Er et generelt spiritusforbud undervejs.
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 13-09-07 13:18

En avis har gennem længere tid ført en kampagne imod en helt erhverv.

http://fynsamtsavis.dk/sbn/

Og jvf. TV2 news til politikerne nu blande sig i folks privatliv for at
forhindre dem i at se medmennesker. Fremover vil der ikke blive givet
bevillinger i nattelivet efter kl. 2 Søndag til Onsdag. Det skulle
eftersigende være sket for at presse folk til at drikke i det skjulte og for
sig selv. Der er selvfølgelig en pointe i at man ikke tillader befolkningen
at samle sig. Folk kan ikke tage initativer i det lokale og for politikere
dræber man derfor lokallister og foreningsliv, som koster penge på det altid
trængte budget.

Men det resulterer også i en meget ringe livskvalitet for befolkningen. Før
har befolkningen holdt lidt igen med at feste igennem livet, fordi at man
kunne se frem til en belønning i form af efterløn. Denne belønning findes
ikke længere og derfor opfordrer jeg unge til at nyde livet nu frem for at
tænke langsigtet. Der er ingen grund til at gå op i karriere og uddannelse
uden efterløn. Man kan godt skabe sig et liv blot at man holder øje med ikke
at ramme ind i grænsen for topskat. Det er den sidst tjente krone, det ikke
kan betale sig at gå efter.

Jeg finder det afstumpet at gå efter et helt erhverv, som er til for at
glæde folk. Dette erhverv er i forvejen hårdt ramt af rygelovgivningen og de
har også ansatte, der kan blive ramt af arbejdsløshed.

Hvad der dog er endnu værre er, at politikere aldrig kan få nok. Hvor galt
at det kan gå, behøver man blot at gå over dammen for at se. Her arresteres
voksne og myndige mennesker for at drikke alkohol og i disse år oprustes der
med fodlænker som sladrer om alt om alkohol i deo og sæbe, hvilket også
medfører sanktioner for de mennesker, som bærer den.

http://www.usatoday.com/news/nation/2007-07-18-underage-drinking_N.htm

Spørgsmålet er om et generelt spiritus forbud er på vej, så central regimet
i København får en nation af folk, som kun venter på deres endeligt i
ensomhed.

Carsten Overgaard
http://www.secretprisonsforteens.dk (hemmelige fængsler for børn)
http://www.retsreformnu.dk (Nytænkning for landets skyld)
http://blog.myspace.com/covergaard3650

Fra : Per Rønne

Dato : 13-09-07 13:48

Carsten Overgaard <info@carstenovergaard.dk> wrote:

> [...]
> forhindre dem i at se medmennesker. Fremover vil der ikke blive givet
> bevillinger i nattelivet efter kl. 2 Søndag til Onsdag.

Tilsyneladende kun i den lille provinsby Svendborg, og det drejer sig
kun om /nye/ bevillinger. Og i nætter hvor folk skal på arbejde dagen
efter.

Generelt spiritusforbud? Så gale er det kun politikere fra
Hizb-ut-Tahrir [og en enkelt folketingskandidat fra Enhedslisten] der
er. Det ville i øvrigt også betyde et forbud mod den lutherske altergang
- og vel dermed være grundlovsstridig ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 13-09-07 15:40

> [...]
> er. Det ville i øvrigt også betyde et forbud mod den lutherske altergang
> - og vel dermed være grundlovsstridig ...

Men er det samfundet, som skal bestemme om folk skal feste natten igennem
inden at de tager på arbejde / skole, eller skal folk selv tage ansvar for
deres liv?

Det er jo mere end Svendborg, vi taler om. Kolding så sit snit til at lukke
en mulig lokal liste ved at slå hårdt ned på det lokale foreningsliv ved at
forbyde deres eneste indtægts mulighed. De begrænsede alkohol bevillingen
til Halfesten og dermed muligheden for de unge til at kunne samles på de
præmisser unge mødes på her i 2007. Der kom ingen gæster og dermed vil byen
blive en soveby uden tilbud til de unge, men samtidig lukkes selvfølgelig
også lokaldemokratiet ned, når de voksne, som styrer klubberne ikke mødes
mere.

http://www.dr.dk/Regioner/Trekanten/Nyheder/Kolding/2007/09/09/09102517.htm?rss=true®ional

Måske får vi ikke et generelt spiritusforbud på grund af grundloven, men
aldersgrænsen bliver jo flyttet efter forgodtbefindende. Vores ældgamle
tradition som om noget er grundstammen i vores kultur med introduktion af
alkohol for de unge i forbindelse med konfirmationen bliver jo truet af
højreradikale fløje i den danske folkekirke.

