Hver 4. dansker er på helårsbaseret overf
Fra : John Jensen

Dato : 13-09-07 22:23

I flg. Danmarks Statistik er hver 4. dansker nu på helårsbaseret
overførselsindkomst. Tælles midlertidig overførselsindkomst med er det
over 2.2 millioner danskere der er tale om. Det lyder som en enorm
magtfaktor i dansk politik hvis disse mennesker kunne finde ud af at stå
sammen og danne en samlet front. Gruppen tæller en broget flok:
folkepensionister, førtidspensionister, kontanthjælpsmodtagere,
dagpengemodtagere, sygedagpengemodtagere, overgangsydelsesmodtagere mv.
Umiddelbart har de dog det til fælles at de er afhængig af en månedtlig
check fra det offentlige (evt. indirekte fra a-kasse eller arbejdsgiver
der får refunderet lønnen fra det offentlige!)

Jeg undres dagligt over at disse mennesker ikke frigør sig fra de
etablerede partier og danner deres eget parti der primært fokuserer på
disse grupper. Et sådant parti ville pga. dets massive vælgergrundlag
altid være regeringsbærende og det ville nok ændre en del på
socialpolitikken i dette land. F.eks. kunne det rette op på det faktum
at en del mennesker i dette land parkeres på kontanthjælp og dagpenge
selv om de retteligt ikke hører til der. Men istedet på førtidspension
da de reelt ikke har nogen erhvervsevne. Eks. henhører en del misbrugere
og psykisk syge på kontanthjælp og dagpenge i denne gruppe.

En anden skævhed et sådant parti ville kunne rette op på er
satsreguleringen der ikke følger den almindelige løndannelse i samfundet
og modtagerne af ydelserne får dermed et efterslæb.

Idet størsteparten af de psykisk syge er på overførselsindkomst ville et
sådant parti også massivt kunne forbedre denne gruppes vilkår.

Alle mulige andre grupper i samfundet har deres repræsentanter der
varetager deres interesser så selvfølgelig skal folk på offentlig
overførselsindkomst også have deres. Hermed en opfordring til de slår
sig sammen og bliver en massiv magtfaktor i dette samfund.

Fra : Jan

Dato : 14-09-07 04:40

"John Jensen" <afdeling28@gmail.com> wrote in message
> [...]
> overførselsindkomst også have deres. Hermed en opfordring til de slår sig
> sammen og bliver en massiv magtfaktor i dette samfund.

Hvis folk er helt derude i hampen så kan de ikke kæmpe for ret meget andet
end at trække vejret, hvis de stadig har lyst til det da.

Jan

Fra : Thomas H.

Dato : 14-09-07 05:49

"John Jensen" <afdeling28@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> overførselsindkomst også have deres. Hermed en opfordring til de slår sig
> sammen og bliver en massiv magtfaktor i dette samfund.

Hvad skulle dette parti bidrage med til samfundet? Hvordan skulle det kunne
hjælpe hjulene der holder Danmark i gang?

Fra : Peder B. Pels

Dato : 14-09-07 05:51

> [...]

> overførselsindkomst også have deres. Hermed en opfordring til de slår
> sig sammen og bliver en massiv magtfaktor i dette samfund.

2.2 millioner mennesker direkte på passiv forsørgelse.
Socialdemokraternes drøm er opfyldt - de har købt sig til stemmerne og
havareret demokratiet, som de altid snkker om.

Men det var jo også hensigten.

--
regards , Peter B. P. http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk
"Blame freedom for the problems caused by its lack" <--- is the essence

Fra : Brian og Charlotte

Dato : 14-09-07 12:13

> [...]
> overførselsindkomst også have deres. Hermed en opfordring til de slår sig
> sammen og bliver en massiv magtfaktor i dette samfund.

Det har de da allerede i Dansk Folkeparti.
Partiet der leverer stemmefiskeri-politik og konstant går efter den laveste
fællesnævner i de sager, der aktuelt er i mediernes lys.

Mvh,
Brian R.

Fra : Peder B. Pels

Dato : 14-09-07 12:37

Brian og Charlotte <no@e-mail.dk> wrote:

> [...]
> Partiet der leverer stemmefiskeri-politik og konstant går efter den laveste
> fællesnævner i de sager, der aktuelt er i mediernes lys.

Igen, hvilke politiske partier i FT gør IKKE det for at score stemmer?