vide, hvad der er sket ude i kulisserne. Har nogen været inde
> og beordre ham til at sætte priserne op? Eller hvad? Jeg kan undre mig

Det er jo således her tillands, at grossererne holder øje med
udsalgspriserne.
Om nogen sælger til en pris, der ligger under det "vedtagne", skal synderen
skam nok få det at vide.
Og også konsekvensen:
Nemlig ingen leverence.

Dette er jo den beklagelige sandhed om "det frie marked".

MVH
EGon

Fra : PerX ...

Dato : 19-09-07 02:32

In article <46ece023$0$90263$14726298@news.sunsite.dk>,
N_B_DKSPAM@hotmail.com says...
> [...]
> ligesom mod rygning. Ellers går det som i USA, hvor fedmeproblemet er så
> alvorligt, at man frygter at de unge ikke vil overleve forældrene.

Problemet er jo at for begge parter drejer det sig om psykiske
problemer, så forbud ender bare med at få dem over i afhængighed af
andre stoffer.

Fra : N_B_DK

Dato : 19-09-07 08:32

"PerX " <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote in message

> Problemet er jo at for begge parter drejer det sig om psykiske
> problemer, så forbud ender bare med at få dem over i afhængighed af
> andre stoffer.

Næ for folk der har psykiske problemer tænker ikke rationelt, og vil derfor
bare betale den højere pris, og så må de undvære på andre områder.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.