Det kunne sagtens være et senarie at vores unge som de amerikanske bliver
sendt på slagmarken diverse mærkelige lande som ingen gider at høre om med
ret til at slå ihjel eller blive slået ihjel men med forbud mod at drikke
alkohol. De er voksne nok til at dræbe eller blive dræbt, men ikke til at
more sig.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-09-07 19:42

> [...]

> også lokaldemokratiet ned, når de voksne, som styrer klubberne ikke mødes

htm?rss=true&regional

Det drejer sig jo kun om små og afsides beliggende provinsbyer, og kan
på ingen måde siges at have landspolitisk betydning.

> [...]
> alkohol for de unge i forbindelse med konfirmationen bliver jo truet af
> højreradikale fløje i den danske folkekirke.

Det vil der da ikke blive ændret på. Her er der jo tale om fester /i
privat regi/.

Danmark bliver ikke USA.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 13-09-07 18:11

""Per Rønne"" skrev i en meddelelse

>. Det ville i øvrigt også betyde et forbud mod den >lutherske altergang
> - og vel dermed være grundlovsstridig ...

LOL ...... til tider er du faktisk meget morsom

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Per Rønne

Dato : 13-09-07 19:42

Michael Meidahl Jensen <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote:

> LOL ...... til tider er du faktisk meget morsom

Ja,tænk hvis vi ikke kunne få os en lille dram om søndagen, i kirketiden
.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peder B. Pels

Dato : 13-09-07 18:22

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Tilsyneladende kun i den lille provinsby Svendborg, og det drejer sig
> kun om /nye/ bevillinger. Og i nætter hvor folk skal på arbejde dagen
> efter.

Velkommen til velfærdsslavestaten, hvor staten formynder over
privatpersoner, så vi kan forblive små, hårdtarbejdende skatteslaver!

--
regards , Peter B. P. http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk
"Blame freedom for the problems caused by its lack" <--- is the essence

Fra : Per Rønne

Dato : 13-09-07 20:43

Peder B. Pels <peter@nospamplease.dk> wrote:

> Velkommen til velfærdsslavestaten, hvor staten formynder over
> privatpersoner, så vi kan forblive små, hårdtarbejdende skatteslaver!

Bortset fra at du vist ikke kan kaldes en »hårdtarbejdende skatteslave«,
så har det jo intet med velfærdsstaten men med kommunalbestyrelsen i et
provinshul ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peder B. Pels

Dato : 13-09-07 23:58

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Bortset fra at du vist ikke kan kaldes en »hårdtarbejdende skatteslave«,

Udover at det er korrekt, da jeg har valgt ikke at arbejde særlig hårdt
pga. det sindssyge skattetryk, hvad er relevansen?

> så har det jo intet med velfærdsstaten men med kommunalbestyrelsen i et
> provinshul ...

Nå ikke? Er kommunen en del af staten herunder velfærdsstaten, ja eller
nej? Hvad bebyrder den gennemsnitlige løsnmodtager mest,
kommunalskatterne eller statsskatterne?

Du er endnu engang modbevist.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-09-07 05:09

Peder B. Pels <peter@nospamplease.dk> wrote:

> Er kommunen en del af staten

Nej, kommunen er ikke en del af staten.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peder B. Pels

Dato : 14-09-07 05:47

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Nej, kommunen er ikke en del af staten.

1) Jo, kommunen er en del af staten i alt andet end navn.

2) Quotefuck. Interesserede parter kan gå tilbage i tråden og se hvad
det var du var uinteresseret i der blev gengivet.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-09-07 11:52

Peder B. Pels <peter@nospamplease.dk> wrote:

> 1) Jo, kommunen er en del af staten i alt andet end navn.

Så kender du vist ikke meget til en kommunalbestyrelses arbejde.

> 2) Quotefuck. Interesserede parter kan gå tilbage i tråden og se hvad
> det var du var uinteresseret i der blev gengivet.

Netiketten fordrer, at man kun citerer det man svarer på ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peder B. Pels

Dato : 14-09-07 12:22

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Så kender du vist ikke meget til en kommunalbestyrelses arbejde.

Irrelevant. Kommunen er stadig en del af statsapperatet.

> Netiketten fordrer, at man kun citerer det man svarer på ...

Flot udenomssnak. Du er smartere end det, Per, det ved jeg.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 14-09-07 16:17

On Fri, 14 Sep 2007 00:58:24 +0200, Peder B. Pels wrote:

> Udover at det er korrekt, da jeg har valgt ikke at arbejde særlig hårdt

Hvad laver du?
--
MVH
Bruno

Fra : Jim

Dato : 13-09-07 23:08

> [...]
> er. Det ville i øvrigt også betyde et forbud mod den lutherske altergang
> - og vel dermed være grundlovsstridig ...

Ja muhamedanere har det med at ville lave om på det danske samfund.
http://gulaykocbay07.wordpress.com/2007/08/22/kulturberigelse-drukorgie-f%c3%b8rte-til-at-en-15-arig-pige-blev-kr%c3%a6nket/

Hende her er mildest talt bindegal i roen.
Og så er hun i følge rygterne skolelærer på en københavnsk skole.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-09-07 06:09

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> wrote:

> [...]
-f%c3%b8rte-til-at-en-15-arig-pige-blev-kr%c3%a6nket/>

> Hende her er mildest talt bindegal i roen.

Hvor ser du at det drejer sig om en pige? Hjemmesiden siger kun '25 år'
og navnet Gülay Kocbay, og altså etnisk tyrker, tyrk-dansker.

> Og så er hun i følge rygterne skolelærer på en københavnsk skole.

Rygter? En islamisk privatskole eller en folkeskole? Med eller uden
hijab eller burka?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 14-09-07 08:47

> [...]
> og navnet Gülay Kocbay, og altså etnisk tyrker, tyrk-dansker.

> Rygter? En islamisk privatskole eller en folkeskole? Med eller uden

Læs hendes blog, så finder du ud af, hvad hun er og står for.
Jeg har fulgt hendes blog i et stykke tid, og hun er noget
så¨fundamentalistisk, så man skulle tro, at det var løgn.
Hun er skolelærer på Ellebjerg Skole.. med hijab.

Hun mener jo, at alkohol er skyld i stort set al vold, alle trafikuheld og
alle ulyksaligheder, der måtte være i det danske samfund.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 14-09-07 11:53

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Hun mener jo, at alkohol er skyld i stort set al vold, alle trafikuheld og
> alle ulyksaligheder, der måtte være i det danske samfund.

Jonas fra Secret Prisons har givet hende svar på tiltale.

Fra : Jim

Dato : 14-09-07 12:07

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
> "Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Jonas fra Secret Prisons har givet hende svar på tiltale.

Det har han også..
Det er der mange, der har.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-09-07 12:34

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> wrote:

> Hun er skolelærer på Ellebjerg Skole.. med hijab.

Det burde der kunne gribes ind over for. Den europæiske
Menneskerrettighedsdomstols afgørelser gør det i øvrigt klart, at der
her er tale om et overgreb mod børnene.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 14-09-07 13:00

> Det burde der kunne gribes ind over for. Den europæiske
> Menneskerrettighedsdomstols afgørelser gør det i øvrigt klart, at der
> her er tale om et overgreb mod børnene.

Uden tvivl..

Fra : Wilstrup

Dato : 14-09-07 13:25

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> skrev i
meddelelsen

> Uden tvivl..

Der kan ikke gribes ind over for nogen der i Danmark bærer
slør - det er det rene nonsens. Man har i Frankrig forbudt det
i skolerne og det har man åbenbart sanktioneret ved ovennævnte
domstol at et land kan gøre, men det er ikke sket i Danmark,
og i så fald ville Danmark også få et problem, fordi man netop
her i landet har en statsstøttet religion og en grundlov, der
tilsiger at den luthersk-evangeliske trosretning er den
officielle danske tro. Sådan noget har man ikke i Frankrig, så
alene at indføre et sådan forbud for danske skolelærere vil
netop være diskriminerende og i strid med MR.

Og det er ikke klart at der er tale om overgreb mod børnene-
det er igen det rene digt.

Fra : #2066

Dato : 14-09-07 16:24

On Fri, 14 Sep 2007 14:25:29 +0200, Wilstrup wrote:

> [...]
> netop være diskriminerende og i strid med MR.
>
> Og det er ikke klart at der er tale om overgreb mod børnene-

Ja, det er noget fordrukkent sludder. Min datter havde et par aar en
klasselaererinde der var tildaekket fra top til taa - kun ansigtet og
haenderne var synlige - og det var en af de bedste laerere hun har haft.

Underligt iovrigt at der ikke er nogen der harcellerer over de
mange katolske nonner der underviser i skoler verden over i lige saa
tildaekket tilstand.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-09-07 19:19

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> [...]
> netop være diskriminerende og i strid med MR.
>
> Og det er ikke klart at der er tale om overgreb mod børnene-

Læg mærke til reaktionerne på dagplejemoderen i burka. Og læg mærke til
at Den europæiske Menneskerettighedsdomstol har underkendt tyrkiske
universitetspiger, der ville have lov til at gå med islamisk
hovedbeklædnig, noget der i Tyrkiet er forbudt i offentlige bygninger.

Domstolen siger at det er i modstrid med de medstuderendes ret til at
undgå hele tiden at få stukket en hijab i øjenene, med de betydninger
denne uniform har.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ole

Dato : 13-09-07 17:27

Carsten Overgaard wrote:
> En avis har gennem længere tid ført en kampagne imod en helt erhverv.
>
> http://fynsamtsavis.dk/sbn/

Jeg forstå ikke din negative holdning til noget, der faktisk
er et stort problem.

http://fynsamtsavis.dk/sbn/

Det er ikke et "imod" det er et" pas på"
til vores børn.

Ole M

Fra : C. Overgaard

Dato : 13-09-07 20:55

On 13 Sep., 18:26, Ole <I_R_Ons...@c.dk> wrote:

> Jeg forstå ikke din negative holdning til noget, der faktisk
> er et stort problem.

Det er kun et problem, fordi at vi vil kontrollere alkohol-indtagelsen
i dette land. Har folk ikke altid drukket? Var der ikke engang, hvor
at øl var almindelig i kantinen og hvor at man ikke mente at det var
et problem? Drikker de i "Huset på Christianshavn"?

Faktum er at problemet er uryddet, hvis vi vælger holde fast ved at
det er den enkelte, som har ansvaret for sit liv. Det betyder frihed
til at ødelægge det, hvis det er ønsket.

Når jeg kommer ind på vores jyske fabrik kl. 9 om morgenen på fredage,
så er arbejdet ikke gået igang for alvor. Ikke fordi at man er fuld,
men fordi at der spises morgenbrød og drikkes kaffe omkring
rundbordet. For en udefra kommende virker det som om at disiplinen er
gået i fløjten, men faktisk er det i dette forum at afdelingen ordner
ugens hængepartier og nye medarbejdere får en identitet udover deres 3
bogstaver i email-adressen.

Og vi har faktisk stadig lov til at sætte os i kantinen hver fredag,
men da spritgrænsen er sat kunstig lav, så kender vi idag kun
medarbejdere som sidder mere end 3-4 kontorer væk som initialer. Nye
ansatte ser vi i nyhedsbreve, hvor vi før mødte dem i person og vi er
ca. 50 på adressen.

Det kunne være rart at de unge får lov til at beholde deres fællesskab
og skabe et netværk imens at de er i uddannelse. Det kan ske via brug
af fredagsbar og byture i løbet af ugen, som nu engang er den måde,
som unge mødes på. Alternativet er at de som studerende i udlandet
sidder og bliver mærkelige for sig selv. Det koster liv.

> http://fynsamtsavis.dk/sbn/
>
> Det er ikke et "imod" det er et" pas på"
> til vores børn.

Vi er danskere og jeg er meget aktiv i USA i en kampagne som dels går
ud på at få sat Elisa Kelly fri, som er dømt over 2 års fængsel for at
servere øl til sin søns 16 års fødselsdag i hendes hjem. Denne kamp
foregår ved at dokumentere at vi trods det faktum at børn helt ned til
8-10 år er set fulde, kan fremvise færre døde som følge af vold, færre
døde som følge af trafikuheld med alkohol indblandet, færre fængslet
på grund af alkohol-relateret vold og generelt færre døde, samt på
afvænning som følge umodeholden af brug af alkohol.

Vi er ikke perfekte. Grænsen for alkohol forbrug burde sættes ned, så
den passer med konfirmationsalderen, hvor at traditionen byder at
ansvarsfulde forældre åbner for alkoholindtagelse for første gang.

Vi må endvidere spørge os selv om, hvorfor at de unge drikker. Her er
det at efterlønnen kommer ind i billedet. Alkohol kan have
helbredsmæssige følger, hvis man overskrider de anbefalede mindstemål
på 14 og 21 genstande om ugen, men hvis der ikke venter en belønning
for enden af et hårdt arbejdsliv, så er der jo ingen grund til at
arbejde hårdt. Så kan man lige så godt feste fra starten af.
Efterlønnen er ikke det eneste signal. Den nye skattereform opmuntrer
til at sætte farten ned, hvis man er i en vellønnet branche. I
forvejen skylder ingen samfundet noget som helst.

Staten behøver ikke at regulere alkoholindtagelsen. Staten kan
regulere belønningen for et langt liv istedet og så holder folk op med
at drikke.

Mvh
C.Overgaard

Fra : Ole

Dato : 15-09-07 18:53

C. Overgaard wrote:

> [...]
> at øl var almindelig i kantinen og hvor at man ikke mente at det var
> et problem? Drikker de i "Huset på Christianshavn"?

Jeg bliver lige nødt til at snippe det meste af dit indlæg.

Er det nødvendigt at drikke på arbejdet, der hvor jeg arbejder
er det forbudt med mindre at der er festligheder, som feks.
jubilæum.

Vi har haft rygeforbud det sidste år, altså længe før
den meget omdiskuteret lov blev indført, hvad er problemet ?

Ole M

Fra : C. Overgaard

Dato : 15-09-07 20:01

On Sep 15, 7:52 pm, Ole <I_R_Ons...@c.dk> wrote:

> [...]
>
> Vi har haft rygeforbud det sidste år, altså længe før
> den meget omdiskuteret lov blev indført, hvad er problemet ?

Enhver arbejdsplads må indrette sig som de lyster. Kongskilde
maskinfabrik ved Sorø har karakterbøger og sidder folk ikke på deres
plads kl. 8.00, så får de minuspoint og bliver trukket i en bonus.
Hvis folk ikke kan lide dette, så kan de vælge et andet arbejde.

Men vi må konstatere at det nyttigste værktøj, som vi har haft til
rådighed i firmaets 34 år til at skabe teamwork er fri bar fredag
eftermiddag. Når der ikke er tilslutning i dag, så skyldes det at
grænsen nu er 0,5 istedet for 0,8. Konsekvensen har været at vi nu
læser om ansættelser og omrokeringer i ugenyt istedet for at få det at
vide om fredagen. Kollegaer er blevet til initialer i en email og
efter en periode med obskure tiltag som fællessang og produktion af CD
med den slags, så er vi nu kommet til erkendelsen af at visse ting
aldrig kommer igen.

Men det er en arbejdsplads. Her skal skabes overskud. Der kan være en
fornuft i at lade al information foregå via informelle
kommunikationskanaler. Hvis ingen ved noget konkret, kan brugbar
information få vanskeligere ved at tilflyde konkurrenterne.

Noget andet er samfundet. Her må ansvaret ligge hos den enkelte person
og ikke hos samfundet. Her skal den enkelte borger ikke kunne
ansvarsfraskrive ved at hævde at vedkommende er gået til bunds fordi
at samfundet ikke har beskyttet vedkommende med 1000 love mod
vedkommende selv.

Hvis folk ikke mener at samfundet har noget at byde dem, hvorfor skal
de så forhindres i deres selvdestruktion?

Mvh
C.Overgaard